Hallo, Even een vraagje over de vaatwasser. Als jullie een zgn. 'All in One'-vaatwassertablet gebruiken doe je dan ook nog apart vaatwasserzout en glansspoelmiddel erbij? Of doe je dat dan gewoon niet? Dus bij gebruik van 'All in One'-vaatwassertablet: 1. ook extra glansspoelmiddel, maar geen extra vaatwasserzout 2. extra glansspoelmiddel en extra vaatwasserzout 3. wel vaatwasserzout, maar geen glansspoelmiddel 4. niks extra's erbij, geen vaatwasserzout en geen glansspoelmiddel Groetjes, Hanna
Nee, de naam zegt het al he, all-in-one . Ik gebruik de tabletten van de Lidl en mijn afwas komt altijd superschoon en glanzend uit de machine.
Wel extra's. De glazen hadden ondanks de allinone-tabletten strepen. Sinds ik glansspoelmiddel gebruik is dat voorbij. Extra zout deed ik eigenlijk altijd al vanwege de waterhardheid hier, dat is wel zachter geworden maar toch. En in Duitsland kopen dan heb je de vijfvoudige hoeveelheid Calgon-zout voor dezelfde prijs als hier zo'n klein doosje
Ik gebruik alsnog wel zout omdat dat niet/te weinig in de tabletten zit. Zout is er om het water zachter te maken en dus minder kalk af te zetten in de machine. Ik vond deze link nog op internet, staat ook precies beschreven wat je wanneer nodig hebt. Vaatwastabletten | Consumentenbond
Ik gebruik het sinds kort weer beide als extra. Ik heb ergens gelezen dat het zout vooral voor de machine zelf is en niet speciaal voor de vaat. En met glansspoelmiddel extra heb ik niet meer van die doffe aanslag op glazen.
Zout is echt onzin, hier de tabletten van de Lidl en gebruik daarnaast glansspoel middel maar meer omdat ik het nog heb staan vaat word perfect schoon
Hangt ook van je water kwaliteit af, hier in zwolle hebben we extreem veel kalk in het water zitten en je merkt echt verschil. Ik gebruik dus alles!
gebruik allebei extra word ook aangeraden voor behoud van je machine omdat in de all in one tabletten niet genoeg zit
Yep, anders gaan hier rode lampjes branden in de vaatwasser. Hij doet het ook zonder, hebben we gemerkt, maar zijn wel bang dat als we die lampjes (indicators) blijven negeren, dat de vaatwasser dan kapot gaat. Dus rxtra zout en glansspoel naast die blokjes.
Dit dus! Tis voor behoud van je vaatwasser.zonder het extra zout krijg je teveel kalk in je vaatwasser waardoor je binnen de kortste keren je labirint verstopt hebt zitten en dan kapot hebt. Ik gebruik allebei extra.
Dat komt omdat die lampjes alleen maar meten of de bakjes van het zout en glansspoel gevuld zijn dat zijn echt geen metertjes die nagaan of je machine kapot gaat
Monteur hier adviseerde om evengoed zout en glansmiddel te gebruiken. All in one-tabs vond hij helemaal niet goed, beter een can met poeder, apart zout en apart glansmiddel. Het oplosbare zakje om de tabs zijn desastreus voor de machine ivm verstoppingen in de leidingen e.d.
Vrremd, onze monteur van Bosch toendertijd raadde het juist af om extra zout te gebruiken omdat dat niet goed is voor de leidingen.
Devil. Toen ik nog in Almere woonde, werd het door een vriend van ons (witgoed monteur) ook afgeraden omdat Almere super zacht water heeft. Tenzij je een machine hebt waar je het zout handmatig kan instellen, dan de machine op de allerlaagste stand zetten. Bij ons gaat beiden er extra in maar dat komt omdat het water hier erg hard is. Wel gebruik ik kaar halve tabletten.