Nee klopt idd. Die merken koop ik ook niet. Of 2ehands of fairtrade. Ik moet er niet aan denken dat een kind van dezelfde leeftijd als mijn zoons onder zulke omstandigheden moeten werken
Guess vind ik typisch zo'n merk waarbij je alleen voor de naam betaalt. De tassen van Guess vind ik soms best aardig, maar zijn allemaal gemaakt van PU. Dat vind ik dus echt zo zonde van het geld.
Ik vind ze ook niet mooi, maar je betaalt dan dus meer dan 100 euro voor een plastic tas? Dat is toch idioot zeg.
Ja, dat zou ik dus ook nooit doen. Ik heb nu een hele mooie tas gekocht van by LouLou. Bijna 200,-- maar wel echt leer.
De echt duurzame merken zijn dan wel weer wat duurder logischerwijs, want duurzaam produceren kost nu eenmaal meer. En dan heb ik het niet over designmerken, maar ik heb dan wel gekeken naar mijn nieuwe tas, bij het leerlooien is rekening gehouden met het milieu, het wordt geproduceerd in India, waar de werknemers een (westers) jaarcontract krijgen inclusief gezondheidszorg, etc. Als ik daar dan achter kom, dan ben ik wel extra blij met mijn nieuwe tas . Ook bij kleding en schoenen probeer ik daar zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar ik vind het van veel merken echt niet duideelijk (ook de websites die scoren zijn erg onvolledig en hoouden de ene keer vooral rekening met arbeid en de andere keer met milieu, en persoonlijk vind ik beiden belangrijk).
Het zal aan mij liggen maar een desiqual tas vind ik niet onder "goedkoop" vallen... als ik " goedkope smaak" hoor denk ik aan een tas van Bristol of C&A/Hema en nirt aan een Desiqualtas. Maar dat kan aan mij liggen.
Snap ik hoor. Ik bedoel goedkoop in vergelijking met designertassen en kleding. En het is allemaal in perspectief natuurlijk. Ik heb de middelen om designerkleding, schoenen en tassen te kopen. Maar ik doe het niet, omdat het totaal niet mijn smaak is. Voor mij is een desigualtas een koopje, en ik vind ze prachtig!! Dus vanuit mijn perpectief, heb ik een goedkope smaak.
Dat zegt denk ik meer over de kwaliteit van DKNY. Ik vind meer dan 100,-- voor een tas van PU echt veel te veel.
Ligt er vooral heel erg aan hoe je het combineert en eigen weet te maken Toegegeven, veel mensen kunnen/doen dat niet
Ik heb al 17 jaar een horloge van Guess, maar het is nogsteeds mooi en waterdicht onder de douche, dus ben het niet hiermee eens
Ik heb geen idee. Ik winkel altijd heel prijsbewust. Maar als ik niet maar de prijs mag kijken, dan kies ik zonder blikken of blozen het duurste uit de winkel uit. Dat was vroeger al zo, en is nu nog steeds zo. Ooit mocht ik van mijn exman een nieuwe lederen jas uitzoeken in een speciale jassenwinkel in de stad. Hij had een financieel mazzeltje, normaal deden we dat echt niet. Ik mocht dus niet op de prijs letten maar moest iets uitzoeken wat ik zelf het mooiste vond en wat het beste en lekkerste zat. Had ik toch binnen 5 minuten de duurste jas in de hele winkel aan.... Een jas van nieuwzeelands lamsleer, superzacht, prachtig gevoerd en de perfecte pasvorm. Italiaans design.... Ding was bijna 300 euro.... Later kreeg ik van een exvriend een tas als verjaardagscadeau, mocht hem zelf uitzoeken, maar dus ook niet naar de prijs kijken... Weer verschrikkelijk zacht leder, zelfs meerdere vakken waren gevoerd met leder en het was een Nederlands merk en ook hier gemaakt in plaats van in een of ander goedkoop productieland. Dat bepaalde de prijs ook wel. Deze tas was bijna 200 euro, een bedrag wat ik zelf nooit aan een tas zou hebben uitgegeven. Maar nu, 7 jaar later, gebruik ik hem nog steeds dagelijks. Dus hij is het geld zeker waard geweest
Bij het uitzoeken van een bruidsjurk bleek ik, ook zonder naar de prijs gekeken te hebben, voor de jurk van 1.200,- te zijn gevallen. Was ook één van de goedkopere. Verder slaag ik enorm bij de H&M, wat ook niet echt duur is.