Hoi allemaal, Ik ben echt een hyperprater. Dit vind ik van mezelf mega irritant! Ik praat maar door! Kan ook nooit mijn mond houden als ik bijvoorbeeld in de rij aan de kassa sta, als ik de oudste ophaal van de peuterspeelzaal, Ik praat altijd wel tegen iemand. Ik ben altijd diegene die er bovenuit tettert! Ookal heb ik niks nuttigs te zeggen dan nog praat ik. Misschien niks mis mee zal je denken. Maar heb er zelf best wel last van. Raak dan van binnen ook opgefokt zeg maar. Ook thuis praat ik veel. Heb overal commentaar op en denk niet echt na als ik wat zeg. Ook als iets me irriteert dan ZEG ik het meteen. Terwijl het vaak beter is om gewoon even niks te zeggen! Door het ratelen ga ik ook veel stotteren. Heel irritant. En hoewel ik me telkens voorneem van : en nu ga ik niks zeggen of minder dingen zeggen en iig niet hyper praten. Toch ga ik elke keer de mist in Weet iemand tips of trucjes waardoor ik meer mijn mond ga houden? Groetjes Mamzie
Tot 5 of 10 tellen voor je iets zegt. Werkt hier redelijk. Nou ja, mischien werkt het voor jou geweldig?
Kauwgom heb ik al geprobeerd. Tellen zal ik eens gaan proberen... Denk dat het grotere probleem ook het zit in het stoppen met praten als ik eenmaal praat. Dus als iemand me wat vraagt, dat ik dan alleen antwoord geef en dan stoppen moet met praten. Want meestal ga ik dan maar door. Dus wil ook graag tips over : Hoe stop ik met praten als ik eenmaal praat? Alvast bedankt
ik lees mee ben ook zo een hyperprater... en terwijl ik bezig ben, valt mij het op en zwijg ik toch nie (ben jij leeuw van sterreteken?)
hier ook zo'n iemand en al denk ik nog oke elies even rustig nu we gaan niet zoveel praten.. en dan denk ik later shit weer niet gelukt:x
ja hahaha, net hier ook wij zouden eens bij elkaar op de koffie moeten hahahaha en 1 man ertussen zetten (folteren )
Heb je je wel eens afgevraagd waarom je zoveel praat? Er zijn heel veel mensen die onzeker zijn en daarom enorm veel gaan praten (of juist niks durven te zeggen). Mijn tip is probeer achter de oorzaak te komen, en dat aan te pakken! Zelf vind ik het wel gezellig als mensen mij aanspreken in de rij in de kassa
Jup, ik ken het, en dan voornamelijk het gedeelte dat je vaak iets zegt zonder eerst even na te denken! Ik kon ook tijden achter elkaar praten, maar heb er wel meer info over opgezocht want je wordt inderdaad moe van jezelf. Wat bij mij goed hielp was even mijn adem inhouden en tot 3 tellen en GOED nadenken waarom, tegen wie en wat je wilt gaan zeggen... Het is in het begin heel lastig, maar ik heb er nu geen moeite meer mee, floep er geen dingen meer uit en het beste is dat je niemand (onbewust) kwetst of dom uit de hoek kan komen. Meestal komt dit inderdaad voort uit wat onzeker gedrag. Ik heb er nu geen last meer van, en voel me ook stukken beter!
Nee ben geen leeuw van sterreteken. ben een stier Hier meerdere oorzaken. Geen sociaal leven ( net als jij nachtzon ) EN ben best wel onzeker. Heb een erg moeilijke jeugd gehad en de laatste jaren zijn vreselijk moeilijk geweest. Kan er met niemand over praten. Er is maar 1 psycholoog in de buurt en daar kan ik maar 1 keer in de 2 maanden terecht. Een andere psycholoog zoeken kan niet want heb geen vervoer. Ik ben een erg sociaal mens van mezelf. Maak heel makkelijk vrienden. Heb ik altijd al gedaan. Maar de laatste 5 jaar kan ik geen vrienden meer maken. ( wel maken maar niet houden ) Ik stoot mensen namelijk erg af met mijn geratel. Dus zo blijf ik in een sociaal issolement natuurlijk. Ben 3 jaar geleden verhuisd van het zuiden naar het noorden des lands. Dus kan wel wat vrienden gebruiken Nu lees ik het boek : 'boeddhisme voor moeders' Daarin staat ook dat je je innerlijke rust moet zien te vinden. Ik denk dat dat alleen maar lukt als ik wat meer stil ben. ik moet stilstaan bij mijn eigen gedachtes en gevoelens en dan erkennen enzo. Maar dat gaat natuurlijk niet als ik maar blijf tetteren
woooo mamzie... we hebben wel erg veel gemeen hoor... mss is dat ook de reden weet je, ik ben massagetherapeut en als ik massages moet geven mag ik ook niet babbelen, dus wat doe k :" meditatiemuziek aan, en al masseren mediteren" dat doet gewoon enorm deugd en helpt me niet te babbelen
Haha! Hier ook eentje hoor! Sta bekend als kletskous.. dan vragen mijn collega's of het wat rustiger kan, dag later ben ik rustiger, dan vragen ze of het goed met me gaat omdat ik zo stil ben.. Lol!
Misschien dat je een online-therapeut kunt vinden? Wel ee gekwalificeerde dan natuurlijk Maar er zijn steeds meer GGZ-instellingen die online begeleiding bieden, dus je zou eens kunnen kijken of je bij GGZ Groningen zoiets hebt...? Verder idd achter de oorzaak komen en daar iets mee doen. Als ik je zo hoor, ben je door je verleden erg onzeker geworden en is praten een manier om situaties onder controle te houden: je kwebbelt over je eigen onzekerheid heen. Zolang jij praat, krijgt de ander geen gelegenheid om iets terug te zeggen, want dat zou wel eens negatief kunnen zijn. Belangrijk lijkt mij daarom, om dit te benoemen naar mensen en in nieuwe contacten bijvoorbeeld af te spreken dat als mensen moeite hebben om er tussendoor te komen, ze even hun hand opsteken ofzo: een afgesproken teken waardoor jij wel even stil gezet kunt worden. Verder idd stil proberen te staan bij wat je voelt: voel je angst voor wat die ander misschien gaat zeggen? Sta daar da idd gewoon even bij stil en vraag jezelf een paar dingen af: Moet iedereen jou aardig vinden? Wat als de ander je niet aardig vindt: wat is dan het ergste wat er kan gebeuren? Wat nou als dat ergste gebeurt: wat doe jij dan? Wat doet dat met jou? En wat zou het met je moeten doen? (Oftewel: wat doen je gevoelens en zet daar de realiteit eens tegenover/relativeer je gevoelens die voortdurend uit de hand lijken te lopen). Het heeft iig niets met sterrenbeeld te maken hoor Het is meer je onzekerheid en je verleden, waardoor mensen dit gaan doen...
Kan met zekerheid zeggen dat het bij mij iig niet aan onzekerheid ligt.. .. ben gewoon een allemansvriendje..
ow roosje neeee niet alleen, maar sterreteken kan een grote rol spelen hoor leeuwen zijn bvb socialer dan steenbokken dus kletsen automatisch al meer
Hier dan een grote uitzondering, want ik praat NOOIT, of er moet me iets gevraagd worden. En ben toch echt een leeuw Ben zelfs ooit ontslagen omdat ik te introvert was, wat zij als verlegen aanzagen. Vonden me dus totaal niet sociaal hahaha
hahaha, dan heb je een lichtere ascendant maar is beetje moeilijk uit te leggen ik veronderstel ook dat je eind aug verjaart