"goh je kunt het wel al zien he "

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zaterdag, 25 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Soms zeg ik "nee het zijn er 4"

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Dat is het vaak hoor, vaak zijn het mensen die zelf heel onzeker zijn over hun figuur of gewicht en een ander zo naar beneden proberen te halen, om zichzelf beter te voelen.
    Wij hebben ook zo iemand in de schoonfamilie. Echt, een obsessie, over ieders figuur heeft ze wat op te merken. Bij onze kinderen zegt ze ook standaard dat ze te dik zijn, lood in hun kont hebben, kijk die bénen dan, goh, moet je naar je buik kijken, die is helemaal dik van die banaan die je net gegeten hebt etc. Zelfs toen ons dochtertje op de -2 lijn zat qua gewicht 'ze is wel dik hè?
    Komen we op een feestje dan zegt ze ook alleen maar 'oh, Pietje is aangekomen' etc. En ja, tijdens mijn zwangerschappen wou ze steeds weten hoeveel kilo ik aangekomen was. Daar heb ik niet op geantwoord. Heel irritant. En we hebben al zo vaak gezegd dat ze geen opmerkingen over onze kinderen mag maken, ze zijn gewoon helemaal gemiddeld en ik wil niet dat zij ze een complex aanpraat. Maar ze kan het niet laten, ze zal en moet toch elke keer wel wat zeggen.
    Oh ja, en van die lolbroeken met 'weet je zeker dat het er maar eentje is' etc., gewoon sneu.
    @Mama84, een weegschaal, wat een onbeschoft cadeau!

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik snap de irritatie helemaal niet. Ik begrijp niet waarom zwangere vrouwen zo moeilijk doen over het feit dat ze een buik krijgen, wees er toch eens blij mee. En fijn dat iedereen vraagt of er 2 inzitten, tis alleen maar iets om trots op te zijn.

Pfoe, je kan het ook allemaal iets ingewikkelder maken dan het is. Ik vond het geweldig dat ik met een week of 16 de vraag kreeg of ik al uitgerekend was, heerlijk!!

4. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg gelukkig niet zoveel opmerkingen.
    Vind mijn buik ook eigenlijk heel normaal voor 27 weken :D

Ik kreeg ook al vrij vroeg de vraag wanneer ik uitgerekend was maar ik koppelde dit niet automatisch aan de dikte van mijn buik..

Voor de zwangerschap had ik al aardig wat "vrouwelijke" rondingen en schommelde tussen de maat 38 en 40..
    Nou ga maar eens door een museum lopen (het louvre ofzo) waar allemaal van die griekse beelden staan en kijk eens goed naar die vrouwenlichamen.
    Wauw, zo mooi en guess what ze hebben bijna allemaal een buikje of een zwembandje en een flinke kont!! :D

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ieder z'n eigen mening en gevoel hoor..

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Volgends mij heeft niemand hier aangegeven dat ze niet blij zijn met hun buik en het krijgen van een dikkere buik ;)... Daar zijn we juist wel blij mee. Maar hier gaat het om de irritante opmerkingen die je van andere daarover krijgt. Dat ze soms best vervelend over kunnen komen (dat is persoonlijk) en niet iedereen vind alle opmerkingen leuk!

Ik vond mijn buik geweldig bij alle 3!... hij was gigantisch, en was er super trots op en blij mee maar dat neemt niet weg dat ik bepaalde opmerkingen behoorlijk kwetsend over vond komen. Dat ze het op zijn minst eens anders zouden kunnen brengen zo'n opmerking ;).
    Bij mij zeiden ze ook al met 7 maand, goh, je bent vast snel uitgerekend, of je buik lijkt wel zo groot alsof het lijkt dat je een 2-ling krijgt. Ik vond deze bijvoorbeeld niet vervelend en alleen maar leuk. Maar die opmerking die mijn sm maakte bijvoorbeeld kwamen niet leuk over... het is net de manier dus hoe iets gebracht word. Dus ook erg persoonlijk hoe je dit dan ook voelt.
    Maar dat wil beslist niet zeggen dat we niet blij met onze buik zijn, of niet blij zijn dat onze buik dikker word.

7. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Iedereen heeft wel een mening over je buik. ik vraag me af of het ooit weleens goed is.
    Toen ik van mijn zoontje zwanger was, was er met 20 weken eigenlijk nog niks te zien. Ik had toen ook nog gewoon mijn eigen kleding aan. Ik kreeg toen de vraag waar ons kindje zat en zelfs de vraag of ik toch wel zwanger was! Dat was toen wel pijnlijk.
    Maar goed, volgens mij hebben mensen dus altijd wel iets te zeggen over een buik.
    Ik ben nu 8 weken zwanger en heb het idee dat mijn buik nu wel sneller uit gaat zetten. Nu is er nog niks te zien, maar hij kan soms wat opgezet zijn door mijn darmen, heerlijk!

8. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Hier wil ik ook wel even over meezeuren! Ik was superslank (bijna mager) en na een MA id 12e week en twee maanden later opnieuw een zwangerschap ben ik ook aardig aangekomen. Bijna iedereen heeft hier opmerkingen over. Ik vind dat zo brutaal. Los van dat ik hartstikke blij ben met de zwangerschap, irriteer ik me mateloos aan iedereen die het geslacht denkt te weten ad hand van je buik/opmerkt dat je veel vruchtwater hebt/je een tweeling draagt/flinkt bent aangekomen/vraagt hoeveel je aangekomen bent/aan je buik zit. Grrrr, dat heb ik toch ook niet gedaan bij alle dikke mensen om me heen voordat ik zwanger werd?! Was er vorige week helemaal naar van; dacht dat ik abnormaal dik was geworden. Tot ik met iemand aan het praten was die pas toen ik stond en gezegd had dat ik zwanger was, daadwerkelijk zág dat ik zwanger was.

9. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Mijn schoonmoeder zei bij m'n zoontje, goh je bent echt dik!
    (pardon!?!? Ik droeg echt netjes naar voren)

En ze is ook heel erg van het gewicht, altijd met trouwen woog ik zoveel en bij m'n man aan begin van de zwangerschap woog ze 46kg (bij 1.46m hahahaha nee grapje maar ze is echt heeel klein) nou ik woog 49 bij 1.71 dus ik woog en weeg nog steeds veelste weinig maar wat kan ik eraan doen?!?

10. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Oh heel irritant is dat he.
    Ik heb dus ook zo.n schoonmoeder die alles en iedereen in de gaten zit te houden.
    We zijn verdorie volwassen mensen en dan nog zeggen tegen mijn vriend "let je een beetje op je lijn" nou dan haalt ze het bloed onder mijn nagels vandaan.
    Ik ben een periode heel mager geweest (door omstandigheden) en toen het eindelijk weer wat beter ging en ik van iedereen complimentjes kreeg dat ik er weer wat beter ging uitzien wat denk je .
    Mijn schoonmoeder "he zie ik daar nou weer een vetrolletje komen"$%%^^%$## pfffffffffff
    Vreselijke mensen kijk alsjeblieft naar je zelf.

Dus meid ik snap je helemaal

11. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik snapte het ook allemaal niet toen ik het net zo allemaal las. Dacht echt waar maak je je druk om? Je bent zwanger (en dat is al een wonder vind ik) en als je dingen niet graag hoort dan ene oor in en andere oor lekker uit laten gaan. Ben zelf iemand die zich normaal ook wel druk maakt om figuur en gewicht maar nu ben ik opgehouden met wegen met 11 kilo erbij en kan het me geen .... schelen dat ik aan ben gekomen. Heb een mooie buik en geniet van het kindje die ik daarbinnen nu voel schoppen. En als straks de beeb eruit is dan zie ik wel weer wat mijn lijf gaat doen. En het kan me werkelijk niks schelen wat anderen vinden (vind ik normaal ook niet zo belangrijk) want het is mijn lijf en mijn zwangerschap!!

Deel Deze Pagina