deze week krijg ik op een ochtend terwijl ik me verslapen heb een envelop aangeboden (deze was dicht geplakt) juf maakt m open met de mededeling dat zoonlief dit gisteren al aan mij had moeten laten zien. na het openen vd envelop kwam daar een gebroken (kleur) potlood uit die zonder aanleiding (volgens juf) door zoon lief was gebroken. ok dan, ik weet t beleid van school en vroeg moet ik dit betalen? nee want wij hebben besloten dat hij niet een nieuw (kleur) potlood krijgt. wat is nu de boodschap volgens jullie??? wat moet ik als ma zijnde hiermee? ik ben niet zo gebekt maar ik snap hun boodschap nu even niet. jullie?
Misschien heeft hij hem expres gebroken en.krijgt hij daarom geen nieuwe?Beetje rare manier van communiceren trouwens hoor. Ik zou als ik jou was nog wel even uitleg aan de juf vragen. Vind dit gek. Hoe oud is je zoontje?
Die zou ik ook niet snappen... Ze kan toch gewoon zeggen wat ze bedoeld? Waarom een gebroken potlood in een envelop stoppen? Zou toch eens even vragen wat nou de bedoeling is. Raar dit
Ik snap het ook niet, wat willen ze er mee zeggen inderdaad. Als hij nog jong is vind ik het raar dat hij geen nieuwe krijgt. Helemaal als dit de eerste keer was.
Wat een vreemde actie zeg. Misschien toch nog even terug naar de juf en zeggen dat je je er niet prettig bij voelt en de manier waarop dit gebracht is niet helemaal snapt? Hoe oud is je zoontje?
Vreemd verhaal. Als mijn kind iets gebroken zou hebben. Dan zou ik dat persoonlijk willen horen en niet via een envelop. Je vertelde wel dat de juf vertelde dat je zoon het de dag daar voor al moest geven. Misschien was de bedoeling dat je zoon uit leg had moeten geven naar jou waarom die potlood kapot gemaakt werd door je zoontje. Dat is eigenlijk het enigste wat ik kan bedenken. En nieuwe potloden kopen ze hebben er zat. Denk dus eerder het in een andere boodschap een betekenis heeft. Heb je gevraagd wat er gebeurt was hoe dat potlood kapot ging. Waarom je zoon het gedaan heeft dat soort dingen.
Wat raar, sowieso vind ik dat dit soort dingen op school opgelost kunnen worden. Kom op zeg, het is het einde van de wereld niet, waarom zou je daar als ouder nog extra woorden aan moeten vuil maken?
Ik snap die envelop niet. Waarom kon ze het je niet gewoon vertellen, i.p.v. via een envelop. Het is maar een potlood, ze maakt er nu wel een groter drama van, of hij dat potlood nu expres kapot heeft gemaakt of niet. Als hij dat nou vaker doet snap ik wel dat ze hem geen nieuw potlood geven, maar als dit de 1e keer is had ze het ook af kunnen doen met een waarschuwing of een andere "straf". Krijgt hij op een later tijdstip wel een nieuwe?
Wat een rare actie Ik zou juf er op aanspreken en vragen waarom er niet een nieuw potlood komt en waarom communicatie op deze manier moet verlopen.
Ik zou er ook pissig om zijn.. je bent toch volwassen en ze kan toch op een volwassen manier met je communiceren ipv een potlood in een envelop?
Wat een vreemde actie van de juf zeg. Of hij het nu wel of niet express gebroken heeft dat moet ze toch zelf oplossen? Als hij het nu heel vaak express doet dan zou ik snappen dat ze dit met je zou bespreken, maar zeker niet op deze manier. Ik zou, als ik jou was, even aan de juf vragen wat nu precies de bedoeling is van de envelop en het niet meer willen geven van een nieuw kleurpotlood.
Ah daar hebben ze hier pas over verteld. Als iets moedwillig word gebroken dan gaat het mee naar huis. Daar moet mama of papa het kindje corrigeren en duidelijk maken dat dat niet kan. Samen maken vof nieuwe kopen. Niet als syraf! Het gemaakte pitlood ( plakbandje) mag mee naar school weer. Word hetzelfde vaak gedaan dan wel duidelijk maken bijvoorbeeld cent van het zakgeld af nemen om nieuwe te kopen. O IS het hier. ..
Rare situatie, waarom zou dat thuis bestraft / opgelost moeten worden en niet op school? Als een kindje iemand anders pijn doet, moet dat kindje dan ook in een envelop mee naar huis? En als ie niet luistert, moeten z'n oren dan thuis gerepareerd? Ik begrijp het niet hoor, dat hoort mijn inziens gewoon bij het lesgeven.
Ik zou een vraagteken vergroten, uitprinten, uitknippen en die in een enveloppe doen. Dan de enveloppe aan haar geven... En dan wachten op antwoord.
Rare actie. Ik zou naar juf gaan en vragen wat de bedoeling is. Persoonlijk vind ik (ik ben juf) dat school school is en thuis thuis. Op school 'bestraf' je geen dingen die thuis gebeuren, thuis 'bestraf' je geen dingen die op school gebeuren. Als er op school een potlood breekt, dan los je dat op school op. Mocht blijken dat er sprake is van problematisch gedrag, waarvan dingen kapot maken een uiting is, dan maak je een afspraak met ouders om gedrag te bespreken. Jij gaat toch ook geen zooi van thuis meegeven naar school zodat de juf dat voor je oplost? Ik denk dat ik een plakbandje om het gebroken potlood zou doen en dan de enveloppe retour juf.
+1 moet niet gekker worden. ... Heeft trouwens ook helemaal niet zoveel zin om een kind veeeeel later nog aan te spreken op zijn ongewenste gedrag
In zo'n geval zou ik school vertellen dat mijn kind wel gewoon thuis blijft. Als zij op school op dit gebied hun zaakjes niet kunnen regelen, wat geeft dan de garantie dat ze dat op andere gebieden wel kunnen? Als ik zoiets simpels als iets dat kapot is al voor ze moet gaan doen, nou dan doe ik de rest van het onderwijs ook liever thuis