Pff.. De eigenaren van de woning hiernaast verhuren de woning. Hiervoor nooit last van gehad. Echter zit er nu een behoorlijk jong stel in dat voor het eerst op zich zelf gaat wonen en volgens mij weinig heeft begrepen van het verschil tussen een studentenwoning en een gezinswoning Als we het geluidsoverlast en op onmogelijke tijden klussen achterwege laten zit ik met 1 probleem waar ik echt knettergek van wordt... Elke avond gaan ze in de tuin zitten...prima....dan is het blijkbaar ook nodig om te gaan schreeuwen en loeihard te praten. Leuk..dochter steeds wakker...ik kan niet slapen... Maar dan hetgeen waar ik echt geen oplossing voor weet... Ze paffen echt als een ketter. In dusdanige hoeveelheid dat ons huis vol rook komt. Alles meurt er naar...de babykamer..mn dochters kamer..onze slaapkamer. Met deze hitte wordt het echt te warm om de ramen dicht te houden...maar het alternatief is in de rook te gaan zitten. Ik kan ze moeilijk verbieden in hun tuin te roken...maar hoe hou ik in godsnaam die rook uit mn huis?? Over het geluidsoverlast gaan we binnenkort een gesprekje houden...wilde ze eerst een paar weken geven om ' het nieuwe' eraf te laten zijn. help
Heel vervelend, had dat ook in mijn oude huis. Mijn dochter was van juni en sliep naast ons in de wieg maar moest dan alles dicht houden hoog in de zomee omdat we anders in de peukenlucht zaten. En ze zaten echt tot een uur of 04.00 op hun balkon Kun je ze niet vragen of ze achter in de tuin of elders kunnen roken?
Hmm ik zou hier eerlijk gezegd niet zo een oplossing voor weten want zelfs vragen om ergens anders in de tuin te gaan roken zou ik bezwaarlijk vinden.
Aan de ene kant vind ik inderdaad niet dat je dat iemand kan vragen.... Maar waarom zou mijn huis vol moeten staan met hun stinkende rook? Dochter ligt nu ook al weer een uur wakker door hun herrie...hoor ze gewoon via de babyfoon... Ze slaapt op de zolder... Is niet gewoon wat praten met een peukje...
Tja lastig... Wat betreft de geluidsoverlast kun je ze inderdaad gewoon aanspreken. Ze weten misschien niet eens dat ze zo luid aanwezig zijn voor jullie. Ze kunnen dan met klussen misschien ook rekening houden met jullie dochter 's avonds. Daar zou ik niet te lang mee wachten, want jij raakt steeds geïrriteerder en zij zijn zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust. Het roken is jammer maar helaas denk ik. Ik zou het zelf niet in mijn hoofd halen om daar wat van te zeggen. Ze staan in hun eigen tuin...
Misschien een idee, om gewoon even het gesprek aan te gaan met ze? Misschien hebben ze het helemaal niet zo in de gaten, dat de rook jullie huis binnentrekt en staan ze er echt voor open om helemaal achter in de tuin te roken, of misschien in de voortuin. Je kan ze idd moeilijk verbieden in hun eigen tuin te roken, maar je kan best vragen rekening te houden met elkaar. En als je gewoon vriendelijk uitlegt, dat de rook je huis binnentrekt en dat je dat wel vervelend vindt, lijkt het me sterk dat ze boos worden. Vooral niet als je ook uitlegt dat je geen oplossing weet en hun vraagt mee te denken hierover.
Ik wil ook echt niet de zeur zijn... Maar vanaf de dag dat ze hier zijn is het een en al herrie en meur.. Meteen de eerste dag tot na middennacht lopen boren en hameren...niet voorgesteld...niets gemeld.. Volgende dag langs gegaan en het zou maar eenmalig zijn.. Nou weken verder en nog steeds elke avond pokke herrie.. Elke avond meur en herrie. Ritme van dochter is gewoon twee uur aan het verschuiven omdat ze wakker gehouden wordt door hun herrie. De herrie kan ze misschien aan wennen...maar eerlijk gezegd wil ik gewoon echt niet dat mijn kinderen aan die kankerverwekkende zooi op deze manier worden blootgesteld. Ik kan haar kamer echt niet met ramen dicht doen...dat is echt gewoon te warm. Het is ook niet dat ik haar op een kamer verderweg kan laten slapen...ze slaapt al op zolder! Nou zat ik laatst ook in de tuin...waren ze aan het klagen dat hun zwembadje gevuld was met bladeren...van mijn stomme boom... We wonen verdorie aan het bos...het is een en al boom hier... Ze maken nu ook weer dusdanig herrie en meur dat het voor mij nu klaar is. Ze zouden twee weken geleden al het telefoonnummer geven van de eigenaar ivm lekkende dakgoten...ik ga morgen weer langs om die gegevens te vragen...dan meteen de overlast bespreken.
