goedkope tweede autostoel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lautje1979, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    Wij zijn op zoek naar een betaalbare autostoel voor in de tweede auto. Deze is alleen bedoelt voor als mijn man in een incidenteel geval ons zoontje op moet halen bij het kdv. Ik twijfel over welk betaalbaar stoeltje, goed en veilig is. Hebben jullie tips?

2. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Wij hebben het autostoeltje van de hema (gewoon als enige trouwens) zijn hier erg tevreden over. Prijs: 85 euro

3. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Wij hebben het goedkoopste stoeltje ban babypark, was iets van 50 euro ofzo. Voldoet goed, maar we gebruiken het allen voor kleine stukjes. In de gewone auto hebben we een maxicosi tobi.
    succes!!

4. Seth77

Seth77 Actief lid

1 jan 2010
    160
    0
    0
    Holland
    Welke categorie zoek je een autostoeltje? Kijk eens bij op ANWB - Alles op de Rit hebben stoeltjes getest met prijsindicaties.

Trouwens ook op een kort stukje rijden kan een ernstig ongeluk gebeuren. Veiligheid staat toch op nr 1?

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja, wat vind je betaalbaar? ;) Wij hebben 2 MaxiCosi Priori's van 99 euro per stuk. Bij van Asten (Tilburg) zijn ze nu te koop voor 95 euro.

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij hebben voor in de ander auto eentje vie mp

7. Aura

Aura Niet meer actief

Sorry sorry sorry je vraagt hier niet om maar moet toch even zeggen dat ik echt leiver een goed (dus ook duurder) autostoeltje zou kopen (ookal is het maar voor afentoe) dan een goedkope en dus minder goede.
    Iedereen kan hier wel zeggen dat de autostoeltjes goed voldoen maar hebben er dan (gelukkig) wrs. nog geen ongeluk mee gehad.
    Laatst stond er een hele grote test in de autoweek en hierbij kwamen als enige 5* de Maxi cosi en de Romer uit, de rest allemaal minder, zeker op gebied van veiligheid....en ik zou daar toch echt neit op besparen.
    Maar goed moet je natuurlijk zelf weten......

8. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    wij hebben al een maxi-cosi axiss, deze is bedoeld voor kdv-huis dus letterlijk 5 min rijden en bovendien geheel binnen de bebouwde kom dus niet harder als 50, maar veiligheid voor alles vandaar ook de vraag hier......

@ aura, waar in mijn vraag heb ik gezegd dat de veiligheid van minder belang is??????

@ bedoel onder de 100 euro dus als er een maxi-cosi is die daar onder valt!!!

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb een autostoeltje overgenomen van een betrouwbare collega (10 euro!). De andere is een Maxicosi Tobi (+1 categorie)

@Aura... rij jij ook in een auto die een 5 sterren rating krijgt? Nee? In dat geval doe je ook niet optimaal aan veiligheid! Wat een onzin zeg. Er zijn heel goede stoeltjes, goeie stoeltjes en minder goeie stoeltjes... 15 jaar geleden hoefde je helemaal geen stoeltje! (Dat was natuurlijk onwenselijk maar laten we niet overdrijven zeg). Slechte stoeltjes zijn er niet.

En duurder betekent zeker altijd beter... daarbij doe je aardig wat afbreuk aan de mensen die het zich gewoon weg NIET kunnen veroorloven. Dit soort 'preken' zijn nergens goed voor. (sorry, MIJN mening)

10. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

12 okt 2008
    181
    0
    0
    gewoon via mp of babypark budget gedeelte

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    En die zijn er dus!

12. Seth77

Seth77 Actief lid

1 jan 2010
    160
    0
    0
    Holland
    Het geven van een mening is iets anders dan een "preek". Kinderen kosten nu eenmaal geld. De stelling dat er geen slechte stoeltjes zijn is simpelweg onjuist. Natuurlijk zijn er gradaties in mate van veiligheid. In het kader van de hier gestelde vraag wordt er enkel op gewezen dat er bewust risico's worden genomen met de aanschaf van een autostoeltje die niet aan bepaalde testresultaten voldoen, danwel met de aanschaf van een tweedehands stoeltje waarvan de gebruikers geschiedenis voor de koper onbekend is.

