Hoi, Mijn zoontje van 1 krijgt, na zijn warm eten, rond 7 uur nog een laatste fles (kunstvoeding). Nu vroeg ik mij af, wanneer ik daarmee kan/moet stoppen. Op een gegeven moment is warm eten + toetje toch voldoende? Hij krijgt nu geen toetje, dat is eigenlijk de fles. Vind het nog altijd wel een heerlijk moment, zo vlak voordat hij naar bed gaat nog even samen zitten en lekker drinken, maar ja... Wanneer stopte jullie met die laatste fles? Hij krijgt verder trouwens alleen nog een fles in de ochtend, verwerkt in de pap. Alvast bedankt! Mirro
Volgens mij is het advies van het CB vanaf 1 jaar... Waarom probeer je het niet gewoon? Schaaltje yoghurt na het eten en dan zonder fles naar bed? Lijkt me trouwens ook wel even slikken hoor... Juist die laatste fles voor het slapen gaan.. mijn zoontje geniet er ook zo van. En ik dus ook... Ken ook iemand wiens kind 2 is en het om die reden nog steeds geeft hoor! Of maak er een bekertje warme melk van....
je kan de laatste fles ook vervangen door een flesje thee of sap en dan tandjes poetsen en naar bed.. Dan heb je toch nog dat momentje? Wij hebben het met 13 maanden ofzo gedaan en het ging prima . Nu krijgt ze soms wel /soms niet haar melk flesje. Afhankelijk van hoeveel melk ze overdag gedronken heeft. Overigens geven we dan een klein flesje: 120 cc
Wij zijn met 8 maanden gestopt met de laatste fles. Toen kreeg ze alleen s'ochtends nog een fles. En met 10,5 maand kreeg ze s'ochtends pap. Met 1 jaar zou warm eten met een toetje voldoende moeten zijn.
Wat gaf jij dan na het warme eten? Want ik wil ook de laatste fles weg gaan laten. En dan na het warme eten om 18.00 uur in bad daarna nog even zitten en naar bed.
mijn zoontje is nu 15 maand en krijgt ook nog een laatste fles hij heeft het echt nog nodig als ik hem joghurt geef of iets gaat ie weer spuugen