zoontje (3) wordt grote broer!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Prins03, 29 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hallo dames,

Mijn zoontje is vandaag 3 geworden. Gisteravond heb ik een zwangerschapstest gedaan.. KNALpositief!

Mijn zoontje wordt grote broer!

Helemaal spannend en leuk! maar hoe nu verder? Wanneer vertel je het? Hoe bereid je je peuter/kleuter voor op de komst van een brusje?

Met 8 weken heb ik een vroege echo, denk dat we het daarna wel bekend maken, dus denk dat het leuk is om hem mee te nemen naar de echo?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Gefeliciteerd!
    Ik zou persoonlijk geen kind meenemen naar zo'n vroege echo. Kijk, het is hartstikke leuk als alles goed is. Maar het is natuurlijk nog erg pril en wanneer blijkt dat er iets niet in orde is lijkt het me niet echt handig om een peuter erbij te hebben. Daarnaast is het nog erg vaag voor een 3-jarige en zijn 7 maanden nog heul lang!
    Als je het algemeen bekend maakt is het natuurlijk logisch dat je het je zoontje ook vertelt. Maar zou ik persoonlijk dus doen na een goede echo.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb ongeveer hetzelfde geval; maar dan bij een tweejarige - van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!! :D

Ik denk dat je alleen maar kunt vertellen: er groeit een baby in mijn buik; dat wordt jouw broertje/zusje. Meer kun je er volgens mij (mijn inziens) niet van maken, toch?

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Gefeliciteerd! Dubbel gefeliciteerd :) ik zou hem niet mee nemen naar de echo. Wij hebben dat toen wel gedaan, baby kijken en toen bleek de vrucht zak leeg te zijn.. leg dan maar eens uit dat er toch geen baby is en verberg je verdriet maar.

De 2e keer dat ik daarna weer zwanger werd hebben we de echo dus alleen gedaan en hebben we onze dochter rond de 12 weken ingelicht of misschien wat eerder, omdat ik steeds ziek en misselijk was. Het duurt voort zo'n kleintje erg lang en ze vraagt steeds vaker wanneer de baby komt. Voor ons is het leuk het ze te vertellen maar voor hun heeft het zo vroeg nog geen meerwaarde (vind ik dan).

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik heb het rond 8 wkn verteld na een goede echo, maar pas met 12 wkn de 1e keer meegenomen, 4 april positieve test 20 april werd dl 3

Het begon pas echt te leven dat ee buik begin te groeien en t heeft voelen bewegen. Nu vind ze zichzelf nual grote zus, en terecht !!

6. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb het pas met 18 weken verteld. Wilde eerst afwachten of het met de operatie (die ik met 12 weken zou krijgen) allemaal goed zou aflopen.
    En inderdaad gewoon dat haar zusje daar in zat...

7. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hmm ja.. zit misschien ook wel wat in.. wachten tot 12 weken echo..
    Er is één vriendin die het al weet.. zal haar eens vragen of ze dan eventjes op mijn zoontje kan letten als we de vroege echo hebben..

Vind het weer zo spannend! :D

8. Koon

Koon Niet meer actief

Hier pas met 14-15 weken verteld. Was vroeg genoeg.
    Ze moeten zo lang wachten. Toen werd mijn buik al wat dikker, dus werd het gelijk meer inzichtelijk voor hem.
    We hebben het boekje 'Bobbi wordt grote broer' regelmatig voorgelezen.
    Wij nemen onze zoon niet mee naar de echo's.
    (Behalve 1x naar een pretecho).
    Voor hetzelfde geld is er wat mis, dat is voor zo'n manneke niet goed om mee te maken.

9. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd, van harte gefeliciteerd ;)
    Ik zou hem ook niet meenemen. Wij hebben onze dochter (nu net 2) pas na de 12 weken verteld dat er een baby in mama's buik groeit.
    De volgende dag verkondigde ze meteen aan iedereen dat mama een baby in de buik had :D
    En dat was nou juist de reden waarom we hebben gewacht... Hier waren we al zooooo bang voor :p

10. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Gefeliciteerd

Hier is de eerste exho icm intake en dat duurt een uurtje dan wil je je peuter er njet bij hebben. Plus stel dat het fout is....

11. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Mijn zoontje heb ik het destijds wel gelijk vertelt.
    Die zwangerschap liep toen wel uit op een miskraam helaas.
    Dit heb ik mijn zoontje ook zo goed en zo kwaad als het kon uit proberen te leggen. Dan wist hij ook waarom mama 'niet zichzelf' was.

Deze zwangerschap het ook gelijk gezegd. En hij geniet er met volle teugen van. Vanaf het begin af aan al.

Deel Deze Pagina