13. Aura

Aura Niet meer actief

Zooooo iemand op zn teentjes getrapt?
    Gelukkig hebben wij wel een 5 sterren auto (half jaar oude 5 serie), dus wat dat betreft gaat die vlieger gelukkig niet op.
    Ik wilde niemand kwetsen met mijn mening, het enige wat ik wilde aangeven was dat er wel degelijk heel veel verschil in veiligheid zit van het ene of het andere stoeltje en helaas maar waar zijn de duurste stoeltjes wel het veiligst uit de test gekomen......
    Maar iedereen moet met deze info doen wat hij of zij wilt, bedoelde het alleen maar goedl.

p.s. Seth...dat bedoelde ik dus ook!!

14. Seth77

Seth77 Actief lid

1 jan 2010
    160
    0
    0
    Holland
    Rustig dames :) Ik denk dat het mogelijk moet zijn om gewoon op basis van argumenten een mening te geven. Met al die vrouwen hier wordt dat direct zo emotioneel, of geef ik nu onterecht de schuld aan het geslacht?

Hoe het ook zij een ieder maakt de keuze die hij of zij meent te moeten nemen. Bij het maken van deze keuze neemt hij/zij ook de verantwoording voor de keuze en zal zich beseffen dat hierbij ook besloten wordt voor een weerloos kind.
    Het financiële aspect komt erg vaak voor vind ik in dit forum. Als je alles werkelijk voor een spotprijsje wilt is het wellicht handig vooraf na te gaan wat het kost om kinderen/ kind te moeten verzorgen.

15. Aura

Aura Niet meer actief

@Seth is er iets mis met mijn reactie? Zo oververhit is deze toch niet? Althans iig niet bedoeld....

16. Seth77

Seth77 Actief lid

1 jan 2010
    160
    0
    0
    Holland
    Niets mis mee wat mij betreft. Komt mij wat emotioneel over. Ik houd wel van een eerlijk en nette discussie. Het is zo vaak zo zoet hier. Iedereen lijkt iedereen te vriend te willen houden, ik pleit niet voor ruzies o.i.d. begrijp me niet verkeerd. Wel Niet verkeerd vind ik het geven van een mening op een nette manier (als sommigen dat ook nog in correct Nederlands zouden doen was het helemaal een feest om de meningen te lezen). Meningen kunnen en mogen gelukkig verschillen. Volgens mij heb jij net als ieder ander hier heel netjes jouw mening geven, nogmaals sommigen meningen hebben misschien wel een wat emotioneel sausje.

17. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    let wel: de meeste ongelukken gebeuren binnen de bebouwde kom.waar dan vaak de 2e auto voor gebruikt wordt. Misschien wel iets om rekening mee te houden. Wij hebben een mc tobi en priori xs in onze auto's.

18. Seth77

Seth77 Actief lid

1 jan 2010
    160
    0
    0
    Holland
    Ik weet niet of dit klopt volgens mij gebeuren de meeste ongelukken op provinciale wegen maar weet dit niet 100% zeker. Op zich denk ik ook dat de vraag van de poster van dit onderwerp uitgebreid is beantwoord. Er is aangegeven waar testresultaten gevonden kunnen worden van autostoeltjes, vervolgens is het via internet kinderspel om de prijs van het gewenste stoeltje te vinden.

19. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    zo gaat lekker hier
    blijkbaar mogen er geen meningen gegeven worden;)
    ik ben het er ook mee eens dat ik niet op een autostoeltje zou besparen
    als je niet anders kan is het idd beter om er 1 dan geen te hebben
    maar als je het wel kan zou ik er ook niet op besparen
    vandaag ook bijna een ongeluk
    pff schrok me kapot
    en de anwb is echt wel betrouwbaar
    ieder voor zich maar wij gaan van hun test uit en de best geteste aanschaffen
    ongeluk zit in een klein hoekje
    en 2e hands zou ik al helemaal niet doen je weet nooit wat er mee gebeurd is
    waarschijnlijk heb ik nu ook vast iets verkeerd gezegd maar goed

20. Seth77

Seth77 Actief lid

1 jan 2010
    160
    0
    0
    Holland
    Goed betoog maar waarom moet nou weer die eerste en laatste zin er in? Dat zet het zo op scherp :), dat is wat ik bedoel dat het zo snel emotioneel wordt. Jammer, want je hebt goede argumenten.

Deel Deze Pagina