N.a.v. het topic over een designer tas, dacht ik "nou laat ik ook eens online gaan kijken dan." Maar uiteindelijk reken ik toch gewoon weer een Desigual (lekker vrolijk) af. Ik heb genoeg te besteden maar bovenstaande is illustrerend voor mijn kooppatronen. Met uitzondering van twee Ladress jurkjes kom ik verder qua kleding, schoenen, tassen, sierraden, geurtjes ... altijd goedkoop uit, terwijl ik helemaal niet bewust bezig ben met de prijs. Met mijn bruiloft had ik voor mijn trouwjurk een budget van 2000 euro in gedachten... en wat koop ik uiteindelijk, mijn droomjurk voor 200 euro. Meer mensen met een goedkope smaak?
Helaas niet haha. In welke winkel ik ook kom, ik weet feilloos het duurste uit te kiezen. Ook niet handig!
Ik heb niet perse een goedkope smaak. Ik knap wel vaak af op dure kleding, maar daar heb ik sowieso niets mee. Duurdere meubels daarentegen vind ik vaak wel erg mooi. Vaak weet ik echter hele mooie goedkopere items te vinden, die ik toch ook heel erg mooi vind
Ik heb ook een goedkope smaak. Mijn trouwjurk was 400 euro ik heb hem zelf gemaakt met mijn naailerares. Vaak doe ik de leukste aankopen qua kleding bij de hema en zeeman. Mooie sjaals brei ik zelf met dun breigaren en dunne naalden waardoor je een hele chique sjaal krijgt. Meestal ben ik zo'n 25 euro kwijt voor zo'n sjaal.
Het verschilt bij mij heel erg. Een designertas van duizenden euro's zou ik nooit kopen; zoveel geld heb ik niet en ik vind het ook echt te zot om zoveel geld aan een tas uit te geven. Maar ik heb net wel een tas van 200,-- besteld, en dat valt bij mij wel onder de categorie duur. Maar ik heb pas ook een jeans voor 20,-- en 2 dezelfde vesten (in verschillende kleuren, ik vond ze allebei leuk 😃 ) voor 15,-- per stuk bij de C&A gekocht. En dat vind ik dan weer echt goedkoop. Ik kan denk ik wel zeggen dat ik koop wat ik leuk vind, of het dan duur is of goedkoop, dat vind ik dan eigenlijk niet zo interessant (mits het binnen mijn budget valt natuurlijk).
Het is niet zo zeer dat ik een goedkope smaak heb, maar ik hecht niet bepaald aan merken. Ik hoef dus niet per se een designer tas, of alleen spijkerbroeken of schoenen van een bepaald duur merk. Ik heb dat er ook gewoon niet voor over. Het enige wat ik wel altijd merk koop is sneakers (Nike, Adidas, dus ook geen designer merk). Wat betreft de kinderen vind ik het belangrijk dat ze er leuk en verzorgd bij lopen, maar ook voor hen koop ik geen dure merken. En dat is gewoon puur omdat ik het doodzonde vind, ze groeien er snel uit en zijn er niet zuinig mee. Voor hen shop ik vooral bij de Zara, we, h&m, nextdirect etc.
Oh wow, dat ziet er echt prachtig uit. Om zoiets te maken heb ik dan helaas het geduld weer niet voor. Ik ben weleens begonnen maar na een avondje komt het in mijn naaimandje terecht ...
Hmmm... Nee, ik heb een vrij dure smaak, maar wel relatief en redelihk. Niets designer ofzo. McGregor en zo, maar dan wacht ik op de uitverkoop. Maar die designertassen snap ik echt absoluut niet. Ieder zijn ding hoor, maar ik snap echt niet dat je een paar duizend euro aan een tas kan uitgeven. Zelfs als je zo veel geld hebt, zou ik het zonde vinden... Maar goed, dat ben ik
Ik heb geen goedkope smaak :') Dat wil zeggen, ik geef niets om merken, maar ik val heel erg op kwaliteit. En er is vaak wel een enorm verschil te zien in kleding van de H&M en kleding uit een duurdere zaak, bijvoorbeeld, of meubels van de ikea en handgemaakte eikenhouten meubels oid. Volgende stap is dan: koop ik het? Nee, want ik heb geen geld Maar mocht ik meer te besteden hebben, dan zou ik het in een eerlijke prijs-kwaliteitverhouding wel de moeite waard vinden. Als het iets is wat ik niet nodig heb, dan koop ik het liever niet dan dat ik de versie van slechte kwaliteit koop.
