Even van me afschrijven hoor! Mn vriend werkt bij een autobedrijf als administratief medewerker. Als ie over moet werken doet ie het altijd. Noëlle word vrijdag 5 nov 1 jaar. Maar nu is er op vrijdag 5 en zaterdag 6 nov show bij dit autobedrijf en word het dus druk. Nou had ie dus vrijgevraagd voor 5 nov. en dit kreeg ie niet. Met als reden dat het druk word en dat 1 jaar en 2 dagen ook leuk is om te vieren. En dat ie 6 nov ook moest komen werken. Nou nee dus, want dan vieren we de verjaardag van noelle voor de familie. Dus had mn vriend gezegt nou ik wil je tegemoet komen en dan vrijdag ochtend en zaterdag ochtend werken en dan ben ik beide middagen vrij. Nou daar ging zijn baas dus overnadenken. Kreeg hij vandaag het antwoord ja vrijdag middag mag je vrij maar je moet zaterdag de hele dag komen.Nee zei mn vriend dit hadden we niet afgesproken en dan vrieren we de verjaardag van de kleine. Nou was zijn baas weggelopen en geroepen "Nou ik zie wel weer wat jij belangrijker vind" Grrr en dit voor dat scheitloontje wat ie krijg ( 1500e bruto 40u!) het is dat ie nu niks anders kan gaan zoeken want hij heeft vast contract nu. En aangezien ik vandaag mijn baan ben kwijtgeraakt hebben we t nu niet breed!
Dat is ook niet best! Zeker als je al van tevoren vrij hebt gevraagd, maar ik zou even de CAO nakijken, ze mogen toch niet zomaar in het weekend iemand 'verplichten' om te werken, alleen als hij dat zelf wil! Ik werk zelf ook als adm.medewerker en volgens mij hoef je niet verplicht in het weekend te werken. Nu zijn autobedrijven dan wel open, maar kantoorpersoneel werkt dan nooit volgens mij, mijn moeder heeft altijd bij een autobedrijf gewerkt en nog nooit in 10 jaar tijd op zaterdag of zondag gewerkt, dus ik zou het eerst eens goed nakijken!
he bah wat vervelend zeg en vooral omdat zn baas dan zegt van pff es kijken wat jij belangrijker vindt. gatverdamme!! zou hij niet met een collega die vrij is kunnen ruilen? @happygirl: hangt ervan wat er in je contract staat he...ik was ook verplicht in het weekend te werken maar dat stond toen ook in mijn contract.
Hij is het ook niet verplicht! Maar elk jaar heeft mn vriend gewoon op die show gewerkt omdat ie zn baas tegemoet wou komen. Vorig jaar was zn baas al boos dat ie niet kwam, want noelle was toch al geboren? Ze was immers al 2 dagen oud! terwijl ie gewoon 3 wkn vakantie heeft... Ben zo boos...die vent heeft zelf ook 2 kinders
Kloten zeg, dan word je echt in een hoekje gedrukt en je kan er niets mee. Dat weet zijn baas ook natuurlijk. Zo'n eerst verjaardag is hartstikke belangrijk voor jullie dat ze dat dan niet snappen. Daar wil je och gewoon bij zijn! ik hoop voor je dat je vriend lekker bij jullie is die dagen en desnoods ziek melden?
wat een eikel zeg ! en das nog zacht gezegt ! hopelijk krijg hij gewoon vrij met het feest. want echt 1 jaar is toch een heel byzonder iets. weg met de babytijd namelijk ! en das echt heel erg leuk zo met de handen in de taart, en het gezicht erin en uitpakken van kado's is heel byzonder !!! hij zou het toch moeten begrijpen als hij zelf ook kinderen heeft !!!
zo kun je al zien wat hij belangrijker vind pff ik hoop echt dat je vriend dan vrij heeft is de 1e verjaardag van je kind zo belangrijk!! wat een k*t baas
Wat een l*l van een baas zeg. Tuurlijk is de verjaardag van je dochter belangrijker dan die domme autoschow.
Moeilijk hoor, maar wat een onwijse eikel die baas!!!! Ik zou inderdaad met een collega proberen te ruilen.
Wat moet ie daar in hemelsnaam doen op een show, terwijl hij administratief medewerker is? Lijkt mij dat op een show werken niet in z'n takenpakket hoort. Wat zou hij dan precies moeten doen dat bijvoorbeeld een uitzendkracht of student (die z'n baas een paar uurtjes inhuurt) niet zou kunnen doen? Ik vind het echt egoïstisch van z'n baas. Ja, het is lullige timing dat de verjaardag van jullie kindje op dezelfde datum is als de show. Maar er moet toch echt wel wat te regelen zijn lijkt me.
Ik vind het netjes dat jou vriend hem al tegemoet wilt komen met wel de ochtenden werken. Zou lekker zeggen take-it or leave-it of de ochtenden of helemaal niet.
Ik zou op deze manier al helemaal die dagen niet meer gaan werken.. Zijn baas mag al blij zijn dat je vriend hem tegemoet wil komen door die ochtenden te werken.. Hoelang van te voren is dit bekend gemaakt dan? Als ik hem was zou ik lekker thuis blijven..
Wat een l*lletje rozenwater zeg! Foei! Wat rot voor je vriend, moet je nagaan.. hij komt tegenmoet en die pieleman wil hem laten werken? ik hoop dat hij vrij kan krijgen! Succes.
