Waar in Frankrijk op zomervakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Tinkerbell81, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Wij willen graag deze zomer met zijn 4tjes naar frankrijk gaan, we zijn nooit verder dan disneyland paris gekomen in frankrijk :)en zouden graag wat van het land willen zien, het liefst niet de supertoeristische badplaatsen. en hoeft ook niet perse aan het strand , we zijn toch niet zulke strandgangers, lekker zwembad vinden we veel leuker.

Maar heeft iemand tips, waar is het een leuke en mooie omgeving? En valt er wat te beleven zowel voor de kinderen als voor ons?

Camping , hotel appartement maakt ons niks uit, als het maar geschikt is voor 2 kleine kindertjes!~

2. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dan zou ik naar een camping gaan.
    Wij gingen eerst altijd naar een hotel.
    Vorig jaar voor het eerst naar een camping geweest in Frankrijg (de Vendee) en dit is super bevallen met zeker voor ons dochtertje.

3. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hey bij de onderwerpen vakanties (onderaan) vind je misschien wat tips?
    Denk dat je topic verplaatst gaat worden daar naartoe ;)

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij zijn naar Saint Tropez geweest, echt ge-wel-dig

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik verplaats je topic naar het juiste onderdeel: Vakantie!

Bijna alle streken in Frankrijk zijn leuk om een keer geweest te zijn. Wij hebben 1.5 jaar terug de Dordogne bezocht, erg leuk!

Met mijn ouders hebben we alle hoeken zo'n beetje bezocht. Saint Tropez was inderdaad geweldig!!

6. Corsica natuurlijk :D

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

En dan raden jullie Saint Tropez aan?! :D

Wij gaan van de zomer ook weer lekker kamperen in Frankrijk en zijn nu lekker aan het uitzoeken waar we naar toe gaan.
    Geen strand dit jaar met onze waarschijnlijk kruipende uk, niet zo lekker (en ik houd ook niet zo van het strand ;)).

8. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Cote d'Azur (waar Saint Tropez ligt) is inderdaad SUPER mooi.
    Wij zijn naar Saint Maxime geweest en naar Cavalaire sur Mer, beide plaatsen in een villa met zwembad (is in het hoogseizoen overigens onbetaalbaar hoor, maar in bijvoorbeeld mei best te doen, afhankelijk van wat voor huis je kiest).
    Ik kan geen nadelen noemen van deze omgeving, behalve dat het wel ver rijden is. Misschien met 2 kleine kids een betere optie om ietsje noordelijker te blijven, of wellicht ergens te overnachten?
    Oja, en deze omgeving is niet per definitie de goedkoopste van Frankrijk (of beter gezegd: ik denk de duurste!).

Succes met zoeken!

9. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Wij gaan waarschijnlijk naar de Ardeche. Zoeken een mooie luxe camping uit (4 of 5 sterren) en boeken dan een mobile home. Das eigenlijk een soort vakantiehuisje met vaatwasser en alles erin. Ideaal. Mooie zwembaden op de camping en aan de rivier. Heb er ontzettend veel zin in.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahah..ja,sorry, ik bedoelde ook de Cote d'Azur !
    We zijn 1 dagje naar Saint Tropez geweest maar verbleven in een rustig deel met een heel rustig afgelegen strandje (veel trappen af en ineens was daar een "prive" strandje, zo lekker rustig :D

11. augustus

augustus Niet meer actief

Wij hebben voor het eerst een sta caravan gehuurd via Village club
    Leek me met kindjes ideaal. 100 meter van het strand en sub tropisch zwembad :p

12. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wij gaan ook naar de Ardeche. camping la Roubine (hier heb je ook mobile homes). Is volgens mij ook een 4 sterren camping. Hij ligt aan de rivier en heeft een prachtig zwembad voor peuters/kleuters. Het lijkt mij tenminste een mooie plek en ik ben heeel kritisch wbt campings. :D

De Ardeche is prachtig, je bent alleen ook daar niet de enige nederlander... ;)
    Qua afstand is het ook nog redelijk te doen vind ik.

Succes!

13. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    De Jura is ook heel erg leuk en mooi. Dat is ook goed te rijden op 1 dag. Maar dan moet je wel in juli/ augustus gaan anders zijn veel toeristische attracties gesloten.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.003
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #14 tupp, 28 jan 2011
    Laatst bewerkt: 28 jan 2011
    (Ik ga het expres even niet hebben over zwembaden en speeltuinen voor de kinderen. Overal in Frankrijk kun je wel een verblijf vinden die aan dat soort eisen voldoet. Ik zou dus zelf eerst een omgeving kiezen die mijzelf aanspreekt en dan in die streek op zoek gaan naar een hotel / camping die kindvriendelijk is.)

De laatste keer dat we in Frankrijk waren, zijn we in Alsace (de Elzas) geweest. Dat is heel goed in één dag te rijden, wat toch wel prettig is met twee kleine kindjes (denk ik). Ik vond dat een mooie streek, vooral door de stadjes. Ze hebben er veel van die vakwerkhuizen. Maar niet zoals in Duitsland bijna allemaal wit. In Frankrijk zijn ze allemaal in vrolijke kleuren geschilderd. Colmar is een leuke stad. Riquewihr was ook leuk. Hoewel: erg toeristisch. Eguisheim is minstens zo leuk en een stuk rustiger. Wij zijn ook nog naar een mooi kasteel geweest (Chateau du Haut Koenigsbourg) En verder is het een mooi heuvelachtig gebied. Als je er van houdt kun je er leuk wandelen. (Gazon du Faing, le Hohneck) En je ziet er ontzettend veel ooievaars.

Ik blijf de Provence ook altijd erg mooi vinden. Vriendelijke heuvels, lavendelvelden. Avignon is daar natuurlijk een leuke stad. Je kunt er ook leuk wandelen en fietsen. De Gorges du Verdon zijn natuurlijk erg mooi. En als je wel eens naar de Tour de France kijkt is het natuurlijk ook wel erg leuk om de Mont Ventoux eens in het echt te zien. (Als is en blijft het een lelijke berg. ;))

Maar mijn hart gaat in Frankrijk toch altijd uit naar de Alpen. Wij zijn een aantal keer in de Savoie / Haute Savoie geweest. Mont Blanc is natuurlijk prachtig. Annecy is een leuke stad om eens doorheen te wandelen. Je kunt eens een kijkje nemen bij een echte gletsjer (Glacier Blanc) of kijken bij de parapentes vanaf de diverse berghellingen. (Nog beter: zelluf doen! Ik vond het altijd erg duur. Uiteindelijk toch een keer gedaan en ik vond het echt het geld waard. Maar misschien niet zo geschikt voor kleine kinderen. :D) Er zijn een heleboel prachtige bergmeren. (Ohhh, dat is voor mij het ECHTE vakantie gevoel. Een berg, een meer en goed weer!)

Nou ja, wat mij betreft is er genoeg te beleven in Frankrijk. :D Ik geloof dat dit wel mijn top drie is.
    1) Alpen
    2) Provence
    3) Elzas (ook omdat het goed te rijden is!)
    Maar ik zou niet altijd naar hetzelfde gebied willen, dus we zijn ook wel op andere plekken geweest.

Bretagne is op zich aardig, maar ik ken wel leukere plekken. Nu ben ik ook niet zo'n zeeliefhebber. Wel leuk dat je daar veel kleine strandjes hebt, zodat je vaak gewoon ergens alleen met je eigen gezin kunt zitten. En wij hebben er altijd 'wilde' mosselen geplukt. Ook leuk.
    Maar dan vind ik bijvoorbeeld de Auvergne met zijn uitgebluste vulkanen al weer mooier dan Bretagne.
    We zijn ook wel eens in het Champagnegebied geweest. Leuke vakantie gehad, want wij vermaken ons overal wel. Maar ik vind het absoluut niet het mooiste deel van Frankrijk.

Wat wij trouwens al een paar keer gedaan hebben (als dat in de planning een beetje zo uitkwam): Eerst kijken naar de Tour de France. Even onthouden welke streken ons wel aanspraken en dan in onze eigen vakantieperiode kijken waar het mooi weer is. Maar goed: wij kamperen en een camping met een zwembadje en een speeltuintje is altijd wel te vinden. Als je een compleet animatieteam wilt, zul je vaak wel moeten reserveren dus dan werkt deze 'truc' waarschijnlijk niet voor je.

De Pyreneeën en de Côte d'Azur ben ik trouwens nog nooit geweest. Ik heb namelijk een enorme hekel aan autorijden. Maar het zal er vast nog wel een keer van komen, want dat schijnen inderdaad ook mooie gebieden te zijn.

Deel Deze Pagina