Onze vent loopt nu ruim 1,5 maand. Hij heeft 2,5 week geleden zijn eerste schoenen gehad. Helaas zat er een oogje bij de veter lossen zijn we schoenloos tot hij gemaakt is. Waar vind ik goeie maar betaalbare schoenen. Die andere waren 70 euro dus beetje zonde als reserve. Maar vind goeie schoenen we belangrijk als reserve. Dunne schoentjes loopt hij direct stuk. Vind 25 euro zat voor erbij.
Lastig hoor. Ik heb nog een paar Nike's gekocht, voor erbij, waren 30 (in sale, misschien bij jullie ook ergens?!).Wel ook echt een leuk schoentje btw. Andere schoenen waren idd 80.
Die Nikes, was dat met harde zool? Want die stoffen loopt hij de gaten in buiten. Ben benieuwd of dat al kan als ze net lopen. Wil er voor de zomervakantie toch ook nog gympen bij hebben maar twijfel of het ksn
Het is een Nike in maat 22, met een semi-flexibele zool. Dus wel flexibel maar geen stof ofzo, gewoon rubber (?) of wat is dat hahaha?
De schoentjes van orange baby zijn goed en niet al te duur. Een paar leuke sandaaltjes zijn ook goed. Bij veel schoenenwinkels zijn die al in de aanbiedingen. Ik heb en paar roze hush puppies voor 35 euro gekocht.
Waar je op moet letten (volgens kinderfysio) als ze net lopen is dat je de hiel van de schoen niet kunt induwen. Die moet hard zijn. De zool moet je wel naar boven kunnen buigen (dus khak en teen naar boven) maar andersom moet dit niet kunnen. Buigen ze wel als een bol boogje zeg maar dan is de zool te soepel. Ze gaf mij aan dat deze schoenen er wel voor 25 zijn maar je moet echt even zoeken. Ik ben zelf nu boj durlinger geslaagd maar je moet ze gewoon echt in je handen hebben gehad. Dus de eerste schoentjes niet online kopen!!
Goede en goedkope eerrste schoenen bestaan niet. Ze moeten van leer zijn en soepel met goede ondersteuning. Kijk bij kleertjes.com nu volop aanbiedingen Kijk merk bunnies, shoesme Is beter als je gaat passen en goede winkel want elk kind loopt anders en daarvanaf hangt af welke zool moet hij hebben: erg zacht of iets harde, dichter zijkanten of hoeft niet etc. In elk geval koop altijd met flex zool dus wat buigt in de tenen en hard bij de haak. En zonder veters maar klittenband. En alleen leer binnen/buiten
Snap ik maar zoals ik al zei in mijn topic heeft hij goeie schoenen. Speciaal laten opmeten en al maar die worden gemaakt nu. Dus gaat om een tussenoplossing. Maar wil geen slechte schoenen maar gewoon prima schoenen voor niet teveel want hij heeft al goeie die hij straks weer aankrijgt. En t nieuwe paar is dan voor t aftrappen in de speeltuin enzo. Daar ga ik geen 70 euro aan uitgeven.
Elefanten heb ik idd ook van gehoord. Ga ik maar eens naar op jacht dan. En ukkie super tip. Wist wel waar ik ongeveer op moest letten maar dit is goeie duidelijke info.
Daar heb ik nog nooit van gehoord dat veters niet goed zijn..... Waarom is dat? Schoesme heeft namelijk gewoon veter schoenen in hun collectie en de andere merken ook in de beter schoenwinkels worden die gewoon verkocht.
Ik zou even op zoek gaan naar een aanbieding. Veel goede schoenzaken hebben sale. Ik heb voor mijn dochter vorige week ook dure schoentjes in de sale gekocht voor erbij. Waren 40% korting. Nu nog 30 euro, scheelt wel weer. En ik vraag me ook af waarom klittenband en geen veters? Heb eennpaar van schoesme van 60 euro met veters. Uit een goede schoenzaak.
Veters zijn lastiger gewoon maar dat is mijn ervaring ik heb talloze schoenen en veters vind ik lastig in en uit steeds plus als er wreef hoog is is nog lastiger. Voor eerste schoenen dan. En trouwens over de zool want als het echt eerste loopschoenen zijn moet je zachte flex kiezen maar als je zoon loopt al erg goed dan beter harde flex zool zoals nutrinos bijv. Mijn dochter liep met 11mnd maar ze stond op en liep langs met 6.5 dus ze gebruikte voet al geavanceerd en werd geadviseerd maar kort flex zool gebruiken en erna harde zool met veel steun. Ik vind schoenen van 70 euro onzin ik koop altijd asnbieding bunnies shoesme, ruiz la prada, renata, nutrinos etc voor 35-50 euro. Nieuwe gewoon 50 euro nieuwe collectie als je goed zoekt en kortingscodes bij. Bijv ziengs. Je hoeft niet in winkel te kopen het gaat om dat je past model van 60 euro en deze koopt online voor 35 euro indien je wil. Als je eerste schoenen op maat gemeten en gemaakt is dan geeft je zoon afwijkende maat voeten? Want hier niet het geval is en passen alle modellen en als dat zo is kan je ook andere kopen maar als het word gemaakt waarom zou je kiezen goedkopere schoenen die dan misschien niet voor je zoon goed zijn als hij op maat schoenen krijgt?
Hier in de kinderschoenwinkel zeiden ze juist veters te nemen zodat de kleine de schoenen niet elke keer uit krijgt... Verder gaf ze geen reden ervoor overigens... Oh ze gaf nog wel als tip een iets hogere (bij de enkel) schoen te kopen ivm stabiliteit...
Mijn fysiotherapeut raadde juist veters aan omdat je door het aantrekken van de veters de schoen goed rond het voetje "trekt."