hoi, ik heb laatst al een bericht geplaatst met deze vraag maar kreeg toen (bijna) geen reactie heeft er iemand een tip om mijn kleintje aan de fles te krijgen. in januari moet ik weer 3 dagen werken waarvan ze 2 dagen nog niet mee kan (werk op een KDV) en dan zal ze toch echt uit de fles moeten drinken. ze drinkt nu af en toe 20cc maar meer echt niet. iemand een gouden tip? xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ik denk dat het handig is als we wat meer informatie hebben. Ben je in de kamer als het flesje gegeven wordt? Zo ja, is het een idee om buiten zicht en hoorafstand van je kindje te staan. Heb je de speen al geprobeerd in je bh mee te dragen zodat het jouw geur aanneemt? Heb je de speen al geprobeerd in te smeren met wat melk zodat je kindje in ieder geval de link met eten legt? Heb je de fles al geprobeerd in de voedingshouding (als jullie een standaard houding hebben) te geven? Dat werkte bij Kyra vrij goed. Het kan ook met kleine dingen zijn zoals Kyra houdt altijd mijn trui(tje) of poncho vast als ik haar zelf voed. Als iemand anders haar een flesje geeft mist ze dat, maar een spuugdoek in haar handjes was de oplossing. Heb je het flesje proberen te geven als ze erge honger heeft? of juist helemaal geen honger? Heb je het flesje proberen te geven als ze slaperig is of heel wakker? Heb je verschillende spenen uitgeprobeerd? Zoals de Tommie Tippie (waarschijnlijk verkeerde spelling, maar die speen die de borst imiteert)? Al deze dingen kunnen allemaal factoren zijn die het pakken van de fles vergemakkelijken of vermoeilijken. Dus ik zou zeggen probeer het maar eens uit en veel succes!