Advies Kruidvat

Discussion in 'Borstvoeding' started by andreams, Jun 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. andreams

andreams Bekend lid

Feb 19, 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Zonet wat meegemaakt bij de Kruidvat. Dochter is 3,5 maand oud en krijgt volledig borstvoeding op verzoek. Ze weigert de fles. Op zich niet een heel grote ramp omdat ik thuis ben met de kindjes en ik haar elk moment kan aanleggen. Echter, in juli moet ik 3 woensdagen het werk van mijn vader overnemen die dan op vakantie is. Mijn vriend is dan thuis met de kindjes. Als het echt drama wordt, kan hij haar de bv proberen te geven via een lepeltje of een bekertje, maar het zou toch wel erg fijn zijn als dochtertje gewoon uit een flesje zou drinken. Dus heb ik inmiddels al verschillende flessen en spenen geprobeerd, tot nu toe zonder succes.

Vandaag bij de Kruidvat stond ik bij de baby-afdeling en vroeg ik aan een van de meiden of ze me kon helpen. 'Nee, daar heb ik helemaal geen verstand van, ik zal even kijken of een andere collega het wel weet'. Vier collega's verder had ze dan toch iemand gevonden die mij wel even kon helpen. Dus ik vertel die mevrouw, een jaar of 45-50, dat mijn dochter borstvoeding krijgt, maar niet uit fles wil drinken, of ze nog tips voor mij heeft. 'Ja hoor, gewoon niet meer de borst geven'. :( Ik haar uitleggen dat dat zeker niet de bedoeling was en dat ik de fles voor af en toe zou willen gebruiken. 'Hmmm... oke, dan moet je gewoon een paar dagen alles afkolven en echt weigeren om haar nog de borst te geven. Uiteindelijk zal ze wel zwichten. Je moet goed onthouden dat jij de baas bent. Ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn hoor, die kleintjes. Niet aan toegeven, dan kom je het verst. En het is een meid he, zei je? Die zijn nog erger, en ik kan het weten, ik heb zelf twee meiden.' :$

Uiteindelijk heb ik maar gewoon ja geknikt en vervolgens ben ik met twee MAM-spenen weggegaan, die heb ik nog niet geprobeerd. Maar voor een serieuze vraag waar ik echt even hulp bij nodig heb, ga ik niet meer naar het Kruidvat!

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    En heeft je vriend wel eens geprobeerd het flesje te geven? En dat jij dan even in een andere kamer bent?
    Je hoort vaak dat kindjes het niet pikken van hun mama als ze de fles krijgen ipv borst. maar wel van iemand anders en als mama uit zicht is.

3. andreams

andreams Bekend lid

Feb 19, 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Ja, ook al geprobeerd, bijna elke dag is ie aan het oefenen met haar, maar ze wil er helemaal niks van weten.

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hahaha ja joh, gewoon uithongeren dan willen ze na een paar dagen wel!
    ongelofelijk, ga maar naar de etos. die weten meestal wel waar ze het over hebben.

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Mja, ze is niet bepaald een professional ofzo he, ze geeft gewoon het advies dat ze persoonlijk zou geven zonder enige echte kennis als achtergrond. De reden waarom ik advies vraag aan mensen die er verstand van hebben ;) Ook bij de etos zou ik geen goed bv-advoes verwachten, zelfs mijn huisarts weet er niks van af....

Maar oefenen met flesje kun je hebt beste doen als jij uit de buurt bent; geef je vriend een flesje, en laat hem het proberen terwijl jij uit het zicht blijft. Hier ook een flesweigeraartje gehad, maar op die manier is het uiteindelijk dus wel gelukt.

6. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Mijn vriend heeft ook als eerste een flesje gekolfde melk gegeven. Ik was dan boven en hij zat beneden op de bank. Vanaf het begin is het geen probleem geweest. Misschien kan je dat inderdaad eens proberen en vooral blijven proberen. Ze moeten toch zeker 1 x in de 2 a 3 dagen de fles krijgen, anders verleren ze het weer. Hoeft niet natuurlijk, mijn dochtertje had er geen enkel probleem mee als ze bv 2 weken geen fles kreeg en daarna wel. Hopenlijk accepteerd ze snel de fles, maar zou niet weten hoe je dat daadwerkelijk doet.

7. andreams

andreams Bekend lid

Feb 19, 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk

8. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Ik zou je vraag stellen aan een lactatiekundige of het cb.

9. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    En ergens anders dan thuis? Dat hielp hier namelijk. En voor wat betreft de fles: difrax.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier ook altijd een drama geweest met flesjes. Wat hielp was haar afleiden met liedjes zingen en dan dronk ze per ongeluk haar flesje leeg.

11. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Nou ja, je vroeg ook om tips t.a.v. van het flesweigeren zei je en niet alleen vanwege een simpel speentje dat zij verkopen.
    Maar goed, als je een vriendin hebt die lactatiekundige is, kun je de volgende keer maar beter haar bellen voor advies.
    Want vragen stellen aan winkelpersoneel over borstvoeding is doorgaans hetzelfde als vragen aan een autohandelaar vragenf of hij bkarbonades verkoopt. Dan krijg je ook nul op het rekest en wazige/verbaasde blikken

Share This Page