ovulatietesten: heel verschil in paar uur tijd?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ros84, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    hallo,
    ik heb een vraagje aan dames die bekend zijn met ovulatietesten..

kan het in een paar uur tijd zo erg verschillen dat 1 test (Zwanger&Kids midstream) een héél licht streepje geeft (= duidelijk negatief) en de andere test (Testpoint midstream) ca. 4 uur later knalpositief is, teststreepje duidelijk donkerder dan controlestreep?

kan dat in zo'n korte tijd zo verschillen, of zou er per merk een verschil in de uitslag zitten?

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Het kan per merk verschillen.. bij mij zijn de ovuteste van 123 al positief terwijl die van z&k te licht blijven..

Maaaaar het kan ook in een paar uur ineens veranderen naarpositief hoor! Dus heb je een foto van je testjes? :)

3. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Ytest maar is de 1 dan vals positief of de ander vals negatief?

ik heb die van Z&K opnieuw gedaan en die is nog even licht als vanmorgen, terwijl die Testpoint tussendoor echt direct knalde

zal zo een foto'tje posten!
    en benieuwd of andere hier ervaring mee hebben? (of evt met deze specifieke merken)

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ben benieuwd naar de foto's.. tja dat is moeilijk te zeggen.. ken je je eigen cyclus een beetje, en waar zit je ongeveer?
    Ik heb in dit soorrt gevallen gelukkig de CB digital, om te checken, en een smiley betekend bij mij ook echt positief, maarja daar hangt wel steeds een prijskaartje aan :) ..

5. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb met de testen van testpoint geen ervaring, maar de Z&K kloppen bij mij altijd als een bus. Wel gek!

6. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ok hier de foto
    die van testpoint (met groene dop) was al direct zo donker, de andere (Z&K) was zowel vóór als ná de testpoint binnen de afleestijd zo (werd daarna iéts donkerder maar dat telt dus niet)
    raar toch?

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Wat raar inderdaad, ben ook niet zo bekend met testpoint.. denk dat je voor de zekerheid moet klussen en blijven doortesten met z&k.. voor het geval die over een paar dagen gaat knallen.. even kijken wat andere meiden hier van vinden.. :)

8. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    vandaag nog een keer beide testjes gedaan en zijn beiden donkerder geworden, dus denk nu echt pas beiden positief?
    blijkbaar geeft die van Testpoint dus eerder al een donkerdere streep

9. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Bij die onderste is nu de teststreep hetzelfde van kleur (misschien nog iets donkerder zelfs?) als de controle streep.. Dus ik zeg: positief en aan de bak :D

Ik ken het gekwakkel hoor met ovutesten.. Dan is ie net niet, maar toch komt er een moment dat ie van de dipsticks afspatten :). Moet wel zeggen dat ik met 1 soort ovutesten test.. De eerste keer gebruikte ik de dipstick van z&k en de laatste maanden van one step (via ebay gekocht en stukken goedkoper). De omschakeling van dipstick was ff wennen maar nu ik altijd het zelfde merk gebruik weet ik wanneer ie echt positief is.

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Je LH piek kan in een paar uur stijgen en daardoor ineens een knal test geven.

Zo had ik een test die negatief was en 2 uur later een positieve test.

11. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    JAH! Nu aan de bak! :D

12. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    check! ;)

13. Felice88

Felice88 Actief lid

2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    He dames, ik zit met hetzelfde probleem maar dan andersom! Na 2 lange cyclussen (totaal bijna 6 maanden) heb ik eindelijk een tweede teststreepje op de ovulatietest. Die van vanochtend (12u) was al redelijk zichtbaar, maar die van net (4u) is opeens een stuk lichter....:(

Ik heb net wel vriendinnen op bezoek gehad en flink thee gedronken, kan dat invloed hebben op de test? Ze zeggen dat je niet met ochtendurine moet testen, maar het verder niet uitmaakt. Dan zou er tocht niet zo'n groot verschil mogen zijn...:)?!

Bijgevoegde bestanden:

14. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Felice ook raar, inderdaad! ik weet niet of thee drinken er invloed op kan hebben, mogelijk wel wát maar dit is inderdaad ook een groot verschil..
    kan ook zijn dat je ei met een 'aanloopje' komt misschien? volgens mij kan het streepje ook in donkterte variëren, gewoon blijven doortesten en hopelijk komt hij er binnenkort echt aan!

15. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Wordt een ovulatietest na de piek ook heel snel lichter? ik ben ook druk met testen, maar vandaag zelfde streepje als gisteravond. kan het ook zijn dat ik dan vanochtend bijvoorbeeld een piek gehad heb, maar dat ik die gemist heb omdat ik alleen 's avonds kan testen? Ben zo bang mn ei te missen, vreselijk!

16. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Anzza geen idee hoe snel het dan weer lichter wordt, ik test ook nog even door om te zien of mijne weer lichter gaan worden

maar zaadcellen kunnen best eventjes mee hoor (soms tot een paar dagen) dus als je het (vlak) vóór een eventuele piek hebt gedaan heb je prima kans dat het raak is

toen ik zwanger werd van mijn dochter had ik achteraf gezien ook helemaal nog geen positieve ovutest gehad, zat er toen ook 1 of enkele dagen voor

17. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    @ros84, thnx! We klussen ook lekker door, maar ben zo benieuwd of ik hem kan vinden :D

Deel Deze Pagina