Tips voor afbouwen inbakeren???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cupcake85, Dec 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cupcake85

cupcake85 Actief lid

Jul 16, 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    De titel zegt het al...

Hebben jullie tips voor mij voor het afbouwen van het inbakeren van mijn zoontje?

We hebben hem eerst een tijd in de puckababy gehad, en daarna overgestapt op de swaddle me. Nu al een tijdje aan het proberen om af te bouwen, maar het lukt maar niet...
    Met een armpje los geprobeert (links of rechts)... beide armpjes los en dan in slaapzak met mouwen...

Het lukt soms wel om in slaap te vallen, maar hij wordt dan snel weer wakker, en kan dan niet opnieuw de slaap vatten.

Of weten jullie misschien een flinke dikke/stugge winterslaapzak waar hij moeite zal hebben met het bewegen van zn armpjes?

2. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    lastig he!

Wij hebben dit probleem ook wel. We hebben nu een pacco plus doek die we binnenkort gaan proberen. Hier zitten ritsjes in en kunnen ze langzaam wennen met 1 armpje vrij.. dat armpje is dan iets minder vrij dan wanneer je de arm helemaal buiten de doeken laat omdat de schouder wel in de doek zit.

.... verder tips die ik ook maar van horen zeggen heb...

begin met afbouwen met 1 slaapje per dag.. liefst het eerste ochtendslaapje...

sokjes over zijn handjes... voelt warmer en kan hij minder hard in zijn gezicht wrijven.

Succes!

3. cupcake85

cupcake85 Actief lid

Jul 16, 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Kan hij zijn armpje die uit de pacco is dus niet helemaal omhoog bewegen? en in zijn gezichtje slaan enz?

4. Koon

Koon Niet meer actief

Wij moesten vorig weekend cold turkey afbouwen omdat ons zoontje ging rollen. Hij sliep ook in de puckababy.
    Ik heb een slaapzak van de hema met lange mouwen gekocht. Het eerste slaapje was niet leuk, de tweede ging al beter en de derde sliep hij weer net zo lekker.
    Succes!

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Slaapzak van hema vond ik indd ook stugger aanvoelen! Missch die eens proberen! En goed de dekentjes om je matras heen vouwen,evt je laken overdwars op het hed doen zodat je het strakker kan trekken. Succes!

6. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Ik heb winter slaapzakjes van de prenatal gebruikt, met inritsbare mouwtjes. Die zijn lekker stug en ze kunnen dan niet zo heel makkelijk 'maaien'. Ze kunnen het wel, maar moeten er echt meer moeite voor doen.

7. lies276

lies276 Niet meer actief

zo hebben wij het ook gedaan, al was het best een aantal dagen flink afzien! het is toch wennen voor zo'n kleintje. succes!

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier werkte een winteslaapzak en op de buik liggen heel goed. Sliep ze zelfs nog beter dan ingebakerd (ze was toen vier maanden en groeide uit de bakerdoeken).

9. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

Dec 23, 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier hebben we een kleine 5 maanden ingebakerd, eerst met de 'traditionele' doeken en toen mijn zoon sterker werd met de Dreamswaddle. Toen hij aanstalten maakte tot omrollen hebben we dat in een week afgebouwd, eigenlijk zonder problemen. Eerst overdag 'los', later ook 's nachts. Hij ging toen in een slaapzak met lange mouwen die aan de kleine kant was, zodat hij zich toch nog wat geborgen voelde.

10. PBA

PBA Bekend lid

Feb 22, 2010
    711
    0
    16
    hier ook in een keer gestopt. eerste momentje ging even niet zo maar dezelfde dag was het goed en sindsdien nooit meer problemen.

11. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    hier vertelde ze op Cb dat de reflexen met 5/6 mnd minder worden en ze er dan veel beter controle over krijgen zodat ze minder wakker schrikken

Share This Page