uitbouw woning, hoogte van de kosten?

Discussie in 'De lounge' gestart door september08, 17 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Wij zitten eraan te denken om onze woning uit te bouwen.
    De woning is 4,55 breed en wordt dan zo'n 2 meter uit gebouwd.
    Het is een nieuwbouw woning, dus willen het kozijn/tuindeuren meenemen naar de uitbouw. (deze is over de gehele breedte)

Dus eigenlijk alleen de fundering en zijmuren moeten worden gemetseld en afgewerkt.

Ik heb een prijs van 20.000 gehoord, maar die hadden ook nieuwe deuren, kozijnen en verwarming etc. Dus hopen op iets minder?

Iemand een idee, net zoiets laten doen of enige kennis?

Vindt het een beetje raar om gesprekken te voeren met aannemers/bedrijven terwijl het misschien veel te duur is...

Bedankt!!

2. lies276

lies276 Niet meer actief

wij hebben een aanbouw van drie meter laten maken, met een 1/2 meter ook naast het huis (zitten op een hoek).
    ik had gehoopt voor 30.000 euro klaar te zijn, maar het heeft uiteindelijk zo'n 37.000 euro gekost (incl. de afwerking aan de binnenkant).
    wij hadden wel een vergunning nodig en een architect.
    bovendien hadden wij wél een nieuw kozijn met terrasdeuren nodig (maar dit kostte ongeveer 1000 euro, dus viel wel mee).

3. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier een uitbouw geplaatst van 4 bij 4 meter. tussen 2 schuurtjes in. Hierdoor geen buitenmuren hoeven metselen. Alleen tussen muren. Maar we hadden wel nieuwe kozijnen nodig. en een stalenbalken constructie om te dragen. We hebben veel zelf gedaan en hadden hulp van een bekende bouwvakker. We waren met € 8500 klaar.

hebben ook offertes opgevraagd bij bouwbedrijven deze varierenden van 10.000 tot 25.000. De duursten waren met kunststof tuindeuren.

Offertes van ZZP'ers waren het voordeligst.

W

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Je kunt ook je werk op werkspot.nl zetten en kijken wie er met een goede offerte komt ;)

succes!

5. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Is afhankelijk van wat de dragende delen zijn en of je deze gaat vervangen dmv een stalenbalk of constructie. Zonder bouwtekening en kennis van de situatie kan niemand hier een zinnig woord over zeggen.

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ben een leek, dus sorry...

Geen idee hoe het werkt, zal ik toch mensen moeten uitnodigen...

Ik heb al op zo'n klussite de vraag gesteld, maar krijg als reacties, neem contact op komen we langs...

Bij meer als 20.000 is dat dus zoiezo niet nodig, teveel!!

7. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Offertes zijn vrijblijvend en kun je dus gewoon opvragen, je bent tot niets verplicht. Misschien vallen de kosten enorm mee.

Ik zou ze dus gewoon langs laten komen, bijvoorbeeld twee tot drie partijen. Dan heb je een beetje verelijkingsmateriaal.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.520
    14.022
    113
    Vrouw
    Hier hebben we tijdens de bouw uitgebouwd 5.10 breed en uitbouw van 2.5 m op zowel de begane grond als de eerste etage. Kostte ons €7600.

9. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Tijdens de bouw alleen beneden zou toen (3j geleden) 16.000 gekost hebben.
    Vonden toen vrij prijzig, aangezien we dan richting de top van onze hypotheek zouden komen..

Raar zulke verschillen al he?!

Deel Deze Pagina