Wie helpt mij m'n cyclus door

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Pinjo, 4 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Even een topicje met een knipoog... Ben, zoals zovelen hier :D, verslaafd aan zwangerschapstesten: ik doe ze graag en ik tuur er graag naar (zoals in dit topic: helaas zie ik niet snel streepjes, dus het reageren laat ik vaak maar achterwege).

Ik nader zo langzamerhand het einde van mijn cyclus en wil het deze keer graag volhouden om niet te testen tot aan NOD. Als ik mijn eisprong goed gespot heb mag ik over 2 tot 4 dagen testen! Normaal had ik het vandaag al geprobeerd (we zitten weer 4 dagen voor NOD he, dan kan het met Matcare), maar ik weet het nu netjes vol te houden (met de tanden op elkaar!).

Maar, ZO LANGZAMERHAND WORDT DE VERLEIDING ZO GROOT!

Wie helpt mij om het vol te houden? Ik wil minimaal pas op zondag testen, maar liefst pas dinsdag, voor het geval ik toch later een eisprong heb gehad.

Dus dames: graag dringende redenen om het testen echt nog even uit te stellen...

2. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    1 goede rede: ook al test je nu positief het kan alsnog harstikke mis gaan ik heb er ervaring mee dus niet doen!!!!

3. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier idem!
    Goede reden: mocht je zwanger zijn en je test op of na nod, je als het goed is direct een duidelijk streepje hebt, heb je ook niet 10 andere testen nodig;)
    Succes met wachten en hopelijk heb je op je nod een mooie positieve test!:)

4. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Da's inderdaad een goede reden ja, lijkt me helemaal deprimerend: na een positieve test alsnog ongesteld en dat te moeten weten dat dat een vmk is...

Wat het trouwens ook wel lastig maakt is dat ik niet precies weet wanneer mijn NOD is. Weet nog niet zo goed wanneer ik van mezelf "mag" testen...

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Wat ik altijd in mijn achterhoofd houd als ik testdrang heb is:

Ik wordt niet meer of minder zwanger van vroeger testen. Je hebt meer kans als je na je NOD test dat de test positief is omdat je dan overtijd bent. (mits je een beetje een regelmatig cyclus hebt) De testen zijn dan meestal ook meteen duidelijk, dus zit je niet in spanning met vage streepjes.

moet ik nog even doorgaan???;)

6. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik test ook altijd te vroeg dus ik kan je niet helpen, maar knap als je het lukt ;)

7. Israe

Israe Niet meer actief

Leuke topic:D

...haal geen testen in huis dan kun je ze ook niet doen;)
    ...doe het bespaarde geld in een spaarpotje voor de toekomstige babyspulletjes.
    ...maak ff een denkswitch: waarom vooraf aan NOD testen, je NOD geeft je uitsluitsel! Zo niet, dan testen!
    ...beloon jezelf iedere dag (of uur als de testdrang groot is haha) dat je niet getest hebt ergens mee.

Bovenstaande dingen moet ik mezelf ook ff inprenten;):D

Succes en hopelijk wordt je geduld dit keer beloond met een geweldige positieve zwangerschapstest!

8. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    De testjes liggen inderdaad hard te roepen in mijn bureaula ;). Eigenlijk moet je ze ook gewoon niet in huis halen he...

Ik hou me idd ook maar voor dat ik nu waarschijnlijk toch nega test, maar er is altijd een klein stemmetje dat fluistert misschien ook wel niet!

Maar ik ga het volhouden hoor! Tel wel echt de uren af. Ik redeneer maar zo: ben nu aan het werk, straks meisje halen, en dan is de dag alweer bijna voorbij. Dan "mag" ik morgen weer tempen (zelfs dat vind ik een soort rust geven, als je maar iets kan doen) en morgen maar de hele dag op pad denk ik. Dan moet zondag in ieder geval (hoop ik?) lukken... Nu maar niet meer aan proberen te denken (helpt zp ook zo fijn bij!!! :D)

9. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Ha, Israe, die eerste had ik inderdaad ook (te laat!) bedacht. De derde vind ik lastiger, omdat ik dus een beetje twijfel over mijn NOD (en dan altijd naar beneden afronden natuurlijk...)...

10. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    dan moet je idd niet hier zijn hahahaha nou ja heel veel succes met niet testen en hopenlijk heb je straks een prachtige test in handen!

11. music4life

music4life Niet meer actief

echt meis! WACHT MET TESTEN ik kan het weten ,, haal ze gewoon niet in huis voor je MAG testen,,klinkt heel streng maar echt geloof me,,doe het niet... als je zwanger bent ,ben je zwanger dat veranderd niks aan je test! maar als je te vroeg test, echt dat wil je niet hoor

12. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Nou, tot zover gaat het goed hoor! Nog steeds niet getest! Wat ook meespeelt: durf niet zo goed. Heb zo veel hoop deze maand (gebaseerd op temp.kaartje: 7 dagen na ei is temp verder gaan stijgen en blijft steeds heel hoog voor mijn doen). Denk dat ik het dus vol ga houden tot dinsdag. Als temp dan nog hoog is doe ik een test! Laat de uitslag dan natuurlijk ff weten...

13. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    hahah.. ik doe met je mee hoor;)
    zit niu 6 dagen voor nod en zou het liefste vandaag al testen!
    Maar i heb dit weekend niks in huis gehaald. Wil braaf wachten tot ik overtijd ben..

*doet samen met je de tanden op elkaar*

14. Israe

Israe Niet meer actief

En Pinjo...lukt het om je in te houden??!

15. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Jaha, tot dusver niet getest, dus gaat goed! Morgen hele dag werken, dus ik denk dat ik dinsdag pas test (als het nog nodig is, en ik hoop natuurlijk heel hard van wel!!!).

16. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik hoop het ook voor je:)
    enik mag pas zaterdag testen.. zou een leuk vaderdag kado zijn;)

17. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Nou, heb het volgehouden tot vandaag hoor. Helaas is geduld niet beloond. Temp was al gedaald en heb net een test gedaan waar echt met de beste wil van de wereld geen streepje op te zien is. Loop dus weer met maandverband op zak. Ben wel echt weer een beetje erg verdrietig nu. Bah... hoop dat de komende 2/3 weken snel om zijn, vind die tijd tot m'n ei altijd zo deprimerend.

Nanette, ik hoop dat jij een mooi vaderdagkadootje kan geven komend weekend!

Deel Deze Pagina