Hoi, Mijn dochter is nu 14 weken en ze doet het erg goed. Alleen sinds deze week drinkt ze haar flesjes niet meer leeg, net b.v. zat er nog 40 cc in van de 180. Ik geef 180 cc en schud ook echt weg tot 180, de laatste fles laat ik er wel 200 in zitten maar dat gaat vaak niet op. Ze is altijd een goeie drinkster geweest, te goed. Binnen 10 min. was de fles leeg en huilde ze soms na de fles. Nu doet ze er 20 min. over en is de fles soms niet leeg. Ik heb wel nog nr. 1 van de Dr. Brown fles erop. Ik heb nr. 2 wel besteld maar nog niet binnen. Ik weet niet of het hier aan ligt hoor. Ze verslikt ze zich nog in nr. 1, maar ze speelt wel sinds deze week met de speen en ze spuugt hem soms uit. Verder slaapt ze meer overdag, zelfs soms van voeding tot voeding weer. Terwijl ze dit toch al weken niet meer doet. Ze begint nu wel wat meer te 'praten' en haar handjes te ontdekken. Ze kwam ook opeens vanacht om 3 uur, terwijl dit ook al weken geleden is. Zou dit een sprongetje zijn? Of is er meer aan de hand? Wat denken jullie? En over het drinken?
Zou heel goed een sprongetje kunnen zijn. Het ene kindje drinkt meer tijdens een sprongetje en het andere kindje minder. Nina heeft haar 2e sprongetje volgens mij van de week gehad. Druk bezig met dr handjes ontdekken, niet willen slapen overdag, ze was heel (snel) hongerig maar zat ook weer snel vol, ze dronk dus ook vaak haar fles niet leeg (ze krijgt 180cc + 6 scheppen). Nu drinkt ze haar flessen weer leeg maar heeft ze wel een kleine break nodig tussendoor om het even te laten zakken en een boertje te doen. Zolang jouw kleintje geen 'hele' flessen laat staan en aan de minimum hoeveelheid vocht per dag komt (500cc) zou ik me er niet te druk om maken. Vol is vol. Ze zal vast de schade straks weer in halen! Liefs Angeltje
Ik heb hetzelfde als wat jij bescrijft allemaal met mn jongens... drinken ook niet meer elke keer het flesje leeg en waren ineens ook wakker om 0300 ipv 0700... Zijn wat huileriger als anders en zijn ook hun handjes aan het ontdekken... die sprongetjes uit oei ik groei kloppen voor geen meter bij die 2 van mij... Ze maken ze wel maar zeker niet op de aangegeven weken, meestal veel later en lang niet zo heftig als beschreven... Het gaat vanzelf weer als vanouds gewoon handelen naar hun behoefte dan doe je het altijd goed! en moeders instinkt is altijd het beste leidraad! Succes....