ook glansspoelmiddel/vaatwasserzout bij gebruik v. AllinOne-tabletten? (vaatwasser)

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 25 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Bij gebruik van 'All in One'-vaatwassertablet:

1. ook extra glansspoelmiddel, maar geen extra vaatwasserzout

2. extra glansspoelmiddel en extra vaatwasserzout

3. wel vaatwasserzout, maar geen glansspoelmiddel

4. niks extra's erbij, geen vaatwasserzout en geen glansspoelmiddel

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Even een vraagje over de vaatwasser.
    Als jullie een zgn. 'All in One'-vaatwassertablet gebruiken doe je dan ook nog apart vaatwasserzout en glansspoelmiddel erbij? Of doe je dat dan gewoon niet?

Dus bij gebruik van 'All in One'-vaatwassertablet:
    1. ook extra glansspoelmiddel, maar geen extra vaatwasserzout
    2. extra glansspoelmiddel en extra vaatwasserzout
    3. wel vaatwasserzout, maar geen glansspoelmiddel
    4. niks extra's erbij, geen vaatwasserzout en geen glansspoelmiddel

Groetjes,
    Hanna

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee, de naam zegt het al he, all-in-one ;) . Ik gebruik de tabletten van de Lidl en mijn afwas komt altijd superschoon en glanzend uit de machine.

3. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel extra's. De glazen hadden ondanks de allinone-tabletten strepen. Sinds ik glansspoelmiddel gebruik is dat voorbij. Extra zout deed ik eigenlijk altijd al vanwege de waterhardheid hier, dat is wel zachter geworden maar toch. En in Duitsland kopen dan heb je de vijfvoudige hoeveelheid Calgon-zout voor dezelfde prijs als hier zo'n klein doosje

4. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Geen extra's. Wij gebruiken nu Dreft all-in-one en dat werkt als een tierelier.

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik gebruik alsnog wel zout omdat dat niet/te weinig in de tabletten zit. Zout is er om het water zachter te maken en dus minder kalk af te zetten in de machine.

Ik vond deze link nog op internet, staat ook precies beschreven wat je wanneer nodig hebt. Vaatwastabletten | Consumentenbond

6. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    ...,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik gebruik het sinds kort weer beide als extra. Ik heb ergens gelezen dat het zout vooral voor de machine zelf is en niet speciaal voor de vaat. En met glansspoelmiddel extra heb ik niet meer van die doffe aanslag op glazen.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik gebruik het beide ook naast de all in one tabletten.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zout is echt onzin, hier de tabletten van de Lidl en gebruik daarnaast glansspoel middel maar meer omdat ik het nog heb staan vaat word perfect schoon :)

10. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hangt ook van je water kwaliteit af, hier in zwolle hebben we extreem veel kalk in het water zitten en je merkt echt verschil.
    Ik gebruik dus alles!

11. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    gebruik allebei extra word ook aangeraden voor behoud van je machine omdat in de all in one tabletten niet genoeg zit

12. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hier alleen een blokje, werkt prima

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik gebruik zout en glanspoelmiddl extra naast de all in one tabletten (aldi)

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

De monteur hier, adviseerde het wel te doen. Dus doen we dat wel.

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Yep, anders gaan hier rode lampjes branden in de vaatwasser.
    Hij doet het ook zonder, hebben we gemerkt, maar zijn wel bang dat als we die lampjes (indicators) blijven negeren, dat de vaatwasser dan kapot gaat.

Dus rxtra zout en glansspoel naast die blokjes.

16. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Dit dus! Tis voor behoud van je vaatwasser.zonder het extra zout krijg je teveel kalk in je vaatwasser waardoor je binnen de kortste keren je labirint verstopt hebt zitten en dan kapot hebt.

Ik gebruik allebei extra.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat komt omdat die lampjes alleen maar meten of de bakjes van het zout en glansspoel gevuld zijn :) dat zijn echt geen metertjes die nagaan of je machine kapot gaat

18. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Monteur hier adviseerde om evengoed zout en glansmiddel te gebruiken. All in one-tabs vond hij helemaal niet goed, beter een can met poeder, apart zout en apart glansmiddel. Het oplosbare zakje om de tabs zijn desastreus voor de machine ivm verstoppingen in de leidingen e.d.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vrremd, onze monteur van Bosch toendertijd raadde het juist af om extra zout te gebruiken omdat dat niet goed is voor de leidingen.

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Devil. Toen ik nog in Almere woonde, werd het door een vriend van ons (witgoed monteur) ook afgeraden omdat Almere super zacht water heeft. Tenzij je een machine hebt waar je het zout handmatig kan instellen, dan de machine op de allerlaagste stand zetten.

Bij ons gaat beiden er extra in maar dat komt omdat het water hier erg hard is. Wel gebruik ik kaar halve tabletten.

Deel Deze Pagina