Vakantie aan 1 van de meren in Italië (stacaravan)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door loetje, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Voor de zomervakantie van 2012 ben ik op zoek naar een leuke, beschutte camping aan 1 van de Italiaanse meren. Het liefst nìet aan het Gardameer (tè toeristisch). Natuurlijk is er veel te vinden op Google, maar ik vind het zò moeilijk om vanaf foto's te beoordelen of een camping echt biedt wat wij willen.

Enkele "eisen" die wij stellen;
    - Zwembad waar geen badmutsen gedragen hoeven te worden. Het liefst met een glijbaan (of meerdere, maar 1 is ook goed)
    -Gelegen aan het betreffende meer.
    -Lekker klimaat
    -Geen open camping, maar liever in bebost gebied
    -Stacaravan met voldoende ruimte rondom. Dus niet bij je buren op schoot!
    -Op loopafstand 1 of meerdere stadjes
    -Speelgelegenheid voor kleine kinderen (5 en 7 jaar).

Hopelijk krijg ik hier dè gouden tip:)

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    hmmm wel veel eisen tegelijk zeg! Als je de gouden tip krijgt wil ik m ook graag weten :)
    Probleem is dat kleine campings in niet-toeristische gebieden dan juist vaak ook weer geen zwembad en stacaravans hebben...

Dit voorjaar hebben we gestaan op camping la rocca aan het gardameer. Die lag dus aan het gardameer dus hij valt voor jou af :) maar ik vond het er heel ruim en groen en omdat de camping tegen een heuvel aanligt sta je op terrassen en heb je toch een beetje vrij uitzicht. maar volgens mij is het daar in het hoogseizoen ook vreselijk druk...

Dit najaar stonden we aan het iseomeer, dat is veel minder toeristisch, maar er zijn ook niet echt luxe campings met mooie zwembaden.

Een paar jaar terug hebben we weleens aan het lago di caldonazzo gestaan, daar heb je ook vrij veel campings naastelkaar en het is minder toeristisch als het gardameer

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ben het met Cowgirl eens, je hebt wel erg veel eisen ;) haha.
    Wij zijn dit jaar voor de 5e keer (niet achtereenvolgend) naar het Gardameer geweest, inderdaad erg druk in het hoogseizoen maar dat zoek je op, óf niet. Ik heb er geen moeite mee, vind het juist leuk om 's avonds door de drukkere straatjes te slenteren ipv ergens helemaal moederziel alleen op een terrasje te moeten zitten.
    Een camping met zwembad zonder badmuts zul je niet snel vinden, dat is nou eenmaal min of meer overal verplicht daar. Camping La Rocca ken ik ook, daar hebben vrienden van ons gelegen en de opzet was redelijk ruim en schaduwrijk.
    Denk dat je misschien even bij een reisbureau moet binnen lopen en dan even je wensen neerleggen? Zij weten vaak wel meer van de gebieden waar je naar toe zou willen.
    Camping del Garda is ook groot, direct aan het meer en op loopafstand van Peschiera, maar ook mét badmuts.
    Tja, ik denk eerlijk gezegd maar zo: je kunt niet alles willen. Kies je voor een rustige ligging, dan zit je volgens mij ook echt niet op loopafstand van de stadjes want daar wil iedereen zitten, dus is het druk.
    Succes met je zoektocht!

Deel Deze Pagina