Jeetje echt niet normaal van die baas! Sommige mensen zijn zo gevoelloos he daar kan ik me absoluut kwaad om maken, getverdemme! Mijn vader heeft altijd gezegt: familie gaat voor hoe dan ook! Nu werkt hij voor zich zelf gelukkig al een hele lange tijd en dat scheelde een hoop irritatie. Heel veel succes en hopelijk gaat het lukken hoor
Ik zou toch op zoek gaan naar een andere baan, ik ben ook adm. medewerkster en voor 40 uur krijg ik 1000 euro meer! Ben trouwens 'pas' 23!!
Mijn man moet ook werken in dat weekend en werkt ook bij een autobedrijf. Juist in dat weekend is de Winteractie waarbij de auto's een wintercheck krijgen. 't is dus een jaarlijkse actie en heel veel klanten komen daar op af. Het is bij hem echt één van de drukste dagen van het jaar, en iedereen moet die periode werken. Niemand krijgt vrij. Hoe vervelend ook, het zal niet zomaar een show zijn maar 1 van de belangrijkste dus in dat opzicht kan ik zijn baas wel begrijpen maar ik begrijp jou ook want het is natuurlijk niet leuk om de 1e verjaardag te moeten missen. Misschien kun je het op zondag vieren?
Mijn man werkt ook als admin. medewerker voor een autobedrijf ook dat weekend show! toch geen collega's? Nou is er bij hem al vorig jaar met de vorige show gelijk bekend gemaakt mensen houd er rekening mee volgen jaar 1e weeknd van november show alleen bij hoge uitzondering overmachtsituaties( overlijden dat soort dingen ) kan er vrij zijn verder moet iedereen werken. Bij hem staat het ook in het kontrakt dat dit van hem verwacht kan worden. Wij wisten dit dan ook een jaar van te voren al en hebben dat weekend helemaal leeg gelaten vorig jaar kwam die ook afgepeigerd thuis. Ja en het loon ja autobranche wat is het klein metaal overgenomen bij ons door de bovag, dat wisten we toch bij het aangaan van het kontrakt. Mijn man heeft als admin. medewerker bij een amerikaanse sportwinkel keten gewerkt op het hoofdkantoor in nederland en daar was het nog minder, sommige bazen betalen meer, maar mijn ervaring is de autowereld niet ( werk er zelf ook in en niet het 1e bedrijf dus weet het inmiddels wel een beetje) Ik hoop dat jullie eruit komen, maar ik zou in deze tijd niet teveel dwars liggen bij mijn baas we weten ook uit ervaring dat er genoeg aangeboden wordt maar ze hebben tegewoordig liever iemand van school rechtstreeks of iemand die ze zelf op kunnne leiden dan wat ervaring.
naja zijn collega kan ook niet dus die komt ook al niet. Het is de toyota & kia testdag! en vind het echt een hufter van een kerel die baas! Dan zou mijn vriend dus NOOIT op de verjaardag van zn dochter kunnen zijn! en de eerste verjaardag vind ik zo belangrijk! En ik ga ECHT NIET voor die lul van een vent de verjaardag switchen.. had net afgelopen weekend iedereen uitgenodigd voor de 6e. Hij had t notabene een maand van ten voren aangevraagd. Oja.. en het staat niet in zijn contract!! Want die testdagen zijn pas 3 jaar en hij werkt er nu 6 jaar..
Maar staat er bij je man dan niet in het kontrakt dat hij in geval van een show of iets dergelijks of onderbezetting verwacht wordt van hem dat hij zal werken op zaterdag. Dit staat er bij mijn man wel in nietzozeer voor de testdag maar in het algemeen dit geldt ook voor introducties op de avonden. Bij hem wordt het altijd wel redelijk opgelost. Ik kan me voorstellen dat die 1e verjaardag zo belangrijk is dat vindt Ik liep vorig jaar in de medische molen en mijn man heeft heel duidelijk aangegeven let op als mijn vrouw gaat bevallen ben ik er niet jaareinde of niet. uiteindelijk ben ik begin januari ingeleid en heeft het werk de jaarafsluiting aangevraagd om dit uit te stellen. dit is ook gelukt. Maar op vrijdag kon hij toch wel vrij krijgen dat is toch haar echte verjaardag begreep ik uit je verhaal. Is het geen idee om je man/ vriend rustig om de tafel te laten gaan zitten de toyota en kia testdag op zich zijn alleen 6 november dus 5 november bestaat uit voorbereidingen. en eerlijk is eerlijk mijn man is vorig jaar bijna de hele dag bezig geweest ballonnen op te pompen dat kan een ander ook wel maar zoiezo maar misschien rustig voor stellen dat hij als hij noodzakelijke voorbereidingen moet doen die op donderdagavond doet iets langer blijven maar in het uiterste geval evt eventjes op vrijdag komt maar het grootste deel van de dag thuis is en alleen op zaterdag dat je de viering vanaf de middag doet noem maar wat. Bij ons is het gelijk bekend gemaakt eerste weekend november opletten vrij kan dan niet tenzij nood. Ik hoop dat het lukt. Weet als geen ander hoe frustrerend dat is. maar nogmaals die vrijdag is voorbereidingen kom op dan moet hij gewoon vrij kunnne krijgen hoor.