Goedkoper alternatief voor het Cambridge dieet?

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja dat heb ik ;) eerder bijna 40 kilo afgevallen met een proteinedieet (shakes en meer) en ook langzaam opgebouwd een galblaasoperatie later en verschillende vitamine supplementen (ondanks een vitamine erbij) moeten hebben, een hele tijd lopen tobben met mijn darmen (nu niet meer sinds ik gewoon gezond eet)

Nu ben ik gewoon afgevallen door gezond te eten en zie ik er gezonder uit , geen veloverschot (bij de vorige keer wel heel erg!) geen grauwe huis maar gezond en val precies op de goede plekken af, ook cellulitus is bijna helemaal weg (vorige keer ook niet zat dun helemaal onder de putten e.d.)

Gezond eten is niet perse 3 keer per dag, juist niet , ik zie liever 5-6 keer per dag wat kleins eten, 3 hoofdmaaltijden en 2-3 tussendoortjes...

EN bijkomend voordeel, geen spiermassa verlies wat ik de vorige keer wel had, nu heb ik veel spieren (en die verbranden in rust meer kcal dus kan ik weer meer eten) mijn lichaam werkt nu zoals ie moet werken, daarvoor stond ie door deze dieten helemaal stil (ook vanwege spiermassaverlies dus)

Ik ben niet megadun maar heb toch een geweldig vetpercentage (gemiddeld veel lager dan "dunne" mensen en een hoog spierpercentage) kortom keigezond!

Natuurlijk zijn er mensen die daarna op gewicht kunnen blijven maar daar moet je wel aan werken hoor, ik bedoel ik eet gewoon (met mate) friet, pannenkoeken, ijs, chocolade ,chips e.d. en val nog steeds af, dat zie ik meeste mensen na een dieet niet doen, als die eten wat ik eet komen ze meteen aan..

Op zich kunnen shakes een leuk begin geven en het kan altijd ongezonder (bv gewoon te weinig eten in het algemeen, dit is nog uitgebalanceerd in principe) maar je leert er niets van om in de toekomst je lichaam een plezier te doen, gezond zijn is niet alleen maar dun zijn het gaat om meer factoren...

2. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    weightcare doe ik

vanaf 27dec bezig en nu 12,5kg kwijt
    wel geen 8 kg in de maand maar vind dit ook al genoeg om eerlijk te zijn.

ik heb alles van weighcare in de aanbieding gekocht, repen 1+1 en de bussen shakes laatst ook.

ik eet wel fruit en warm eten met het gezin mee maar dan wel gematigd met vetten en vlees en aardappels.

3. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Lol vraag me dat ook af inderdaad lol. Alsof mensen dat niet al geprobeerd hebben. Zelf gelukkig nooit nodig gehad Shakes . Man wel en die heeft dat onder ziekenhuis begeleiding opgedragen gekregen om te gaan shaken onder begeleiding met inderdaad op en afbouw schema's en daarna gezond patroon is het helemaal niet zo gek en kun je blijvend afvalles als je de rest van je leven aanpast

4. Triskele

maar waarom dan niet meteen een gezond eetpatroon aanleren in plaats van erna leren met alle gevolgen van dien? Ik bedoel een gezond eetpatroon heb je nu ook niet (anders had je geen overgewicht) dus waarom pas aanleren NADAT je de kilo's kwijt ben het kan toch allebei tegelijk, dan heb je andere nadelen van een crashdieet ook niet namelijk (dus is een win-win situatie)

Zo at ik vroeger altijd te weinig, hierdoor hield ik alles vast en als ik dan eens uit de bocht vloog bleef dat er ook aan zitten (want niemand houd het vol om helemaal zonder snoep of lekkers te kunnen)

Juist door al die zogenaamde crashdieten kwam ik steeds meer aan (met minder eten) niet te vergeten wat het kan doen met de rest van je lichaam, door het proteinedieet werd ik soms gewoon niet ongesteld (ja lekker gezond he?) gewoon omdat mijn lichaam zo van slag af was en dat terwijl ik altijd zo stipt was.. daarna kwam het wel weer gewoon normaal terug hoor (toen ik normaal ging eten)

5. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ik heb met de Weightcare geen last van klachten ofzo gehad.. Deed gewoon paar weken 3 shakes, toen 2 shakes en avondeten.. Fruit tussendoor veeeeel water.. Ik eet nu ook ALLES! S avonds Pizza, patat met een kipkorn, pannekoeken, pasta, lasagna en noem maar op.. Ben helemaal NIETS aangekomen.. En ik heb trouwens ook geen overtollig vel oid

6. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    En als je het wilt doen moet je het gewoon doen! Je valt lekker snel af ermee.. en als je dat eenmaaaal kan dan kan je daarna ook heus wel minder eten! Want dan ben je al blij dat je vast voedsel mag eten haha!! Succes meid!!

7. Triskele

ja maar dan hebben we het waarschijnlijk ook niet over 30-40 kilo afvallen ;)

Heb je wel eens voor de rap je vetpercentages en spierpercentages laten meten, dun zijn is niet gelijk aan gezond zijn he..

8. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Er staat ook nergens dat ze 30-40 kilo af wil vallen. Ze wil SNEL afvallen voor een operatie.
    En ik ben 24 kilo afgevallen.. En ik ben gewoon gezond hoor! Vet en spier percentages zijn goed! En ik doe 3x in de week aan spinnen en 1x in de week zumba!

9. Triskele

#29 Triskele, 21 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 feb 2013
    ja ik weet niet wat jij goed noemt natuurlijk ;) veel sporten zegt niet dat je veel spiermassa hebt namelijk.. (sommige mensen noemen 35/40% al goed namelijk :p, of 25% vet al goed)

Iemand had het eerder over dat er dan geen persoon was die letterlijk veel te zwaar was en daar reageer ik op, als iemand snel kilo's wilt verliezen voor een operatie ga ik ervan uit dat dat niet om een luttele 10-15 kilo gaat anders heeft het denk ik ook niet zoveel nut want dat kan je met gezond eten zelfs zo halen..

10. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Maar ik ben er dus geen 10-15 afgevallen maar 24 zonder overtollig vel;) En ze wilt SNEL afvallen.. Dus ze moet dat toch zelf weten. Ze vraagt om een alternatief voor Cambridge en daar reageer Ik dus op. En je vroeg of ik mn vet en spier percentage wist,.. en die weet ik dus en die zijn goed! En ik heb verder geen zin om hier nog op te gaan reageren want dit is zoooo off-topic.

11. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik denk dat er niks mis is met een soort reset van je lichaam te bereiken door middel van maaltijdvervangers, als je zo veel kilo's kwijt moet raken. Zolang je daarna maar een gezond voedingspatroon aanhoudt, moet dat toch goed gaan lijkt me.

Deel Deze Pagina