een aantal dagen geleden kregen wij een brief van dbo incasso buro. Dat we even 154 euro wilde betalen anders gingen ze verdere stappen ondernemen. Maar ze willen geld hebben voor iets wat nooit door ons besteld is. Er is voor zoveel geld aan inkt besteld voor een printer terwijl we helemaal geen printer hebben. Nu hebben we het bedrijf benaderd wat zogenaamd het incasso buro heeft ingeschakeld maar die zeggen van niks te weten en er is ook nooit iets besteld bbij hun door ons. We hebben er nu ook aangifte gedaan bij de politie. Maar wat nu verder. Kunnen ze ons iets maken? want ik ga natuurlijk niet iets betalen wat ik niet heb besteld. Heeft iemand hier al eens mee te maken gehad of ervaringen mee met dit incasso buro of een ander incasso buro?
ik zie wel een paar klachten op de site van tros radar staan over dit incassobureau. In ieder geval zou ik ze even bellen dat de betreffende instantie van niks weet. En dat je wilt weten hoe ze hier aan komen.
Inderdaad ook iets gehoord over dit soort oplichtingspraktijken. Wat naar zeg dat dat jullie moet overkomen.
Google eens op de naam van dat incasso bureau? Vind het nogal een vaag verhaal van hun kant en ook een erg klein bedrag om daar een incasso zaak van te maken. Wij hebben weleens een zakelijk geschil gehad en daarvoor een incasso zaak maar dat ging om veel hogere bedragen.
ja er staan ook van die dreigementen in van als je niet binnen 5 dagen betaald dat er dan een mannetje van hun komt. We hebben de mail doorgestuurd naar hun dat het bedrijf nergens wat van weet. Ze zullen toch met bewijzen moeten komen maarja tegenwoordig kunnen instanties van alles in elkaar zetten zodat het erop lijkt. Maar ik vraag me af of ze uberhaubt wel de naam van het bedrijf mogen gebruiken voor deze oplichting
ik heb zelfs vorig jaar een brief van een incasso buro gehad voor een dvd die ik te laat had terug gebracht en ik dus helemaal vergeten was dat ik die nog moest betalen. Toen kreeg ik een brief van een incasso buro of ik zo snel mogenlijk 4 euro wilde overmaken anders gingen ze andere maatregelen treffen. Ik vond het zo zonde van dat papiertje en het geld voor de postzegel die ze eraan besteed hadden. Daar hadden ze ook voor kunnen bellen voor die belachelijke 4 euro...
TROS Radar - Toon onderwerp - DBO Incasso dreigementen en te hoge incasso kosten Lees hier maar even. Zijn meer mensen die ten onrechte een brief van hun gehad hebben.
ja die heb ik net even doorgelezen maar helaas staat er niks op hoe het verder is afgelopen. uiteindelijk kunnen ze toch niks maken tenminste dat denk ik..ze kunnen niet geld van iets vragen wat er nooit besteld is. Ik vind het bedrag ook erg raar...wie gaat er nu inkt voor 154 euro bestellen? dan heb je toch voor 10 jaar genoeg inkt in huis lijkt me
en dan. Dan komt er een mannetje. En wat wil dat mannetje doen dan? Ha ha Nee hoor. Laat je niet bang maken. Bewijslast ligt bij hun. Jij bewijst dat je dit niet hebt gekocht dus ze hebben geen zaak. Ik zou ze wijzen op de aangifte en ook op eventueel laster als ze verder nog brieven sturen. Verder zou ik andere brieven retour afzender sturen met verwijzing naar jullie eerdere gesprek.
Even bellen dat e met bewijs moeten komen En dat je niemand binnen laat..Ze doen echt niks hoor zker niet alsze ook bij opgelicht waren.. Laat ze dan eerst maar met bewijs komen.
ik ben er gewoon een beetje flauw van ik loop op dit moment op het laatste van me zwangerschap en ik heb totaal geen behoefte aan dit gedoe. Al dat geregel dan weer...zo geen zin in. ze kunnen brieven sturen wat ze willen we staan toch in ons recht. Anders gewoon een advocaat pakken is het ook zo opgelost
Klopt ook alles ? geboorte datum naam voorletters alles wat er in staat? soms maken ze ook die fout...al klinkt dit als gewoon oplichterij
Meid, echt, Bah, snap dat je er niet op zit te wachten. Vooral niet op het laatst van je zwangerschap...:x
Mijn man werkt in de incassowereld, en hij zegt dat je de factuur waar het om gaat kan opvragen bij het incasso bureau. Dan weet je waar ze precies geld voor willen hebben. Als dit niet van jullie is, kan je het aanvechten.
Alles staat er gewoon bij waar het voor is maar het is echt niet van ons. Ik vraag me ook af hoe ze aan me adres gegevens komen.
geboorte datum staat er niet bij. wel naam en adres maar hebben ze tegenwoordig ook niet het bsn nummer van je erop staan ofzo? want die staat er ook niet op
Precies, schriftelijk opvragen waar de vordering op is gebaseerd en eventueel de andere partij die vordering uit handen zou hebben gegeven vragen of zij jullie willen bevestigen dat de vordering niet van hen afkomstig is. Bewijslast ligt inderdaad bij hen máár er wordt wel van jou verwacht dat je bezwaar maakt op het moment dat het niet klopt. Dit kun je het beste schriftelijk doen bijvoorbeeld per mail. Succes en laat je niet afschepen. Incassobureaus hebben soms een hele dubieuze manier van werken en berekenen van absurd hoge kosten.
En bewijs van bestelling en een afleverbon? Zij moeten bewijzen dat jullie dit besteld hebben en daadwerkelijk geleverd hebben gekregen!
ja maar dat is er niet want het bedrijf waar hun het voor zouden doen hebben ons adres niet in hun database en ook niet onze gegevens..Ze zeggen dat er nooit een bestelling door ons heeft plaats gevonden en ook geen afleveradres is want er is helemaal niks besteld. Een grote wazige toestand. maandag even bellen er naar toe en dan maar afwachten