Ervaringen Difrax BtoB kolf

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Luja, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luja

Luja Niet meer actief

Ik wil, als het lukt, weer borstvoeding gaan geven en hiermee doorgaan als ik weer aan het werk ga. Vorige keer had ik een medela kolf, deze beviel me niet echt, maakte me een lawaai, je moest de 'doppen' zelf op je borsten houden en het kreng trok er toch hard aan.... Gevolg: zeeeer pijnlijke tepels...:)
    En je moest een half uur stil blijven zitten met je handen aan de kolf.

Nu zag ik op de 9 maandenbeurs de volgende kolf bij difrax :
    BtoB kolf - Difrax

Je zou hem niet hoeven vasthouden en dus je handen vrij hebben.
    Ook kan hij onder je kleding gebruikt worden en is hij vrijwel niet te horen. Ik overweeg dus om deze na de geboorte van onze zoon aan te schaffen, zodra ik weet of BV weer gaat lukken.

Ik ben op zoek naar ervaringen met deze kolf...
    Heb met name de volgende vragen:
    - Blijven de 'doppen' echt goed zitten?
    - Is het ding echt zo goed als stil?
    - Trekt hij niet zo hard aan je tepels?

Graag jullie ervaringen!!! :)

2. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hai,
    Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar een vriendin van mij wel. Zij zei dat het kolfen bij haar inderdaad "hands free" was, maar de opbrengst was minder dan bij de Medela.
    Ik ben zelf fan van de Ardo, niet hands free, maar wel betaalbaar en niet luidruchtig ;)
    Misschien dat anderen nog ervaringen hebben.
    Succes!

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik lees weinig hele positieve ervaringen over deze kolf, met name over de opbrengst.
    Ik heb bij mijn Medela Feestyle (waarbij de zuigkracht in te stellen is trouwens) een handsfree set. Die gebruik ik niet, ik kan de schilden gewoon achter mijn bh klikken.

Borstvoedingsforum.nl :: Bekijk onderwerp - foto's DUBBELZIJDIG kolven..!!! (hier met SWING)

Je hebt ook speciale kolfbh's of setss om handsfree te kunnen kolven. Niet erg sexy, wel handig.

KolfBH Medela Easy Expression | HANDSFREE Kolven | MoedermelkNetwerk BorstKolfWinkel

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Mijn lctatiedeskundige raadde deze af ivm opbrengst, en slangetjes die snel stuk gaan. Daarnaast had ik vooraf ook het idee om lekker handsfree te kolven en dus ondertussen door te kunnen werken op mn laptop.
    In werkelijkheid vond ik dit niet zo makkelijk... vooral omdat ik in het begin echt mn aandacht bij mn kindje moest houden (foto's en filmpjes bekijken)

Ik heb nu de medela freestyle en die bevalt erg goed!Ook heb ik die bh die hierboven staat beschreven. Op zich werkt die goed, maar op het werk vind ik het irritant om te gebruiken. Want als normale bh functioneert ie niet voldoende (heb E cupje :D) dus moet hem dan per kolfbeurt aan doen, niet handig dus.

Deel Deze Pagina