Stephanie Lampe ervaringen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vedagenevieve, 11 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Hallo.

Eindelijk hebben we een lekker ritme gevonden. 1.5 wakker (soms langer) en dan naar bed voor een slaapje. Ik heb wel wat houvast door het boekje van Stephanie Lampe maar er zijn toch vragen die onbeantwoord blijven in het boek: baby in een droomritme

Mijn zoon is nu 5 maanden oud. Volgens het boek zou hij dus max. 90 minuten wakker kunnen zijn. Bij 6 maanden is het plotseling 90-180. Ik vind het raar dat er geen overgang is. (maar in het schema staat op bed leggen max. 90-120 min :()

Mijn onzekerheid komt voort uit het niet herkennen van mijn zoons slaapsignalen. Hij kan er werkelijk super wakker uitzien maar na 1.5 uur leg ik hem in bed en slaapt hij meteen. ;) Alleen zijn namiddag slaapje duurt ontzettend lang tot hij in slaap valt. Nu vraag ik me af of ik hem langer wakker moet houden of mij aan de 1.5 uur houden....of?

Nu wil ik graag van andere moeders horen die ook dit boek gebruikt hebben. Hoe hebben jullie het boek ervaren? Waar liepen jullie tegenaan? Wat hebben jullie anders gedaan etc.

2. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Heb het boek gelezen, maar er stond niks in wat ik nog niet wist.
    Mijn zoontje is niet van schema's. Talloze geprobeerd maar telkens als het even goed gaat, komt er weer een sprong en foetsie is het schema.

Maar geeft hij helemaal geen signalen af? Gapen, oortjes wrijven, oogjes wrijven, hangerig, hoofd wegdraaien, zich terugtrekken?

Hier leg ik het gewoon op bed als hij 1 van de signalen langer dan 10 minuten vertoond, of na een intensief spelletje. Vaak wil hij na boodschappen ook pitten, dus ik ga meer op die dingen af.

3. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Nee in principe is jengelen altijd mij leidraad geweest. Maar sinds een paar dagen jengelt hij ook niet echt. Hangerig soms en heel zelden gapen. De rest niet.....

Maar hield jij je dan aan de max 1.5 uur?

4. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Eerlijk gezegd weet ik het niet precies meer, ik hou dat nooit zo bij:)

Maar ik geloof wel dat dat rond die tijd zo'n 2 uur was. Maar ik heb een kindje die niet graag slaapt. Hij sliep ook altijd maar een half uur tot 45 minuten. sinds een maandje slaapt hij 1x 45 minuten en 1 x 2 uur overdag.:cool: Het is echt een vechtertje.

Ik zou wel zo'n anderhalf a 2 uur aanhouden, afhankelijk of je een drukke dag hebt of niet. Als hij veel heeft gespeeld, of een lange wandeling hebt gemaakt zou ik eerder de anderhalf uur aanhouden.

5. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik zou proberen hem bij het middagslaapje wat langer wakker te houden als hij verder vrolijk en alert is om te kijken wat er gebeurt.

Als mijn meid langer dan 1,5 uur wakker blijft, dan is ze daarna ook niet in slaap te krijgen, maar omdat ze huilt ;) Dus bij haar probeer ik voorlopig nog niks.

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Mijn kleine man is ook 5 maanden en ik heb het boek ook. Het gaf me wel wat houvast, maar het is geen exacte wetenschap hoor.
    Mijn mannetje hoef ik echt niet na 90 min op bed te leggen, dat word huilen. Meestal na ca 2 uur wordt hij wat jengelig en gaat het goed als ik hem op bed leg. Eerst hield ik vrij strak die 90 minuten aan, omdat de slaapsignalen hier gewoon niet altijd even duidelijk zijn. Maar sinds ik dat wat losser heb gelatenen hij dus vaak na ca 2 uur naar bed gaat slaapt hij beter in en slaapt hij langer (lees gem 1 a 1,5 uur ipv 35 a 45 minuten per keer)

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Oh wat fijn om te lezen dit.

Ik had t boek al voor de geboorte van F, maar nadat ik toen ze ong 8 wk was ongeveer de hele dag bezig was geweest om haar in slaap te krijgen (omdat ze een wakker cyclus zou hebben van max een uur..) heb ik alles weggestopt. Toen ging al beter
    Gisteren weer uit de kast gepakt. Ik zag ook inconsistente dingen in t boek. In het overzicht bij kindjes van 16-24 wk staat dan dat ze ongeveer 12,5 vd 24 uur slapen (blz 170), op blz 150 staat 12,5-15 uur en in het voorbeeld ritme op blz 152 komt een kindje van 24 wk op bijna 17 uur (vanuit gaande dat t 19u slaapt en doorslaapt tijdens de dreamfeed/nachtvoedingen)

Ik herken de slaap signalen ook niet goed denk ik. Jengelen is inderdaad een duidelijk teken. Soms in haar ogen wrijven maar als ik haar dan in bed legden was het huilen. En soms heb ik haar even laten halen maar dan heb ik na 10 een oververhit mopje dat alleen maar harder huilt.

@pooh hier hetzelfde F is ook 5 mnd maar die gaat vast niet slapen hoor als ik haar na 90 min op bed leg.

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Oja wakker worden en voeden... Nou op t moment hapt zegewoon niet aan nadat ik haar heb aangekleed dus die vlieger gaat hier ook niet op.

Deel Deze Pagina