Goedkope treinkaartjes via internet

Discussie in 'De lounge' gestart door Minerva, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dag mensen,

Aanstaande dinsdag wil ik graag in Amsterdam naar een tentoonstelling van de NASA. Aangezien een dagretour zónder korting al €44 kost (!!) :$, was ik aan het kijken naar een goedkoper alternatief en kwam ik op deze website uit: NS dagkaarten (e-tickets) met korting online kopen (ACTIE). Kent iemand deze website? Is het te vertrouwen? Ik vind €44 namelijk wel héél erg duur... Dan ga ik eigenlijk liever niet óf met de auto.

Kopen via MP kan helaas niet meer ivm versturen via de post. Is er ergens anders nog een actie gaande? We hebben niemand met een kortingspas of voordeelkaart bij ons.

Suggesties?

2. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Had hem 2 weken geleden gekocht bij de ah weet niet of dat nog is koaten 17 euro

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

AH, Blokker en Kruidvat hebben op dit moment helaas geen acties...

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zeg auto :)

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb vorige week nog een dagkaart gekocht bij AH voor 17 euro.

Ik heb die website gezien en vertrouw het niet! Je moet die kaartjes namelijk verzilveren op de AH/NS website, maar dat kan nu niet omdat ze geen actie hebben denk ik?

Edit: nee, wacht; je kon die kaartjes ook later verzilveren, ze zijn nu alleen niet meer te koop.
    Die verzilversite van AH/NS is nog wel online zag ik.

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

De actie van de AH duurde tot 28 juli, dus geldt helaas niet meer.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hema?

Meestal heeft 1 van de genoemde ketens een actie, nooit tegelijkertijd iig.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Misschien een treinkaartje via marktplaats die je direct dezelfde dag op kunt halen in jouw omgeving????

9. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
  10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Helaas ook niets op MP in onze omgeving. Alleen de Hema kaarten die op 4 augustus verlopen.... Hmmm....

/edit: ja, deze dan Spoordeelwinkel - Winkelwagen, maar dan moet ik alsnog een kaartje kopen bij Arriva voor een gedeelte van het traject (dat ik niet kan omzeilen). Was anders wel een leuke actie geweest...

11. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik kan niet zien wat je in de winkelwagen hebt ;)
    Waar kom je vandaan?

12. Minerva

Minerva Niet meer actief

Oh, oeps! Deze bedoel ik: Spoordeelwinkel - Doppio Espresso. Daar heb ik dus ook niets aan.

Ik woon in het noorden en moet naar de Randstad :)

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Goed, uiteindelijk toch maar de gok gewaagd en een kaartje gekocht via de website uit de OP. Wél betaald met PayPal, zodat ik bij een geschil altijd nog mijn geld terug kan krijgen. Tot nu toe werkt alles prima. Kreeg binnen een paar minuten de code via de e-mail toegezonden. Ook de informatie m.b.t. het betalen met PP was erg duidelijk.

Ik had even gegoogled en kwam geen negatieve reacties tegen (m.u.v. iemand op TrosRadar die bij de website een kaartje had gekocht en erachter kwam dat het kaartje via de AH goedkoper was. Hij was daar boos over, maar het staat toch echt duidelijk op de website aangegeven....).

Heb nu een dagkaart voor heel Nederland (en alle trajecten) voor "maar" €23,99. Beter dan de €44 die ik anders kwijt was geweest!

Wat mij betreft dus een aanrader :)

14. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Heb je je eigen gegevens op moeten geven?
    Dus naam+geboortedatum?
    En kijk even goed naar de voorwaarde want ah kaarten waren in het verleden namelijk niet geldig bij arriva.

15. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

16. Minerva

Minerva Niet meer actief

Nee, ik heb een vouchercode gekregen die je moet invullen op de website van de NS. Daar moet je dan wel een naam en reisdatum doorgeven. Er staat specifiek aangegeven (zowel bij de NS als die betreffende winkel) dat ze in heel Nederland geldig zijn, dus ook bij Arriva, Connexxion e.d. Daarom had het andere kaartje via de spoordeelwinkel voor mij ook geen nut...

Bij de actie van de C1000 moet je gespaarde zegels inleveren en die heb ik niet. Daarnaast heb ik maar voor één volwassene een kaartje nodig. In ieder geval bedankt voor het meedenken :)

17. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
  18. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik ben de website ook al tegen gekomen, maar ik heb niets aan de lopende acties want:
    - ik ben ouder dan 18 jaar (tienertour);
    - heb geen c1000 spaarzegels;
    - reis een gedeelte van het traject met een andere vervoerder dan de NS (cappuccino actie).

Verder inderdaad wel een handige website. Bedankt voor het meedenken!

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Marktplaats staan er ook nog genoeg!

20. Minerva

Minerva Niet meer actief

Klopt. Maar aangezien wij dinsdag al gaan, heeft verzenden geen zin. Bij ons in de buurt staat niets te koop wat ik af kan halen óf de actie is al verlopen...

Maar goed, kaartje is inmiddels gekocht :) Heb het trouwens verkeerd in de OP staan; de tentoonstelling is in Utrecht ipv Amsterdam. Hoe ik daar nou bij kwam? :( Hormonen, denk ik :p

Deel Deze Pagina