verjaardagen vieren.

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik denk dat ik er maar mee stop. vandaag fynn zijn verjaardag en een beetje die van mij 25 mensen uit genodigt en wat komt er straks 7 man! ik ben zo boos.

sommige hebben echt wel een goede rede en die komen een andere keer. maar sommige hebben echt onzin of laten echt niets horen.

ik ben er echt klaar mee ik haal voor 150 euro boodschappen extra in huis zorg dat ik 2 pannen vol eten heb en wat krijg je een joop af zeggingen.

tuurlijk sommige kan ik echt heel goed begrijpen dat ze een andere keer komen. maar sommige grrrr.

denk dat ik maar stop met alle verjaardagen iedere keer gaat dit zo terwijl ze het al een maand soms wel langer van te voren weten.

nu gaan we straks maar lekker uit (bowlen ofzo)
    maar als het aan mij ligd vier ik de verjaardagen niet meer.

hebben jullie dit ook wel eens?

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

eh nee. hier komt iedereen altijd wel. maar goed we hebebn ook niet zon grote familie dus... heb altijd maar een man of 15-16. maar wat lullig zeg......:(

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Oh jee, nee heb ik zelf nog niet gehad, maar ik kan me voorstellen dat je ervan baalt. Helemaal omdat het voornamelijk de verjaardag van Fynn is. Ik heb er wel ook echt een hekel aan als mensen afzeggen met een flutreden. Nou meis, toch een hele fijne dag gewenst en maak er een leuke party van met de mensen die wél de moeite nemen om te komen.

4. tulip

tulip Niet meer actief

o dat is wel heel vervelend zeg, zeker voor Fynn. Ik snap dat ook nooit goed, mensen weten toch wanneer hij jarig is. Ik houd daar altijd rekening mee met verjaardagen.

Verwacht je vanmiddag ook niemand meer. Hopelijk hebben jullie als gezinnetje nog wel een leuke dag.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

niet dan! heb je voor 30 personen taart in huis hahaha zei al tegen vriend neem het maar mee naar het werk morgen.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Oh jeetje meid, dat is echt balen!
    Is het je familie die dit doet? of vrienden?

Ik heb het ook wel eens gehad.
    Ben op 1 januari jarig en het leek mij leuk om met vrienden samen op 31 januari het nieuwe jaar en mijn verjaardag in te luiden.
    In november vond iedereen het nog een leuk idee...maar hoe dichter het bij de 31ste kwam hoe meer mensen zeiden dat ze de 31ste altijd vierden met bepaalde mensen, en dat dat elk jaar al zo ging.
    Dus heb de boel maar afgeblazen toen.
    Vrienden nodig ik eigenlijk niet meer uit op mijn verjaardag.
    Op 1 januari heeft iedereen eigenlijk andere familie verplichtingen en moeten ze al naar ouders, en schoonouders.
    En als ze dan wel bij mij komen, zijn ze na een half uurtje weer weg.
    Dus mijn eigen verjaardag vier ik alleen nog voor familie.

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja das gewoon kut idd.:( tja zou zeggen ik wil wel komen...:) maar mn vent heeft mn autosleutels meegenomen:D maar plurk en ik hebebn best zin in een feestje. meid ik hoop dat je toch nog beetje een gezellige dag hebt

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

vanmiddag komt er niemand meer helaas. ik vind het ook voor mezelf niet erg. maar voor fynn wel tuurlijk hij krijgt het nog niet bewust mee maar dan toch.

ik heb wel besloten dat we de volwassen verjaardagen niet meer vieren.
    en fynn zijn verjaardag weet ik nog niet dan zal er toch iets moeten veranderen

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ben al jaren geleden gestopt met verjaardagen vieren..
    vroeger vierden mijn exman en ik het samen, waren 2 weken na elkaar jarig.. we stuurden uitnodigingen waarop vermeld werd dat het verjaardag van ons samen was... maar 9 van de 10 keer werd mijn verjaardag vergeten, kreeg hij een kadootje en ik niet, en heel soms viel het iemand in en werd ik dan nog ff snel gefeliciteerd. Wij deden het altijd uitgebreid, hadden vaak een klein koud buffet.. maar toen we op een keer maar met 3 man zaten ipv met de 15 die uitgenodigd waren was ik het spuugzat.

de kinderen vieren het wel nog voor familie.. kinderfeesten ben ik ook al heel vroeg mee gestopt, want als je een kinderfeest gewoon thuis vierde.. kwamen kinderen gewoon niet! Ben meermaals aangesproken op schoolplein dat moeders vroegen "waar ga je heen" en als je dan zei nou, we gaan thuis spelletjes doen en pannenkoeken bakken.. dan kreeg je afkeurend gemompel.

Mijn schoonfamilie is wel van de verjaardagen, en ze waarderen het niet dat ik het weiger te vieren.. ik ga liever met mijn gezin een dagje weg dan, of gezellig ergens wat eten..

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hoe langer ik er over nadenk hoe lulliger ik het vind. dus allle visite is nu al geweest dan???:(

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

mn eigen verjaardag en die van man vieren we trouwens niet. ja gewoon een bakkie voor de ouders of een verdwaalde schoonzus/tante. maar die van kindjes vind ik wel belangrijk. ik ga trouwens zelf wel altijd naar kinderverjaardagen. of ik moet echt echt echt niet kunnen.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee die komen om 2 uur ;)
    dus vanmiddag hebben we de visite.

denk dat ik maar op zoek ga naar nieuwe vrienden dat ik deze inruil hahahaha

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Allereerst:

GEFELICITEERD MET FYNN!!!!!

