Ik had hier laatst 2 van m'n broers op visite die het over goedemoggel hadden enzo, ik denk: wat zeggen ze toch?! Zag ik gisteren de reclame op tv, geweldig! Dat zijn nog eens leuke reclames.
Hihi, nee je bent zeker niet dom! Het is een reclame van ik meen KPN en het is een reclame voor mobieltjes waarmee je makkelijk kunt sms-en. En om te verduidelijken dat sommigen nog wel eens moeite hebben met de gewone mobieltjes (wat sms-en betreft) laten ze mensen die smsfouten naspreken. Snap je?
Hihihihihi tnx voor de uitleg! Maar zo ver was ik al Wat ik eigenlijk niet snap, is hoe men nou aan die woorden komt. Ik heb echt geprobeerd om van goeiemorgen goeiemoggel te maken, met T9 aan en met gewone alfabet, maar ik krijg het niet voor elkaar? Of zijn het gewoon verzonnen woorden? Daarom snap ik hem dus niet. Ik dacht serieus dat ik gevoel voor humor had, maar ik ben wederom een illusie armer..
Ruzie om misverstand 'goeiemoggel' Uitgegeven: 10 december 2007 10:49 Laatst gewijzigd: 10 december 2007 11:19 RIJSWIJK - Dat het neologisme 'goeiemoggel' nog niet bij iedereen is ingeburgerd, bleek zondag, toen twee mannen elkaar in een café in Rijswijk met dat woord begroetten. Een derde cafégast sloeg er direct op los, omdat hij dacht dat hij voor 'mongool' werd uitgemaakt. Meerdere personen raakten bij het gevecht betrokken. Toen de politie ter plaatse kwam, bleek de veroorzaker met de noorderzon te zijn vertrokken. Het woord goeiemoggel komt voor in een reclame van KPN en is een verbastering van goedemorgen. In het spotje praten visboeren met elkaar met woorden die verkeerd werden ingetypt bij het sms'en. Het gebruik van goeiemoggel lijkt een ware rage te zijn geworden. Laurentien Het woord komt inmiddels in de beste kringen voor. Zelfs prinses Laurentien bezigde het dit weekeinde, bij de opening van het Jubileumcongres Genootschap Onze Taal. "Dames en heren, of misschien moet ik zeggen: Goeiemoggel", begon de prinses haar toespraak. nu.nl
Hahahaha, geweldig! Maar idd Ozgul, van goeiemorgen kan ik ook met geen mogelijkheid goeiemoggel maken tijdens het SMS'en. Misschien hebben die visboeren te grote vingers voor die priegelknopjes
@meryem85: Ja erg he? Jeemig t zal je gebeuren direct een knal voor je kop terwijl je er niets mee bedoelde. Haha vond het van Laurentien wel leuk!
Bij het smssen typen veel mensen de verkeerde letters. Als ze een f willen zetten, typen ze maar 2x de 3 in ipv 3x de 3 je krijgt dan dus een e. Als ze dan fles willen schrijven, schrijven ze dus eles. De mensen in het reclame spotje spreken dus die sms fouten uit en zullen zeggen eles ipv fles. Is het zo wel duidelijk? Ik weet anders ook niet hoe ik het moet uitleggen. En die reclame is dus gemaakt omdat ze nu een toetsenbord op hun mobieltje hebben gemaakt (voorkomt het maken van die gekke sms fouten) Groetjes.
@ bolbuikje; thnx ik vind het eigenlijk ook helemaal niet grappig zal wel komen omdat ik zulk soort dingen nooit leuk vind, ik kan dus ook nooit lachen om bijv. jurgen rayman, najib amhali, hans teeuwen, enz..
nou ik wel, maar 'goeie moggel' vind ik echt niet grappig. zelfs niet grappig omdat het niet grappig is
Toen ik m voor het eerst zag lag ik meteen in een deuk terwijl mijn man me aankeek alsof ie water zag branden.
Nou ja, Hans Teeuwen of Rayman, dan nóem je ook wat. Vind ik ook niet grappig, maar deze reclame is echt lol!
Ik vind het geinige reclame, de woorden zijn leuk verzonnen, maar eigenlijk klopt het niet. Als je een letter verkeerd typt komt er toch eerder zoiets; hoer betekend in dit geval hoor, maar de e zit toch achter een hele ander toets? Of snap ik het nu weer niet ?
whahahaha we waren er gister toch al achter dat je aparte humor hebt? Dit vind jij dus gewoon niet leuk!