Wat hebben jullie gedaan aan veiligheid in en om huis voor jullie kind/kinderen? Ik vraag dit, omdat ik bang ben dat ik iets over het hoofd zie. -Wij hebben de medicijnen goed opgeborgen, maar bijvoorbeeld mijn pil ligt (nog wel) op het nachtkastje, dus die straks ook op een andere plek komen waar Aaliyah niet bij kan. -we hebben een haakje op het keukenkastje waar de schoonmaakmiddelen liggen. -stopcontact plaatjes in alle stopcontacten. Wat hebben jullie gedaan?
- traphekje - plaatjes in stopcontacten - schoonmaakspul in de berging in hoog kastje, berging is met sleutel afgesloten want de wasmachine is helemaal geweldig om te spelen - glaswerk staat in kastjes waar ze niet aankan, de rest mag ze rommelen (deed ze toen ze ging ontdekken nu niet meer interessant) - plastic ballen in de kerstboom hihi ook voor de katten - voordeur altijd op slot, ze is nl zo weg
traphekjes en haakjes op de kasten met gevaarlijk en breekbaar spul. en sommige planten wat hoger gezet, want wat is het leuk om aarde te eten!! Kerstboom is ook dreumes-proof, maar hij zit er niet eens bijster veel aan. De deurklink van de voordeur een kwartslag gedraaid, zodat hij er niet meer bij kan. Verder hebben we eigenlijk niet veel gedaan, alleen het woord NEE komt nu erg veel voor in ons huishouden.
Wij hebben erg weinig gedaan, gewoon omdat we een hoop van die dingen echt niet nodig vinden. Maar binnen hebben wij alleen een traphekje gemaakt boven aan de trap zodat mochten ze hun kamertje uit komen en wij het onverhoopt niet gehoord hebben ze niet van de trap af kunnen vallen. Buiten hebben we een andere poort laten maken ivm grote ruimtes tussen de 'spijlen'. Dus als ze buiten spelen kunnen ze er nu niet doorheen klimmen ofzo. Verder niets aangepast. Wel dat we minder dingen laten slingeren ! En dan bedoel ik bijv een strip met medicijnen, die lagen normaal nog weleens op het nachtkastje of op de tafel ofzo, maar die liggen tegenwoordig gewoon netjes in de lade of in een kast.
Heb ook wel eens gehoord dat een kind met de haken van de voor/achterdeur had gesppeeld toen de moeder even buiten met de buurvrouw aan het kletsen was. Met als gevolg, moeder kon haar eigen huis niet meer in. Hoe voor kom je dat?? (behalve niet met de buurvrouw kletsen) Denk ook aan kasten. Heb hier een buro gehad met kastjes boven het buro-blad. Mijn nichtje wilde iets uit het kastje pakken en klom via een stoel op het buroblad, met als gevolg, de kast viel voorover. Gelukkig had ze niks en was ze alleen geschrokken, maar wat voelde ik me schuldig. Ik heb een half uur staan janken van de schrik en van het schuldgevoel. Bij de kasten van ikea zitten vaak bavestigingsmaterialen om de kast aan de muur vast te maken. Wel zo veilig dus. Ladekasten hebben het zelfde probleem als je bijvoorbeeld de bovenste twee lades tegelijk open doet. Ook dan kan de kast kantelen!!! Ook onze kerstboom is dreumesproof!!! Plastic ballen. Metalen strips op de treden van de trap!!! Levensgevaarlijk!! Mijn nichtje van 3 is van de trap gevallen, met haar lip langs zo'n metalen (anti-slip) strip. Haar hele onderlip in tweeën. Aan de binnen- en buitenkant gehecht.
Mijn man en ik moeten maar eens samen door de schuur heen.. Dat is bijna geen doen om daar alles dat gevaarlijk kan zijn achter een deur te plaatsen.. Ik vrees dat er hier op de boerderij nog meer gevaren zijn dat dat ik zelf zo kan zien..
Mijn schoonzus heeft toen ze klein was een keer de pilstrip van mijn schoonmoeder leeg gegeten. Toen realiseerde ik me dat ik dus ook alle medicijnen veilig heb opgeborgen, maar de pilstrip niet. Anders vergeet ik 'm zelf. En zo zullen er wel meer "gevaarlijke" dingen zijn in huis zoals mijn buro dat omviel. Vandaar dat ik dit topic heb geopend om op nog meer ideeën te komen om ons huis nog veiliger te maken voor Aaliyah