Hoi Allemaal, ik ben nu ongeveer 4 weken zwanger van mijn eerste na in januari de diagnose PCO te hebben gekregen. Of alles goed gaat moet nog blijken maar zit me wel een beetje zorgen te maken. Ik heb een nieuwe baan per 1 augustus in het onderwijs. Een jaar contract dus. Ik weet niet goed wanneer ik het moet vertellen. Als ik het voor de zomervakantie vertel zit ik pas op ca 6 weken. als ik het er na vertel zit ik op 3 maanden maar wel midden in mijn proeftijd. Hebben jullie hier ideeen over? Alvast bedankt!
Het is moeilijk !! Ik had het zelfde probleem met het vertellen ... Je mag het voor jezelf houden tot 2 maanden voor je uitgerekende datum! Ik heb het geprobeerd tot de 12. Weken was erg moeilijk omdat ik heel erg ziek was veel overgeven misselijk en bekkeninstabiliteit Heb het Verteld toen ik 12 weken was . Mocht toen wel blijven voor een half jaar maar mijn contract is nu niet verlengt ik werk bij mexx , de reden was bezuinigen ... Ik geloof het aan de ene kant wel want we gaan bijna failliet zon beetje ..
hoi hoi ik zat ook in die situatie...kwam er met kerst achter dat ik zwanger (was)ben en begon 2 jan bij me nieuwe werkgever. Ik heb er 1 week gewerkt en ben toen enorm ziek geworden (tot en met week 17, ook kon ik het werk gewoon niet doen (veel zwaar tillen) ik heb het toen meteen verteld omdat ik anders aangepast werk wilde doen..uiteindelijk hebben ze mij in mijn proefperiode eruit gezet omdat ik nu al zo ziek was (van de 4 weken maar 2 weken gewerkt) en ze zouden mijn half jaar ook niet verlengen omdat ik dan ongeveer met zwangerschapsverlof zou gaan. Wel mocht ik terug komen als "ik me weer beter voelde" tja ze mogen het niet op zwangerschap gooien natuurlijk. van de ene kant ben ik heel blij dat ik thuis ben komen te zitten, ik ben lang ziek geweest en heb hier echt de tijd voor kunnen nemen, waardoor ik nu weinig klachten heb, andere momenten komen de muren ook wel op me af en het gevoel van wat nu...ik moet werk vinden, oppas regelen maar weet niet eens voor welke dagen. het blijft dus een lastige keuze. succes. ik hoop dat je er uit komt