Super frustrerend... Ik moet even iets weten voor een gesprek wat ik morgen heb, maar ik kan de CAO niet downloaden. Ik krijg een foutmelding ofzo. Misschien kan iemand me helpen en mijn vraag beantwoorden? Ik heb vaak diensten van 2,5 uur maar ik hoor van veel mensen dat dit helemaal niet mag. Je moet minimaal 3 uur werken of tenminste uitbetaald krijgen. Klopt dit?
Pardon??? Maar dus toch?! Weet iemand waar ik dit kan vinden zonder iets te moeten downloaden? Dan kan ik even een printscreen maken.
Deze regel geldt soweiso voor oproepkrachten. Dat je het niet in je CAO kunt vinden, dat klopt. Het is een wettelijke regel. Rijksoverheid FNV Wetsartikel Let vooral op de zin: er kan niet ten nadele van de werknemer worden afgeweken! Wil je echt uitleg of het artikel op jouw situatie van toepassing is? Dan zou ik bellen met het juridisch loket, je rechtsbijstandsverzekeraar of Jurofoon.
Klopt is inderdaad wettelijk en niet Cao gebonden. 3uur is de minimale dienstduur (werk ook 3uur diensten en heb er de pest in want je mag dus ook in mijn geval 20u over 5dgn werken)
Sorry voor de late reactie meiden. Mijn gesprek ging gisteren niet door ivm ziekte. Maar bedabkt voor jullie reacties! Dit haal ik mooi even aan op het gesprek wat dus nog komen gaat.
Klopt, ondanks dat je minder werkt, krijg je inderdaad 3 uur uitbetaald. Bij ons werd het opgevuld door ander werk. Papieren bijvullen, voorraden op kantoor nakijken evt bestellen, papierbak legen, je kunt het zo gek niet bedenken. Ons kantoor netjes, aangevuld, mappen klaarmaken voor intake, enz enz En als de 3 uur om zijn lekker naar huis.
Ik heb alsnog vandaag het gesprek en heb even op internet gezocht maar ik kom deze regel wel tegen maar zie er dan oproepkrachten of flexmedewerkers bij staan. Ik ben gewoon in vaste dienst, geldt dit dan ook voor mij?