's nachts niet slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jackie87, 11 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hallo,
    Ons zoontje is nu 2 weken oud. Overdag doet hij het super, maar 's nachts slaapt hij net. Hij lijkt krampjes te hebben, laat windjes en heeft vaak de hik.
    Hij krijgt borstvoeding op verzoek, boert voordat ik de tweede borst aanbied en ik houd hem rechtop na de voeding. Vaak spuugt hij dan ook. Al met al duurt een voeding inclusief boeren, verschonen etc 45/60 minuten.
    Overdag valt hij na de voeding in slaap en ook als ik hem weg leg slaapt hij zo'n 3 à 4 uur.
    Maar 's nachts...pff. ...vannacht bijvoorbeeld heb ik 1.5 uur kunnen slapen.
    Heeft iemand tips voor mij? Doe ik iets verkeerd?

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Goh hier was dat ook toen ze zo mini was, dat het allemaal lang duurde en dat ze vaak om een voeding vroeg.. Ze kennen het verschil tussen dag en nacht nog niet..

Ik zou het nog even afwachten, tenzij hij echt last krijgt v/d krampjes

3. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Reflux?? Huilt hij s nachts??:eek:

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Dat hij vaak om een voeding vraagt is geen probleem. Hij huilt inderdaad 's nachts. Trappelt ook met zijn beentjes.
    @monic. Reflux ja? Maar dan zou hij overdag toch dezelfde klachten moeten hebben?

5. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Waar slaapt hij snachts? Is het te donker voelt hij zich alleen?

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hij slaapt bij ons op de kamer. Het is donker inderdaad, maar vannacht hebben we toevallig een lampje aangelaste. Hij is ook ontroostbaar als hij zo huilt.

7. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    :(Hmmm.. Trappelt met beentjes lijken dan toch wel krampjes. Past ook wel bij zn leeftijd.. Toen ons meisje 2 weekjes oud was kreeg zij ook last van krampjes en meestal was dat ook s avonds/s nachts.

Ja reflux.. Onze 3 mnd oude dl heeft de verborgen variant en overdag lijkt er niets aan de hand maar s avonds word t echt n hele hoop gekrijs met t teruggeven van zure mondjes. Zij krijgt hier dan ook medicatie voor. Dan word t haar te veel lijkt wel.. Nu gaat t wel weer beter hoor :p. Ze krijgt afgekolfde moedermelk met nutriton (verdikkingsmiddel). Tijdens en na de voeding ging t goed en dan werd ze opeens krijsend wakker nadat ze bijvoorbeeld een boertje liet (zomaar).

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Hey, wat leuk zeg, een nieuw wurmpje er bij!
    Gefeliciteerd!:p

Hoe voed je in de nacht?
    In dezelfde houding als overdag, of al liggend?
    En hoe is je tsr?

9. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik denk dat je je kleine te lang achter elkaar laat slapen overdag.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Dat zou ook kunnen inderdaad!
    Voeden op verzoek kan ook een beetje op jouw verzoek zijn, in het begin..
    wellicht iets eerder wakker maken?

11. Rietje88

Hier met 2 weken semi op verzoek gevoed. We hadden rondes van 3 uur. We lieten overdag niet meer dan 3 uur zitten tussen de starttijd van de voedingen. Wilde hij extra aangelegd worden dan was dat prima. En ging bij het aanleggen gelijk weer de timer op 3 uur. 1 keer per nacht ging de timer dan op 6 uur. Met een paar dagen hadden we een goede doorslaper. En op ongemaks momentjes zoals tandjes na hebben we dat nog steeds.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ze gingen er hier niet van doorslapen (1 nachtvoeding), maar voor de rest deed ik het hier ook zo!
    En ik moet zeggen, dat ze alle drie vrij snel in een ritme zaten :)

13. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    @zoe123.
    Dankje!
    Ik voed hetzelfde als overdag. Zittend (buik tegen buik). Ik ben bang dat als ik ga liggen ik in slaap val. Dat vind ik wel een beetje eng. Ik heb het idee dat mijn tsr bij de linker borst sterker is dan de rechter. Ik hoor het weleens klotsen zeg maar. Misschien de druk er eerst afkolven met de hand?

Na de voeding rond de lunchtijd maakt hij een lange ruk inderdaad. Ik maak hem dan na 4 uur wakker als hij zelf niet komt. Kan ik hier dan beter 3uur van maken?

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ik zou wel wakker maken ja. Ik deed dan de gordijnen een beetje open en ging wat scharrelen in het kamertje.
    En je zou even wat weg kunnen laten lopen. Of even afkoppelen (nee dat vinden ze niet leuk hihi) als je tsr komt.
    Lastig wel dat nachtbraken. Het komt wel hoor, maar sommige kindertjes moeten er even op broeden ;)

15. Rietje88

Misschien is 3 uur al aan de lange kant, aangezien je ongeveer een uurtje bezig bent. Maar je kan wel eerst 3 uur proberen. Mocht het te lang zijn kan je altijd nog 2 uur proberen.

16. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Het lijkt mij juist heel goed dat een kleintje van 2 weken zo lkkr kan slapen overdag.
    Het verschil tussen dag en nacht weten ze nog niet, waardoor hij in de nacht wakker is.
    Maar wakker maken overdag? Nee, zou ik nooit doen!
    Hij heeft het blijkbaar nodig.
    Ritme komt vanzelf wel.

17. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    @MHV. Daar dacht ik inderdaad ook aan. Dat zijn dag en nacht ritme nog gewoon omgekeerd is. Maar het is niet zo dat hij 's nachts niet wil slapen, het lukt hen gewoon niet. Hij kreunt en trapt met zijn beentjes. Ook heeft hij dan vaak de hik.

Ik heb er vandaag steeds niet meer dan 3 uur tussen de voedingen gelaten. Dus ik ben benieuwd vannacht...

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu met jullie? :)

19. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik heb hem een dagje maximaal 3uur laten slapen, maar was helaas geen verschil 's nachts. Gisteren op verzoek gevoed en laten slapen. Hij heeft 1x 4uur geslapen overdag. Voor de rest kwam hij elke 2 à 3 uur. 'S avonds om 20.00 heeft hij nog gedronken en toen pas om 2.00 weer! (Was zelf ook in slaap gevallen). Daarna sliep hij weer heerlijk tot 5.30. Dus ik voel me weer bijgetankt :)
    Hopelijk gaat het vanavond ook zo goed...

Deel Deze Pagina