Hoi meiden. Bj deze het topic. Hier kunnen we recepten uitwisselen en elkaar ondersteunen als we het even moeilijk hebben. Iedereen die ook GOKt, is hier van harte welkom om aan te sluiten.
Jullie hebben het over de tussendoortjes. Maar Yvonne schrijft in haar boek dat als je de tussendoortjes niet nodig hebt, het beter is om ze niet te nemen. Zo laat je je lichaam juist werken. Vandaar dat ik geen tussendoortjes neem als ik geen trek heb! Ga me vrijdag wegen. Ben dan een week met GOK-ken bezig. Ben overgestapt vanaf het eiwitshake dieet. Ben daar in 3 weken tijd, 5 kilo mee afgevallen. Hoef op zich niet heel veel af te vallen (1.73 en 68kg), maar wil nu nog ongeveer 5 kg. En daarna lekker zo door blijven leven en opgewicht blijven. En ik denk dat dit me heel goed gaat lukken op deze manier! Morgen is ons zoontje jarig, wordt dan 3. Morgen krijgen we een paar vrienden op bezoek en zaterdag de familie. Met de familie eten we patat. Ga wel een paar stukjes nemen (koolhydraatuur), maar ga me er zeker niet vol in eten. Neem dan dus geen taart overdag. Ben benieuwd of ik de verleiding kan weerstaan van het gebak. Zo niet, dan geen patat voor moeders maar een salade.
Hé, leuk zo'n clubje. 'k Zal vanmiddag even wat langer schrijven. Vertellen over m'n 'dieet-verleden' enz.
hallo meiden... ik ben mij overgewicht echt meer dan zat heb hoofdpijn en noem maar op bah! ik heb een tijd geleden een dieet gedaan waar ik even niet op de naam kan komen in ieder geval ook koolhydraat arm alleen miste ik mijn brood zzzooooo erg dat ik het niet vol kon houden je mocht hierbij ook geen fruit of groenten... nu mijn echte vraag zou iemand voor mij een scan kunnen maken van bijvoorbeeld een dagmenu of hier tikken. afvallen gaat bij mij moeizaam en mijn vader is llang be met sonja maar valt niet af.... als het me iets lijkt doe ik vanaf maandag meee!
Welke multivitamines gebruiken jullie? De meesten zijn namelijk met toegevoegde zoetstoffen. Ben op zoek naar puur natuur!
Hier even een beknopte uitleg: Het komt erop neer dat je minder koolhydraten moet eten en meer vetten en eiwitten, maar het valt niet onder kh arm. De bedenkster geeft het het etiket koolhydraatBEPERKT. In fase 1 gebruik je 2 maaltijden kh arm, dwz max. 5 gr. kh per keer en 1 maaltijd met kh. waaronder ook je fruit. Die maaltijd MOET binnen 1 uur op zijn. Deze fase duurt minimaal 6 weken om je lichaam te laten wennen of tot je op je streef bent, net wat je wilt. In fase 2 kun je kh gaan toevoegen en kijken wat het doet voor jou. Dat kun je de rest van je leven volhouden. Fase 1 ook trouwens hoor. Verboden zijn alle dingen van de rode lijst: E-nummers 620 t/m 650 (smaakversterkers), E-nummers 950 t/m 967 (zoetstoffen), geharde plantaardige vetten (transvetzuren), glucose- en fructosestroop en invertsuiker. Dat houdt o.a. in: geen suikervrije kauwgom, geen 'light' frisdranken, sowieso geen 'light' producten, geen chips, koekjes, fastfood, croissants en afbakbroodjes en heel goed etiketten lezen! Etiketten staan op volgorde van hoeveelheid, dus wat er het meest in zit, staat het eerst genoemd. Als suiker bij de eerste 4 staat mag je het niet nemen. Er gaat een wereld voor je open als je ze gaat lezen, eerlijk! Weet je dat het hoofdbestanddeel van becel light WATER is? Van wat wel mag is er een groene lijst (mag altijd) en een oranje lijst (mag alleen in je kh uurtje). Die zijn als attachment bijgevoegd. Het is even puzzelen in het begin, maar dat went vrij snel. Het is ook erg wennen dat je je fruit en je yoghurt bij de hoofdmaaltijd moet nemen. Ik zat in het begin te vol, omdat ik zo gewend was om 2x op te scheppen! Ik denk dat ik nu minder dan de helft eet van wat ik at... Er is ook nog een balansverdeling voor de hoofdmaaltijd: 1/4 eiwitten en vetten (groene lijst) 1/4 groenten( groene lijst) 1/4 fruit (oranje lijst) 1/4 overige koolhydraten (oranje lijst) Ook als je toch en keer frites wilt eten moet je zorgen voor groenten en fruit en dan bijv. je toetje weglaten (teveel kh). Overige richtlijnen: je kunt uitgaan van 100 gr. vlees, vis, kaas of eieren per maaltijd en de helft voor de tussendoortjes. En er moet tussen die 2 minimaal anderhalf uur zitten. Ik wil de groene en oranje lijst er ook wel bij zetten, maar dat lukt me niet, misschien dat iemand anders dat even kan doen?
En hier vindt je veel dagboekjes met menu's: Online afvallen Weegclub :: Grip op koolhydraten dieet (Yvonne Lemmers)
wbt vitamine ; kijk eens bij een gezondheidswinkel of op Dieetwebshop en dan onder ' gok' en dan een can de laatste paginas ik heb trouwens dukan gedaan.