Ik moet ook nog steeds wennen aan het hebben van 'genoeg' geld.. Laatst kocht ik dan eindelijk de Shabbies laarzen die ik al jaren wilde, maar dan wel voor 30 euro op marktplaats, zo goed als nieuw.. En die ene jeans van 15 euro in de sale zat na een paar keer wassen nog steeds perfect en was er nog, dus daar liggen er nu 2 van in de kast.. Maar ik merk ook dat mijn iets duurdere tassen (100-200 euro) veel mooier en fijner zijn dan de berg goedkope nepleren zooi die in mijn kast ligt, en dat mijn dure winterjas toch echt een stuk warmer is dan die ik altijd bij vero moda kocht... Dus ik probeer me nu meer te focussen op kwaliteit en minder op kwantiteit (en in de sale dus ook meer te zoeken naar tijdloze mooie spullen ipv goedkope miskopen).. En zo wordt mijn garderobe de komende jaren dan toch eindelijk volwassen.. Al blijft ik weigeren enorme (designer) bedragen neer te tellen..
Ik ben zo iemand waarop een jurk/tas van duizenden euros eruit ziet als een goedkoop vod van de kringloop. Dus ik houd het lekker bij comfortabele kleding. Daarnaast gebruik ik mijn tas voornamelijk als portable pedaalemmer, dus een designertas is aan mij niet besteed. Plus dat, hoewel ik me er best één kan veroorloven, ik er vanwege bovenstaande redenen niet aan twijfel dat men ook dán zal denken dat ik een nepper heb gescoord.
Hahaha Ik heb ook geen dure smaak gelukkig. Als ik online naar kleding of schoenen zoek vind ik de minder dure merken vaak mooiere spullen hebben. En dan heb ik er voor mezelf een sport van gemaakt om wat ik wil hebben zo goedkoop mogelijk te krijgen. Dus online zoeken naar extra kortingen
Ik heb helemaal niks met dure merken. Maak er een sport van zo goedkoop mogelijk te shoppen en er leuk uit te zien. Dat lukt aardig goed! Ik heb er het geld gewoon niet voor en heb ik het wel, dan heb ik t er niet voor over.
Exact dit haha! En ik kan heel blij worden van goede 'merk' koopjes voor weinig, met bijvoorbeeld 70% korting. Of zoals van de week. Trof ik een gloednieuwe Vingino spijkerbroek voor mezelf bij de kringloop met de kaartjes er nog aan. Thuis bleek het de grootste kindermaat (ik dacht , huh Vingino voor volwassenen?) maar het is wel de eerste broek die perfect zit haha! Dus daar kan ik echt blij van worden!
Tsja wat is goedkoop? Primark/wibra/zeeman word ik echt niet happy van. C&A word ik wel blij van (voor mijzelf). Ik weet online redelijk wat ik kan verwachten wn het gaat lang genoeg mee tot ik er op uit gekeken ben. Van de week een hele mooie warme jas voor 30 euro in de uitverkoop gekocht. Mijn handtas was normaal 300 euro, wat ik erg veel vind. Ik heb hem voor een derde van de prijs maar toch. Designertassen vind ik over het algemeen vreselijk. Voor de kinderen vind ik lief vaak fijn. Ik vind de Hema achteruit gegaan en koop daar niet meer. Maar ik vind het wel een sport om alles voor minder dan de helft van de adviesprijs te kopen.
Ik snapte het eerst niet want ik vind Desigual al een duur merk. Haha. En zeker voor de kwaliteit die je ervoor krijgt.
Met kleding en tassen en laarzen valt het heel erg mee. Dan heb ik totaal geen dure smaak. Maar sneakers moeten merk zijn. Omdat ik daar veel op loop en goedkope schoenen te snel kapot gaan. Moet jaarlijks nieuwe laarzen en dat is prima. Maar sneakers moeten dus merk. Heb replay, le coq sportif, nike's. Maar helaas heb ik met telefoons, camera's en sieraden een erg dure smaak
Ja, dit dus, ik heb best wel wat desigual gehad, maar de kwaliteit is echt slecht vaak, inmiddels ben ik het een beetje ontgroeit (qua leeftijd), en ik merk nu ook dat goedkoop bij mij best wel duurkoop is. Dus probeer wat meer de wow factor te hebben als ik iets koop, en dan blijk ik toch een wat duurdere smaak te hebben . Niet designer, maar wel kwaliteit. Eerder had ik dat alleen met schoenen (moeilijke voeten, dus kan bijna nooit iets onder de 100 euro vinden), maar nu ook met kleding en dergelijke. Net deze week een leren tas gekocht van bear design van 110 euro, mijn duurste tas ooit, maar ook de eerste tas die ik echt geweldig vind en die ik eerst had uitgezocht en toen pas op het prijskaartje heb gekeken.