Nee lijkt mij ook niet maar zeker omdat ze in hun eigen tuin zitten zou ik het heel moeilijk vinden om te vragen...lastige situatie dit
Ik heb ze ondertussen al twee keer aangesproken op de herrie. De eerste keer was hun eerste dag...was beloofd eenmalig te zijn. Daarna stonden een lading dronken jongeren zich uitermate irritant te gedragen. Niveau broek naar beneden trekken Het is hier een enorm rustige buurt...tot dat hun introkken. Ben nu twee keer aardig geweest...nu begin ik inderdaad pissig te worden
Weet je ik snap jouw frustratie heel goed en met geluidsoverlast kun jij op een gegeven moment nog iets bereiken al moet het via de wijkagent ofzo. Maar roken in hun tuin..daar kan niemand ooit iets tegen beginnen dus ik zou het heel voorzichtig aanpakken voor het geval ze pissig worden en het expres gaan doen.
Dat is irritant inderdaad... Misschien kun je met hun afspreken dat ze na een bepaalde tijd inbinden? En als ze er niet aan houden gelijk weer aan de bel trekken? Dat hoeft moet op een onvriendelijke manier, maar wees wel duidelijk. Wil de overlast blijven inderdaad klachten gaan indienen bij de eigenaar van de woning Ik ben zelf ook erg op mijn rust gesteld hoor, dus snap dat je langzaam een kookpunt bereikt
Ga morgen natuurlijk weer op normale toon het gesprek aan..moet toch echt ook de eigenaar spreken in verband met de lekkende dakgoten.. In hoeverre zouden er echt schadelijke stoffen in ons huis komen? Het lijkt mij dat als de stank ons hele huis kan vullen dat de kankerverwekkende stoffen er ook zijn..maar vraag me af in hoeverre dat echt zo is. Het is ook niet incidenteel..anders zou ik het niet zo erg vinden... Maar ik voel me er echt niet prettig bij om een dreumes en een baby in de rook te laten slapen...hoe onredelijk ik het ook van mezelf vind om te klagen over wat ze in hun eigen tuin doen vind ik het belang van mijn kinderen toch groter. Ik ga het denk ik toch maar bespreken...wat ik van ze wil en hoe is nog de vraag
Kanker veroorzaken bij de buren lijkt mij meer dan overlast, gewoon iets van zeggen dus! En als ze daar niks op uit doen de woningbouwvereniging inschakelen.
Je kan het vragen, maar ze hoeven geen rekening te houden. Het is hun huis/tuin. Openbaar roken valt niet onder 'verstoring van de openbare ordre'. .. Misschien toch maar de ramen dicht houden aan de tuinkant en met ventilators de boel koel houden? (Of airco)
Dit, ik zou echt niet over dat roken beginnen, dan gaan ze mss alleen nog maar meer overlast bezorgen. Ik snap dat het heel vervelend is maar het mag, ze zitten in hun eigen tuin. Ik zou wel melden dat dochter om ... uur naar bed gaat en dat het heel fijn zou zijn als ze daar een beetje rekening mee zouden willen houden, als je het netjes brengt kan ik me niet voorstellen dat ze daar negatief op reageren. En dan gelijk afspreken, als dochter wakker wordt van het geluid, hoe je hen op de hoogte moet stellen. Ff appje of langsgaan.
Ik zou wel over het roken beginnen. Misschien hebben ze het niet door dat het bij jullie naar binnen komt. Ze roken immers buiten waarschijnlijk zodat het bij hun binnen fris blijft. Gewoon zeggen hoor. Zeg ze dat het misschien een idee is achter in de tuin re roken.
Ik denk dat als ze een ander plekje vinden om gezellig te zitten praten - dus als het geluidsoverlast minder wordt, dat dan het roken vanzelf mee 'verhuisd' . Dus dan ben je daar mogelijk ook vanaf...
As ik jou was zou ik een welkomstplantjre kopen en ze eerst vriendelijk welkom heten. Dan zou je misschien tussen neus en lippen door kunnen vragen of xe zo lief willen zijn om rekening te houden met jullie. Ze zijn hartstikke jong en hebben het waarschijnlijk niet eens in de gaten. Jij zou eventueel er rekening mee kunnen houden dat het jonge mensen zijn We zijn allemaal jong geweest toch? Ik denk dat je er mee baat bij hebt om op goede voet met je buren te staan. Het lijkt mij echt heel erg om op gespannen voet met m'n buren te staan.
Ik zou wel wat zeggen van de rookoverlast. Niet in de zin van dat je eist dat ze er wat aan moeten doen maar wel dat ze het weten. Ik ben zelf roker, weer vrolijk begonnen na de zwangerschap helaas, en man rookt ook. Nu is onze tuin groot genoeg en zoveel roken we ook niet, maar ik zou het persoonlijk echt heel vervelend vinden als de kids van mijn buren er last van zouden hebben. Ik zou dan ook zeker een andere oplossing zoeken, als buuf aan zou geven dat ze er last van heeft. En ja, het is mijn eigen tuin en het zijn mijn eigen longen. Maar normaal gesproken zijn mensen er als het goed is niet op uit om het woongenot van anderen te verzieken. Ja, het is hún tuin. Maar het is joúw huis die vol staat met die dampen. Ik vind het wel raar dat ze het blijkbaar zo bont maken dat jouw huis volhangt met die lucht. Want hier ruik je echt nooit iets. Ook niet in onze eigen woning.