Ervaringen medium speen bij baby van nog geen 3 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suzanne1982, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hey meiden,

Wie heeft er ervaring met een driemaanden speen bij een baby van nog geen drie maanden?

Ik heb de Difrax S-fles met de Small speen. Op zich gaat dat heel goed. Mijn dochter knoeit heel weinig met deze speen, maar het punt is dat ze een eeuwigheid over haar flessen doet. Ze krijgt flessen van 120/4 waar ze rustig een half uur tot 3 kwartier over doet. Soms valt ze tussendoor in slaap en als ik haar wegleg, wordt ze binnen een uur weer hongerig wakker. Logisch, want ze heeft haar fles dan niet leeg.

Inmiddels krijgt ze 2 a 3 keer op een dag ook een fles van 150/5. Als ze goed wakker is, dan drinkt ze de fles leeg, maar als ze ook maar een klein beetje slaperig is, valt ze in slaap en komt ze weer heel snel voor een voeding.

Door dit hele verhaal doet ze steeds maar hazeslaapjes en is dan alweer wakker (dit speelt nu de afgelopen paar dagen pas). Dus nu dacht ik dat ze misschien al toe is aan een speen met een groter gaatje. Vanochtend ben ik meteen een M speen gaan kopen. Haar fles van 150/5 dronk ze nu dus wel leeg in ca. 20 minuutjes. Alleen ze knoeide wel een stuk meer. Is dit een kwestie van wennen of was mijn idee van de M speen misschien toch niet zo'n goed idee? :(

Met de S speen neemt ze in het begin hele grote halen en vervolgens drinkt ze nog maar af en toe. Alsof het haar teveel moeite kost om de melke uit de fles te krijgen. Ze krijgt gewoon Nutrilon 1 zonder toevoegingen.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes, Suus

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik gebruik hier de medium speen al aantal weken.. beeb krijgt comfort voeding, dus iets dikker.. en ging niet goed door small speen heen, met als gevolg dat ze in slaap viel tijdens de lange flesperiodes..
    in begin verslikte ze zich vaak.. en liep de melk er bijna net zo snel langs de mondhoeken weer uit en had ze fles zo leeg.. maar al snel was ze eraan gewend.. weet nu zelf hoe de voeding er langzamer uit komt en doet ze over een flesje 15 min en er loopt geen melk meer uit haar mondje tijdens het drinken

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Lonne krijgt ook comfortvoeding (iets dikker dus). Omdat het met de S-speen van dirax ook wel erg lang begon te duren voor ze haar fles van 120/4 leeg had, heb ik de M-speen geprobeerd. Alles liep langs haar mond en het ging veeeeel te snel. Ik heb nu in de S-speen een gaatje bijgeprikt met een naald. Nu is het perfect en drinkt ze de fles in 20 minuten leeg.

Pim

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn krijgt nutriton door zn voeding (tegen de verborgen reflux) en dat is dus ook wat dikker...
    Wij gebruiken de 3 standen speen (met de speciale 3 standenspeen-ring)
    Dit werkt hier erg goed...
    Ik laat hem eerst 10/15 minuten op stand 1...dan naar 2...bij 15/20 minuten naar 3...en dan heeft hij na ongeveer 20/25 minuten zn fles leeg...hij krijgt 150+5
    Soms is hij al eerder klaar...maar meestal gaat het zo...
    Ik vind het erg makkelijk werken...
    Ik merk namelijk dat hij in het begin heeeeeeeeel enthousiast begint...en dan na 10/15 minuutjes een beetje aan het inkakken is...en als ik hem dan op zo'n grotere stand zet hoeft hij minder zn hard te werken...

5. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Ik heb gisteren bij Nils ook de grotere speen (m) erop gezet. Meneer begon steeds enthousiast bij de kleine speen en als hij dan een halve fles ophad, ging hij met de speen spelen of viel hij in slaap. Ik had echt het idee dat hij heel hard zuigt, maar dan zó weinig eruitkrijgt dat 'ie het opgeeft. Vanochtend was er weer eens een oude vertrouwde fles van 130 cc, dus we hopen dat het met deze speen weer beter gaat!!

Nils drinkt trouwens de laatste twee nachten z'n laatste fles echt SUPER slecht. Gisteren bijvoorbeeld heeft hij heel de dag weinig gedronken (hij is nu 7 weken en woog met 4 weken 4100 gram; nu moet ik pas volgende week weer naar het cb): 115 - 120 - 100 - 100 - 110 en dan als laatste fles: 70!!!! Overigens slaapt hij wel gewoon door, dus honger zal hij wel niet hebben. De laatste fles was gisteren om kwart over 10 en om kwart voor 11 lag hij in z'n bedje. Vanochtend om kwart voor 8 had ik 'm nóg niet gehoord dus toen maar uit bed gehaald - lag hij wel rond te kijken, maar gewoon zonder te huilen. Herkennen jullie dat van die laatste fles??

Groetjes debsel82

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid kreeg al na 1 week een grotere speen (wel Avent flessen). Inmiddels gebruiken we ook de Difrax flessen en dat gaat een stuk beter.
    Als ze zich niet verslikt met de M-speen, dan lijkt me wel dat ze er aan toe is hoor. Een half uur/drie kwartier is ook vrij lang voor een fles.

@Debsels; Misschien is je zoontje toe aan 5 flessen?? Zeker omdat hij zo goed doorslaapt en 's ochtends niet echt honger lijkt te hebben.

7. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    @ EmyD: thanks, ik denk het ook. Hij ligt nu lekker te slapen, en we laten 'm nu gewoon liggen tot 'ie zelf aangeeft honger te hebben. Uiteraard max. 4 uur ertussen, maar toch. Ik denk ook dat hij gewoon niet zo'n hele grote eter is... De hoeveelheden die er in gaan zijn niet echt veel, maar hij plast en poept goed dus.... En die Avent flessen moesten wij na 1,5 week mee stoppen van het cb want daardoor zou hij spugen dachten ze.... Hoe dan ook doet 'ie het goed op de difrax, dus voorlopig staat de avent collectie lekker in de kast :D

En idd zolang ze niet gaan spugen met de grotere speen, gewoon doen!!

8. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties.

@debsel82: Lotti drinkt rond 23.00 uur ook heel weinig, maar ze slaapt toch 8 uur door, dus ik vind het prima. Ik ga de flessen er niet bij haar inproppen.

In ieder geval hebben we gisteren alle voedingen met de Difrax M speen gegeven en er ging meer naast dan erin. Dus had ze wel heel snel een fles met 165 cc leeg, maar er lag meer in haar nek dan in haar buik en dat is ook niet de bedoeling :D.

Vanochtend toch maar even naar mijn flessenvoorraad gekeken en nu ben ik de Avent fles met de 2 speen aan het proberen. Die is vanaf 1 maand oud en ze knoeit inderdaad nu nagenoeg niet. Vanochtend dronk ze haar flesje met 165 cc erin netjes leeg in ca. 20 minuutjes. Dus dat ging goed, maar misschien was het toeval omdat ze 's ochtends natuurlijk echt trek heeft na een nachtje lang geslapen te hebben. Zo probeer ik maar wat. Maandag naar het CB. Ik zal het daar ook nog wel even voorleggen.

Liefs, Suus

Deel Deze Pagina