Atopisch eczeem aanval tijdens zwangerschap.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PinkStars, 20 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Hallo dames, ik wil even mijn ei kwijt en hoop meiden te kunnen spreken die hetzelfde meemaken.

Ik ben enigszins bekend met eczeem, want heb sinds een paar jaar in de winter eczeemplekjes. Ook heb ik sinds mijn vorige zwangerschap regelmatig andere allergische reacties zoals urticaria.

Ik wist echter niet dat het verband hield en dat het een naam had, want ik heb er nooit echt last van gehad en zag er ook geen verband tussen. Nam een pilletje en dan trok de jeuk weg en smeerde mijn huid en in de lente verdwenen de plekjes. Tot nu tijdens mijn zwangerschap.

Een maand geleden heb ik na het smeren van een creme een heftige aanval gehad van jeuk, bulten en smetplekken. Huisarts vermoedde een allergische reactie en schreef hydrocortisolzalf voor. Hielp niet, de uitslag werd alleen maar erger. Vandaag kon ik eindelijk terecht bij de dermatoloog na een wachttijd van 17 dagen en hij constateerde dat het eczeem is en dat het probleem van binnenuit komt.

Gelukkig zijn de jeuk en plekken aan het wegtrekken, maar het is echt de allerergste jeuk ever geweest. Helaas valt er niet veel meer aan te doen. Ik slik al antihistamine, smeer met koelzalf, heb alle parfums uit mijn leven verwijderd en moet mijn huid vet houden.

Wat betreft het laatste heb ik een vraag aan zwangere dames die dit ook hebben: wat voor olie/creme/zalf enz hielp bij jullie goed? Ik vind Neutral fijn, maar aan de prijzige kant. Misschien een goedkoper alternatief? Ik hoop van jullie te horen!

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik kreeg direct heftige eczeem in mijn gezicht! Als puber last van gehad maar daarna niet meer.
    Zodra is zwanger was bam in mijn gezicht. Hormoonzalf gekregen maar hielp niet echt.
    Helaas 7 maanden na geboorte nog steeds niet zoals het ervoor was.

Helaas geen tips! Sterkte

3. Yent

Yent Actief lid

22 jul 2016
    160
    39
    28
    NULL
    NULL
    Hier begon het met 6 weken al, ik was ook al bekend met eczeem ook hormoonzalf en dergelijke gebruikt de eczeem leek redelijk bij te trekken alleen toen kreeg ik enorme jeuk onder handen en voeten. Een week later werd zwangerschapscholestase geconstateerd. Hou dus wel je jeuk goed in de gaten want cholestase kan erg gevaarlijk zijn.

4. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik prednison voor de eczeem maar ik heb geen allergie eczeem. Verder gebruik ik bepanthen of vitalite recept van de dokter is een heerlijke zacht crème ervoor!

5. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Jeetje, dat vind ik heftig, in je gezicht! Bij mij is het gelukkig juist niet in mijn gezicht... Ik ben gestopt met de hormoonzalf, omdat de jeuk er absoluut niet minder van werd en de plekken echt enorm waren (over mijn gehele romp, behalve mijn bovenrug). Nu gebruik ik koelzalf en kokosolie om het vet te houden.

6. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Hier schrik ik van, heb je zo snel al cholestase gekregen? Ik heb overleg met mijn VK gehad, zij gaf aan dat het beeld dat ik gaf er niet bij paste, maar ik hou het in mijn achterhoofd mochten de symptomen veranderen, dank je wel!

7. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Thanks, ik ga ernaar informeren bij mijn HA!

Deel Deze Pagina