Rompertje = hemdje of shirtje?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Anique, Apr 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Ik ben nog niet zo erg thuis in de babykleertjes en misschien kom ik nu met een domme vraag.. maar worden rompertjes meer als een hemdje (dus onder de kleertjes) gebruikt of meer als shirtje (omdat je ze ook met langere mouwtjes hebt enzo..?) :oops:

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    rompertjes gebruik je onder de kleertjes(normaal gesproken)
    als het koud is kan je 1 met lange mouw kiezen,en anders 1 met korte mouw of mouwloos

en vind het geen domme vraag hoor,je kan niet álles weten toch? ;)

3. Anique

Anique Niet meer actief

Sommige rompertjes zijn zo mooi... maar je ziet er dus eigenlijk niet veel meer van als het baby'tje helemaal aangekleed is?

4. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Nee eigenlijk zie je rompertjes niet. Het is zeg maar een soor babyondergoed. Ik heb met het oog op de zomer een aantal t-shirts in tijn zijn nieuwe maat gekocht.
    Het is daar nu nog te koud voor, dus doe ik er een rompertje met lange mouwen onder.

5. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    ja je ziet er inderdaad weinig van als ze zijn aangekleed,
    als het bijvoorbeeld zomer is en het is erg warm,dan zou je hem/haar gewoon een rompertje zonder shirtje kunnen aantrekken.en dan zie je het wel.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,246
    7,286
    113
    Female
    Brabant
    Je ziet het rompertje ook als het t-shirt omhoog kruipt ;). Dus ik doe wel altijd een bijpassende kleur romper aan (meestal roze of wit ;)).

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    witte shirtje schijnen ook door, dus effen rompers zijn ook handig ;)

Ik had ook van die mooie rompers gekocht met het idee handig te zijn, maar dat kon echt niet zij de kraam. Ik deed dat een romper zonder mouwen en die mooie romper er nog overheen. Nu koop ik niet meer van die rompers.

Wel handige tip om een romper met lange mouwen onder een T-shirt te doen! Ik doe steeds romper - longsleeve - Tshirt.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben rompers in allemaal verschillende kleuren/printjes/opdrukken.
    De meeste zijn zonder mouwen (omdat ik dat het fijnste vind) en sommige met korte mouwen. Met lange hebben we er geen een, omdat ik dat niet handig vind, mi veel te warm, want er gaat ook nog een truitje overheen. De rompers gebruiken wij als 'onderbroek&hemd' :D , dus onder het broekje/truitje/jurkje.

9. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,466
    582
    113
    Ik doe soms ook een romper met lange mouwen onder een tuinbroekje. Dan zie je de romper dus wel.

10. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik doe ook de romper met lange mouwen onder een tuinbroekje of als longsleeves onder een t-shirt.
    Ook vind ik ze fijn omdat Luc ingebakert word en dan niet met zijn blote armpjes tegen het klitteband aankomt.

11. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Ik heb naast gewone witte rompertjes ook twee 'leuke' gekocht. Ons kindje wordt als alles goed blijft gaan in juli geboren, als we dadelijk een erg warme nazomer krijgen (hmmm, wishfull thinking met die global cooling van dit jaar :) ) kan ik haar 's-middags ook even in alleen een rompertje afkoelen.

Want het is toch zo, of heb ik heb mis, dat kleine babies niet alleen moeite hebben warmte vast te houden, maar ook met warmte kwijt raken als het erg warm is?

12. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik heb een kast vol leuke rompertjes met lange mouwen die je inderdaad amper ziet... Als longsleeve onder een shirtje met korte mouwen zijn ze wel heel leuk.
    Voor de zomer heb ik wel een aantal ultiem schattige rompertjes met dunne bandjes of mouwloos die ik Juul tijdens een hittegolf aantrek met alleen een broekje of gewoon zonder iets.

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik deed lars vorige zomer ook vaak een romper met een broekje aan. als het fris was een met lange mouw, anders kort. en in de winter vaak een lange mouw met een korte mouw erover.

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    wat ik van lange mouwe rompers ook handig vindt is als je nog leuke shirtjes heb met korte mouwen en het is toch al wat kouder om die er dan onder te doen.zie je dus alleen de mouwen. en in de winter zijn we lekker warm. ik heb ook van die rompers met hele dunnen bandjes en ik heb er zo bolero vestje over dus zie je het toch

Share This Page