AU een ei in mn tiet

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door debbie2007, 24 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Wat nu?

Na 22 maanden bv geven zou je toch zeggen dat ik alles wel gezien heb op bv vlak. Niks is minder waar. Nog nooit ergens last van gehad, maar nu stond ik vanavond onder de douche en verrek: een ei zo groot in de bovenkant van mn borst. En gevoelig natuurlijk als je eraan zit.
    Er zit iets verstopt dan toch?

Ukkepuk wilde niet drinken, ze slaapt nu. Drinken doet ze eigenlijk meer voor de fun hoor, en zo 2 keer per 24 uur echt even goed drinken (ik kan me niet zo goed herinneren wanneer zn de rechter dronk... ik denk vanmorgen vroeg)

Kolven heb ik nooit echt gedaan, en al een jaar helemaal niet, dus dat gaat echt niet lukken.

Masseren onder de warme douche is niet echt een optie, want we hebben geen warm water op commando (er moet een hele tank water opgewarmd worden en dat kost heel veel stroom en 2 uur tijd... tis wat, in afrika wonen ;))

Nog andere tips?

O jee, straks voetbal. kHoop dat er een oplossing komt, anders zit ik met dat ei!?

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Een handdoek in warm water leggen en daar mee masseren? Of iets anders wat warm/heet is? Een plastic kruik als je die hebt? Lastig zeg als je niet goed beschikking hebt over warm water. Ik hoop dat je meisje het straks goed weg kan drinken want zo'n ei is niet erg prettig!

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh, heb ik ook gehad een week of wat terug. Heel pijnlijk, en bij de eerste keer dat ze er aan dronk was het niet eens weg :$

Heb me het ongans zitten kolven, no luck, het zat vreselijk verstopt. Toen 's nachts weer die borst gegeven, en toen dronk ze het er zo uit.

Ik heb het ook wel eens wat minder gehad, en het is altijd mijn dochter geweest die het weg moest drinken, met de kolf kreeg ik het niet voor elkaar. Warme douche/warm compres schijnt ook te helpen.

4. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    zelf proberen met de hand iets eruit "kolven"?

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    bedankt voor jullie antwoorden!

ik zit nu met een warme doek er op.

Al dat gemasseer doet het er niet beter op voelen. Kan zo niet zeggen of het erger wordt, of dat het beurs gekneed is ;)

Heb wat info van borstvoedingsforum nog gelezen en het schijnt dat het in de meeste gevallen vanzelf weggaat binnen 24/48 uur.

Zelf kolven geprobeerd, maar lukt niet voldoende.

Tja, feit blijft dat ukkepuk van bijna 2jr alleen nog maar recreatief drinkt, en niet even een lekker "glaassie" wegtikt elke 3 uur. Dus ik kan daar ook niet zo van op aan.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je in Afrika woont, dan krijg je van een een tip die ik in Afrika kreeg;)

Neem een teiltje en vul dat tot bijna aan de rand met warm (niet te heet) water (als je geen teil hebt kan een beslagkom ook).

Zet de teil op tafel en ga er voorovergebogen overheen zitten. Laat je borst er tot de borstaanzet in hangen en wacht een paar minuten.
    Ga dan onder water voorzichtig over je bobbel in de richting van je tepel masseren, om de verstopping weg te krijgen.
    Haal af en toe wat afgekoeld water weg en vul bij met een keteltje warm water.

Wijze vrouwen weten soms nog wel kruiden die je in het bos kunt vinden die je in het warme water kunt doen om een ontsteking te voorkomen. Maar ik weet niet hoeveel wijze vrouwen je bij de hand hebt 8)

Succes!

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ik ben mn ei kwijt!!

Sinds gister heb ik dochtertje-lief bij wijze van spreken vele malen gedwongen te drinken. Maar ze drinkt zelden, ik ben meer een speen eigenlijk.

Vanmorgen werd ik wakker, met nog steeds dat ei... Het ging ook verrekte pijn doen.

Aan het begin van de middag deed ukje een paar slokken en begon ineens hard te lachen. Dolle pret, feest. Ik kijk op van mn boek en wat blijkt: melk-douche. Hele gezichtje onder.
    Maar ze vond het op een gegeven moment toch maar raar: wat is dit nou mama?

JOEPIE! tittie ontstopt!

Boven de gootsteen heb ik de rest laten weglopen en binnen een paar minuten was ik van het ei af (let wel: een continue stroom!).

Wat een rare gewaarwording.
    Ben wel heel blij dat het over is!

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Hihi, 't klinkt nu (achteraf) best grappig!

Fijn dat je er weer vanaf bent, lijkt me geen pretje.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hihi, de afloop was iig erg grappig! :D

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat een opluchting zeg! Fijn dat het nu opgelost is. :)

Deel Deze Pagina