Vraagje CAO VVT (ik kan hem niet downloaden)

Discussie in 'De lounge' gestart door 2g4e, 14 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Super frustrerend... Ik moet even iets weten voor een gesprek wat ik morgen heb, maar ik kan de CAO niet downloaden. Ik krijg een foutmelding ofzo. Misschien kan iemand me helpen en mijn vraag beantwoorden?

Ik heb vaak diensten van 2,5 uur maar ik hoor van veel mensen dat dit helemaal niet mag. Je moet minimaal 3 uur werken of tenminste uitbetaald krijgen. Klopt dit?

2. Amare

Amare Niet meer actief

Klopt, ze moeten je een dienst van minimaal 3 uur geven. Hier tenminste.

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Pardon??? :D
    Maar dus toch?! Weet iemand waar ik dit kan vinden zonder iets te moeten downloaden? Dan kan ik even een printscreen maken.

4. Amare

Amare Niet meer actief

Oeps sorry, zie het nu pas :cool::D

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Dan moet je hem alsnog downloaden en dat lukt dus niet. Kan iemand een printscreen maken voor me?

6. Amare

Amare Niet meer actief

Heb even snel gezocht, maar er staat dus niets over in de cao.

7. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ik werk ook in de thuiszorg en krijg minimaal 3 uur betaalt mijn route is momenteel ook maar 2.5 uur

8. BlondGirl

BlondGirl Actief lid

17 jul 2015
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze regel geldt soweiso voor oproepkrachten. Dat je het niet in je CAO kunt vinden, dat klopt. Het is een wettelijke regel.

Rijksoverheid

FNV

Wetsartikel Let vooral op de zin: er kan niet ten nadele van de werknemer worden afgeweken!

Wil je echt uitleg of het artikel op jouw situatie van toepassing is? Dan zou ik bellen met het juridisch loket, je rechtsbijstandsverzekeraar of Jurofoon.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Klopt is inderdaad wettelijk en niet Cao gebonden. 3uur is de minimale dienstduur (werk ook 3uur diensten en heb er de pest in want je mag dus ook in mijn geval 20u over 5dgn werken)

10. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Sorry voor de late reactie meiden. Mijn gesprek ging gisteren niet door ivm ziekte. Maar bedabkt voor jullie reacties! Dit haal ik mooi even aan op het gesprek wat dus nog komen gaat.

11. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Klopt, ondanks dat je minder werkt, krijg je inderdaad 3 uur uitbetaald. Bij ons werd het opgevuld door ander werk. Papieren bijvullen, voorraden op kantoor nakijken evt bestellen, papierbak legen, je kunt het zo gek niet bedenken. Ons kantoor netjes, aangevuld, mappen klaarmaken voor intake, enz enz En als de 3 uur om zijn lekker naar huis.

12. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik heb alsnog vandaag het gesprek en heb even op internet gezocht maar ik kom deze regel wel tegen maar zie er dan oproepkrachten of flexmedewerkers bij staan. Ik ben gewoon in vaste dienst, geldt dit dan ook voor mij?

Deel Deze Pagina