Goedkope sinterklaasmaaltijd gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Rizzoli, 2 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Bij de Aldi heb je nasi/bami mix voor 1,19 daar zitten 4 zakjes in. Witte rijst is niet zo duur. Eventueel gebakken ei er door. En je zou wat groente toe kunnen voegen, bijvoor prei en wortel, ook niet heel duur. Of een zak voorgesneden groenten normaal is dat duurder, maar die liggen (hier tenminste) ook vaak in de bak met spullen op de datum. Als je daar vooraf op let zou je die in kunnen vriezen.
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.274
    7.832
    113
    Gelderland
    https://ashleywillems.nl/nasi-goreng-zoals-bij-de-chinees/

    Ik maak altijd deze nasi en wij vinden hem altijd erg lekker! Volgens mij is hij niet zo heel prijzig en eventueel doe je er wat minder ham doorheen. Kroepoek, zure komkommer, augurk, gebakken uitjes en satesaus erbij en je hebt een heerlijke maaltijd.

    En anders zou ik echt vragen of iedereen iets wilt meenemen en dat jullie de drankjes verzorgen. Dat scheelt enorm in de kosten en daar heeft iedereen echt wel begrip voor!
     
    Rizzoli, Sado en owly vinden dit leuk.
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Ik vind zelf eigenlijk dat het door toevoeging van zoetzure dingen, satesaus, gebakken uitjes, kroepoek etc het juist alsnog duur wordt :oops:
    Dat zou ik dan juist weg laten en eerder wel vlees in de nasi verwerken bijv.
     
  4. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.320
    810
    113
    Oke, ik heb mijn schoonzussen geappt of een een bijgerecht wil maken en de ander het toetje. Ik maak dan zelf (samen met mijn moeder), de nasi en daar doe ik dan satesaus en kroepoek bij.
     
    TotalBella, Sophy en Felice vinden dit leuk.
  5. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Fijn opgelost zo!
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  6. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.320
    810
    113
    Is maar goed dat ik dat even appte, een schoonzus mag geen ei, dus het ei moet apart.
    Heeft ze me al 100 keer verteld, maar was ik even vergeten.
     
  7. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Deze maken wij idd ook altijd, meestal gewoon met een satétje erbij of maak wat erbij uit de slowcooker.
     
    Rizzoli en Luna86 vinden dit leuk.
  8. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    wij eten deze nasi idd ook altijd, denk dat je voor max 7,- of 8,- een hele pan hebt.
     
    Luna86 en Rizzoli vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina