Voor mensen die denken dat het met water niet vies kan worden: Je zit met je handen aan de buitenkant...je zit met je mond aan de tuit... En verder....ik geef af en toe ook melk mee of verse jus. Komt dan in een koeltas met een ijs element.
Ik zei nooit dat het niet vuil wordt met water. Natuurlijk was ik die flesjes ook af. Maar schimmelen binnenin heb ik gewoon nog nooit gehad.
Dat kan wel gebeuren als de kinderen dus aan de tuit drinken of rechtstreeks uit het flesje...dan kan het wel beschimmelen. Er zitten namelijk bacteriën op de mond. Vooral als je het dus alleen snel even omspoelt. Er blijft altijd wel wat achter.
Hier krijgen ze beide een dopper mee. Ideaal, lekt niet. Ik vul hem 'smorgens met water en ijsklontjes. Indien leeg en nog meer dorst vullen ze hem op school gewoon bij
Wat raar dat ze zelf drinken moeten meenemen voor de BSO. Hier wisselen we af tussen Mepal en Dopper. Geen last van lekken.
Hier voor beide een mepal beker met pop up. Ben er tevreden over. De dop haal ik uit elkaar en was ik met de hand en de beker doe ik in de vaatwasser. Hier geen Disney figuren erop. Een blauwe voor zoon en roze voor dochter.
Misschien had ik op de havo dan toch maar biologie moeten nemen in mijn vakkenpakket.... Bij mijn weten is een schimmel iets anders dan een bacterie....