Dames, dit kreeg ik via hyves. Ik heb dit ook in het nieuws e.d. gezien dus het is geen reclame. Hulp gezocht voor hamsters!! Hallo allemaal, Ik hoop echt dat jullie dit lezen. Ik kreeg net een hulpkreet via mijn hyves. Er is al op het nieuws geweest dat er een dierenfokker flink huisgehouden heeft. Hierbij zijn heel wat verwaarloosde dieren waaronder voornamelijk hamsters in beslag genomen. Het waren iets van 6000 hamsters waarvan er 4500 ingeslapen zijn vanwege ziekte en/of te erge verzwakking. Nu begrijpen jullie wel de andere hamsters zijn met spoed opzoek naar een huisje. Ze zitten in het papegaaienpark in Veldhoven. Je kunt het ook via Google vinden. Tel. van het papegaaienpark: 040-2052772. De hamsters kunnen gratis worden afgehaald. Er is echter hele erge spoed bij ze worden morgen of uiterlijk dinsdag namelijk afgemaakt als ze geen huisje hebben gevonden. Dit gaat door middel van vergassing daarna worden ze als slangenvoer gebruikt. Ik begrijp dat een slang ook eten moet maar ik hoop dat minimaal een aantal van jullie (al is het er 1) 1 of 2 diertjes een nieuw huisje kan geven. Wil jij of weet jij iemand die er een wil bel dan even naar het papegaaienpark of ga even langs. Gun deze diertjes een nieuwe goeie kans. Ik ga kijken wat ik nog voor deze diertjes kan doen al zie ik het nu somber in omdat het zo kortdag is. Maar misschien kunnen jullie mij helpen. Uiteraard mag je deze mail ook door sturen naar al je hyves vrienden. En wie weet krijgen heel wat diertjes nog een nieuwe kans. Groetjes Shirley (1 van de hamsterhyve beheerders) helaas hebben wij al veel dieren in huis, dus kunnen we er geen 1 opvangen
aaaah zou graag helpen maar dan krijg ik oorlog,we hebben al 2 honden 2 katten en een konijn. aan dit bericht heb je niet iets haha maar hoop dat er wel mensen reageren en een hamster adopteren. ze zijn erg leuk!! heb ze vroeger ook gehad.
he jakkes, wat zielig voor die diertjes! Het is dat ik bonje krijg met mn man, als ik nog meer knagertjes neem (heb al 4 ratjes nl). Moet me nu wel inhouden om niet morgen even naar Veldhoven af te reizen......
Las gelukkig wel goed nieuws op de site Welkom bij Papegaaienpark Veldhoven Dus er zijn genoeg diertjes die een goed huisje krijgen!
Even een verbetering, het gaat namelijk niet meer om 6000 dieren maar om 1500 dieren waaronder hamsters, ratten, muizen en gerbils. Als het goed is zitten er nog ongeveer 150 hamsters en 40 gerbils in de Papegaaienopvang en de overige +1400 zijn opgehaald en opgevangen door mensen met een opvang of particulieren.
ik heb zelf niks met hamsters maar krijg altijd zo'n rotgevoel als ik een hamster in zn eentje in zn ienimini kooitje zie zitten waar hij dan zn hele leven alleen aan het rennen is in zn rad en slaapt
Ik had dit ook al op een ander forum gelezen en ik wil ook zooooo graag helpen! Helaas hebben wij de financiele mogelijkheden niet om nog meer dieren aan te schaffen (we hebben er al zo veel) Toch hoop ik dat er mensen zijn die ze gaan halen, tuurlijk moet een slang ook eten maar deze hebben al zon rot leven gehad dus ik gun ze nu beter!
eens, ik vind dat je dus ook een RUIME kooi moet hebben, echter MOETEN hamsters alleen gehouden worden (op de roborovski na) want het zijn solitaire dieren en maken elkaar anders af
Ik zit te balen, ik heb zelfs nog hamsterspullen staan maar ik heb geen hamsters meer omdat mijn katten een te grote dreiging vormden. Het idee dat ze het terrarium misschien openwurmde of een deur openkregen als ik mijn vorige hamster verschoonde gaf te veel stress, bovendien kon ik de hamster dan niet de aandacht geven die het beestje verdiende.
Ach Ik heb 8 jaar lang hamsters gehad, gek op die beestjes. Van Russische tot Syrische, jong en oud. Zaten overigens altijd in een ferplast Mary kooi (dus ruimte zat), gingen er dagelijks uit en had een ren. Maar waarom worden ze binnen 1 a 2 dagen afgemaakt dan ? Vind dat persoonlijk nogal apart. Zoeken ze huisjes voor de beestjes, maar denken blijkbaar eerder aan zichzelf dan aan de beestjes, want 3 dagen met hamsters zitten is blijkbaar teveel. Zoek dan geen huisjes, of zoek serieus naar huisjes zonder de voorwaarde dat ze binnen een dag kwijt moeten of ze anders worden afgemaakt.