wie kan me helpen? Weekmenu.

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo iedereen,

Wij zouden graag willen afvallen met behulp van een dieet, bv sonja bakker of iets dergelijks. Nu zag ik dat het 5 dagen duurt voordat het binnen is. We willen het liefst vandaag al beginnen maar ik ben niet zo goed om gezonde maaltijden op tafel te zetten en ook natuurlijk gevarieerd. Welk beleg moet op de boterham, hoeveel boterhammen moet ik eten? Ik eet al jaren TE weinig waardoor ik dus niet meer afval. Alle tips zijn welkom!

2. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Misschien googelen op Sonja bakker weekmenu? Heb het ook een tijd gedaan en had op die manier veel recepten! :)

3. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik zie wel de weekboodschappen wat ik moet halen, maar niet de maaltijden wat ik moet bereiden...

4. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Als je wilt heb ik nog wel een variatielijst van de diëtist op mijn computer staan. Daarop kan je lezen wat goede keuzes zijn en dingen die je met mate mag en waarom dit is :)
    Het is niet de bedoeling van de lijst om calorieën te gaan tellen, maar je hebt wel een handige leidraad.

Als je je e-mail adres via een PB'tje stuurt kan ik hem mailen.

5. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Manyana, je kunt gewoon eender welk kookboek gebruiken om een relatief mager recept uit te plukken, en dan bereken je gewoon je benodigde kcal a.h.v. je geslacht, lengte, gewicht:
    BMR = 655 + (9.6 x kilos ) + (1.8 x cm) - (4.7 x leeftijd) voor vrouwen
    BMR = 66 + (13.7 x kilos) + (5 x cm) - (6.8 x leeftijd) voor mannen
    Als je niet extreem veel sport, zou je het aantal kcal van je BMR kunnen aanhouden als het aantal te eten kcal tijdens je dieet.
    Er zijn verschillende sites waar je de kcal van een recept kunt berekenen, en waar je dus kunt uitrekenen wat je na je warme maaltijd nog overhoudt voor de andere maaltijden en tussendoortjes.

P.S.: Vaak kom je al een heel eind als je porties beperkt van dingen die vet of zoet (of allebei) zijn en als je voor de warme maaltijd niet uit eet maar zelf vetarm gaat bereiden. Denk daarbij ook aan "verborgen vetten" in bijv. charcuterie. Je kunt ook een deel van je aardappelen vervangen door extra groenten, minder kcal, toch geen honger.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Toch maar niet aan de pillen :p

7. A2CA

A2CA Niet meer actief

Jawel die fruta planta wel, maar is op natuurbasis dus helpen niet. Alleen pillen helpen wat verboden zijn, probeer daar maar eens aan te komen als je niet in een illegale wereld zit.. Zucht,..

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Waarom ga je niet naar de dietiste als je zo graag drastisch wilt afvallen?

Krijg je ook week menu's alleen niet nu direct.

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Je kunt je BMR ook hier uitrekenen: Basaal metabolisme bereken BMR calorieen in rust

Als je dat aanhoudt, zou het goed moeten gaan. Als je al jaren te weinig eet, is het zaak om nu gewoon wel voldoende te eten, en daarnaast meer te bewegen. Stukken beter dan 1 of ander vaag dieet.

Mijn BMR is 1386 en heb een calorieëntelapp die op 1470 staat ingesteld. Ik kan nog steeds 6 boterhammen op een dag eten en een licht avondmaaltijd en dan zit ik op die 1400 (wel dubbele boterhammen met enkel beleg!). Anders 4 boterhammen en iets steviger avondmaaltijd. Ga je die dag sporten, zit je helemaal goed.

10. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik denk dat je eerst eens moet leren GOED te eten!

11. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Sonja bakker heeft een aantal recepten op de liddl pagina staan en weekmenu's van sonja zijn er ook te vinden op het internet

12. A2CA

A2CA Niet meer actief

Dankjulliewel, ik heb al ergens het boek vandaan weten te halen. Maar wat moet je veel eten op een dag zeg! ben benieuwd straks boodschappen doen.

13. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ben ik het ook mee eens!

14. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ga je er ook bij bewegen?

15. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ja maar weet nog niet wat, ga mijn fitness abbo opzeggen maar deze maand ga ik nog en daarna kettlebelt ofzo

16. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ik doe een dieet via de dietiste en die werken met voedingscentrum samen. kan je wel 4 weekmenu's mailen hoor! stuur me even een pb met je mail ;)

17. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Meer dan je denkt hè. Ik had daar eerst moeite mee, heb het echt moeten opbouwen.

Deel Deze Pagina