Wat lullig zeg, zo weinig mensen..........
    Vooral omdat het hoofdzakelijk Fynn zijn verjaardag is, vind ik het helemaal schandalig!!!

Probeer t gezellig te maken met de mensen die wel komen.
    En nu weet je pas wie er echt om jullie geven!!!!
    Mensen die afbellen met een smoes zijn ook niet de moeite waard, om jezelf druk te maken!

Knuffel, en geniet er toch nog van vandaag!

14. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Naaaaaja wat lullig zeg :( Lekkere vrienden dan, juist met de verjaardagen van kindjes houden wij rekening!! Ik hoop dat je hierdoor niet je dag laat verzieken, en dat Fynn een super dag heeft ondanks dat er zoveel niet op komen dagen.
    Enne GeFeLiCiTeErD natuurlijk :)

15. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Dat is lullig joh! Helemaal omdat het om een kindje gaat.. Hier in de familie kennen we het niet, om niet op te dagen of op het laatste moment af te zeggen! We weten het vaak weken van te voren.. Nu hebben we geen kleine kinderen in de familie, de mijne zal straks de eerste zijn.. Maar dan weet ik zeker dat het goedkomt, al wonen we zo ver van elkaar.. Hier is dat uit den boze..

Maarja meid, probeer er nog lekker van te genieten en maak er een leuk dag van met Fynn! Gefeliciteerd met je kleine man.. :)

Liefs,
    Sill

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nou ja zeg dat is echt asociaal :$ dus ze zeggen op de dag zelf of 1 dag ervoor nog af terwijl ze het al zolang weten?!
    Daar zou ik gelijk klaar mee zijn hoor. Zijn dat 'goede vrienden' of wie nodig je dan uit?

Hier gisteren de 2e verjaardag van ons meisje gevierd, had 20 man (10 stellen incl oma's/opa's) uitgenodigd en 4 kids. Wist van 1 stel met 2 kids dat ze niet bleven eten maar iedereen was er verder wel. Vind het ook niet meer dan normaal dat je dan gaat, ik zou zelf mijn ogen uit mijn kop schamen als ik de dag zelf zou afbellen met 1 of ander rotsmoesje. Zo zit ik nou eenmaal niet in elkaar en zou het van een ander ook echt niet accepteren, maar dat soort dingen gebeuren in onze vriendenkring gewoon niet. Wordt gewoon respectvol mee omgegaan, zeker met kinderverjaardagen.

Wel heel erg sneu voor je, nu krijg Finn het nog niet mee maar over een paar jaar wel, dat is echt niet leuk dan!

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wat naar zeg, ik zou idd ook echt boos zijn. Ik bedoel zo kortdag afzeggen. Je hebt alles in huis en buiten dat, je had gehoopt op een gezellig feestje!
    Ik vind dat echt niet kunnen.

Ik vier alleen mijn dochter haar verjaardag. En tot nu toe elke keer een volle bak ondanks dat het in december valt!
    Mijn eigen verjaardag vier ik allang niet meer. Toen ik 21 werd voor het laatst echt groots. Ik ben midden in de zomer jarig, de meeste mensen zijn dan met vakantie! Haha!

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb het ook wel meegemaakt, en had het ook helemaal gehad..
    Maar toch laten overhalen om het afgelopen jaar weer te vieren (verjaardag oudste dochter).. en dit keer kwam iedereen die we hadden gevraagd!!! (oke, paar man niet, maar die hadden het niet door...) met als gevolg dat het niet in huis pastte...

Met de verjaardag van de jongste komen veel buren, vieren we lekker buiten. Je kan het niet voorspellen of er veel of weinig mensen komen, helaas... en het doet best wel pijn, en eerlijk is eerlijk als ze bij mij niet komen vind ik het ook heel pijnlijk en zielig voor mezelf.
    Ik laat mensen voortaan ook niet meer af/aanmelden, ik zie wel wie er komt en hou er rekening mee dat er een aantal afvallen. Ik werd juist zo verdrietig van de afmelders, terwijl als ze gewoon niet komen dan vind ik het jammer maar niet zo heel erg.

19. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Ik vier al va mijn 25e geen verjaardag. Dat gedoe.. Vaak zitten de mensen er tegenaan te hikken om te gaan...en zelf ben ik dan druk met van alles terwijl iedereen voor mij komt maar ik hebt zelf amper tijd om bij te kletsen..Ik geniet er absoluut niet van dus heb ik het afgeschaft voor mezelf. Mijn man is mij gevolgd....We vierden het altijd met een weekendje weg..
    Nu onze jongen er is gaan we met zijn 1e jaar nog niet echt vieren, lekker met zn 3 op pad hij snapt er toch nog niks van. De verjaardag vieren we dan wel op een andere dag. Vanaf zn 2e jaar gaan we het wel vieren maar dan alleen zijn verjaardag. Met die van ons gaan we lekker een weekendje weg!

20. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Nou daar zou ik ook niet vrolijk van worden hoor!

Hier ook altijd wel mensen die afzegen, maar ik wel elk jaar trouw weer hun verjaardagen af

Deel Deze Pagina