Wel of geen luier?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sammie85, 8 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Even advies nodig.

Onze jongste dochter is bijna 3 (december). Sinds mei is ze al plaszindelijk. Poepen deed ze nog niet op de wc. Toch de luier uitgelaten en we dachten dat komt vanzelf wel. Nu zijn we ruim 5 maanden verder en op een enkele keer na poept ze nog steeds in haar broek. En dan meerder male per dag. Nu heb ik ze toch maar weer een luierbroekje omgedaan want het was geen doen meer. Maar nu plast ze ook regelmatig in de luier. Ik weet even niet meer wat ik nu het beste kan doen. Wat zouden jullie doen?

Even terzijde onze oudste is nog niet zindelijk en daarvoor lopen wij bij het ziekenhuis. Ik ben me bewust dat de jongste thuis een "slecht" voorbeeld heeft want we mogen tegen de oudste niets zeggen als ze in haar luier poept en plast.

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wil ze niet vragen om een luier als ze moet poepen, en dat die daarna weer uit gaat?
    Of anders misschien zwemluiers doen, die houden wel ontlasting vast maar geen plas...
    Lijkt me inderdaad lastig als jullie ook met jullie oudste tobben.

3. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Min dochter durft ook niet op het toilet te poepen. Ze vraagt wel om een luier. Die geef ik dan ook.
    Dát doet ze niet?

Als ik mijn dochter een luier om door plast ze er ook in hoor. Dat weten ze heel goed.

Wat vervelend ook dat ze vaker dan eens of 2x per dag in haar broek poept!

Kan je haar vragen waarom ze het doet?

Beloning werkt ook niet?

4. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Nee ze vraagt niet om een luier. Hebben we al geprobeerd. Ook belonen werkt niet. Er staat een mandje met kleine cadeautjes op de wc en na 1x poepen mag ze meteen een cadeautje pakken (advies pedagogisch hulpverlener van de oudste) maar werkt ook niet.

Ze zegt letterlijk 'Lauren ook luier poepen en mama niet boos op Lauren' ofwel ik mag op haar ook niet boos worden.

Ja ze poept echt 3 of 4x per dag.

5. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Nee ze vraagt niet om een luier.
    Zwemluiers lijkt me niet echt een optie want dan is haar broek waarschijnlijk nog steeds iedere keer vies.

Ja het is inderdaad lastig omdat ze bij haar zus niet anders ziet.

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Och jee, ze heeft dus echt het verkeerde voorbeeld hè..
    Kan je haar uitleggen dat Lauren haar buikje niet zo goed werkt?

Deel Deze Pagina