Hoi, Ik heb een multi van Centrum gewoon van bij de Etos. Ik dacht dat ze in haar boek schreef dat dat ok is. Maar beter natuurlijk altijd iets van Solgar of zo maar daar betaal je dan weer voor. Ik kijk wel vaak op de vitaminstore.nl daar kan je alles goed krijgen en hun eigen huismerk is ook heel goed. Ik neem ook vit d druppels van mijn zoontje Hier vandaag begonnen met griekse yoghurt met een kiwi...dat mag natuurlijk eigenlijk niet maar goed, toen 2 crackers tussendoor met boter (ging sporten dus iets meer koolhydraat) en voor de lunch 2 gekookte eieren. Woensdag hier altijd weinig tijd om te eten vanwege zwemles dochter om 14 uur....haast haast. Vanavond thaise roerbak van de appie met een groene currywoksaus...waarvan suiker op het label niet in de eerste 3 ingrediënten voorkomt. Mmm....koolhydratenuurtje dan niet echt gehad vandaag behalve de kiwi in mijn yoghurt...maar wel de crackers tussendoor dus... Moet het boek nog maar eens nalezen...ha ha...miss. val ik dan nog wat af!! ben iig al 3 kilo kwijt ook al ben ik niet echt te zwaar maar baalde gewoon van overtollige zwangerschapskilo's... In mei op vakantie dus we blijven gewoon doorgaan! hebben in ieder geval een doel zo...
nou ik hem het boek besteld! Twijfelde eerst nog wel hoor, waarom geen Sonja bakker oid. Twijfel nu ook eigenlijk nog wel maar het staat me niet zo aan dat sonja zoveel kh gebruikt. Ben ooit bij een alternatief genezer geweest en die gaf ook al aan dat ik van mijn kh's af moest! Dus vandaar toch GOK Heb het boek gisteren avond besteld bij bol.com nét voor 20.30 dan zou je het eigenlijk vandaag al binnen krijgen maar denk dat het toch morgen wordt. Ben erg benieuwd! Moet boodschappen doen maar nu wacht ik er maar even mee. wbt Cola oid mag je dit wel nog? Denk dat ik dat wel hééél moeilijk ga vinden om helemaal te laten staan.
Wat voor mij in het begin wennen was, was dat je alle volle produkten moet nemen, dus niks geen magere yoghurt maar volle yoghurt en roomboter. Dat voelde zo onnatuurlijk. Als je wel wat zoetigs wil in je thee of yoghurt kan je natuurlijk stevia halen in het reformhuis. Zelf vind ik een stukje pure chocola na mijn kh uur altijd erg lekker
@Anniek, goed van je dat je het boek hebt besteld, neem aan het eerste deel? De kookboeken zou je ook later kunnen doen, maar die geven je dan straks veel tips. Cola mag wel, een glaasje tijdens je uurtje maar geen light cola!
christiea dankje voor je antwoord deel 1 idd, d8 als het bevalt dan vraag ik voor me verjaardag wel een kookboek, maar las op het weegclubje dat daar veel recepten e.d. staan ik had het boek besteld op bol.com maar hij heeft een vertraagde levering en zou hem pas op de 21e krijgen heb hem dus geannuleerd! Ga nu de boekwinkels hier in de omstreek even bellen...
Anniek, leuk dat je ook gaat, GOK-ken. Is echt heel goed te doen! Ben zo blij dat ik deze keuze gemaakt heb! Vanochtend een verbluffend resultaat. Ben sinds maandag gewoon 1.1kg afgevallen. Joehoeee. Goede motivatie om zo verder te gaan. Vandaag wel wat lastiger qua eten. Alles moet snel. Zoonlief is vandaag jarig (3 jaar) dus heb het erg druk. O: GY met lijnzaad en schijfjes komkommer met ossenworst. Geen tussendoor M: gehaktbal (lag er nog over van gisteren) en 2 rookkaas crackers A: denk dat het een salade wordt. Man en zoon eten pannenkoeken namelijk. Misschien haal ik er nog wel een haring bij op of iets dergelijks. Maar even kijken. Morgen weer een beter georganiseerde dag hopelijk. Ach als ik de koolhydraten maar niet krijg! Stevia is bij ons ook bij de AH te koop.
Hoi meiden, Goed bezig lees ik. Tammetje pas op met stevia van de supermarkten, deze is niet puur en heeft maar 3% stevia er in en de rest is maltodextrine of zo en dat is gewoon een vorm van glucose waardoor je weer trek krijgt. Beter de steviadruppels van de natuurvoedingwinkel of online bestellen. Je doet er eeuwen mee maar in de koffie vind ik hem niet lekker, in yoghurt ok. Hier een ok dag. Yoghurt met stevia, tussendoor een kop koffie en net een salade met komkommer, tomaat, tonijn, mayo en wat walnootjes, een stukje geitenkaas.... Anniek, leuk dat je ook mee doet! Je hebt het boek zo uit. Kan een beetje rommelig overkomen, ze heeft het zelf uitgegeven blijkbaar. Maar het spreek voor zich. Crackers maken bijv. erg makkelijk en best lekker. Staan ook wat recepten enzo in. Je kan de kookboeken miss. ook op marktplaats krijgen hoor!! gaan als hete broodjes daar dus dan weet je dat!! Groetjes, Charlie
Hallo, waar is iedereen? Ik heb vanavond weer crackers gebakken maar ik vind ze wel heel droog hoor!?! iemand nog tips. Ik heb de vezelcrackers gedaan volgens haar recept. Als ik er naar kijk denk ik
uuhm... werken dáár was ik wat vervelend dat het niet lukt. heb je al eens op de weegclub geken voir evt. tips? ik kan je helaas niet helpen. va maandag ga ik starten wel al lekker in het boek gelezen en ga dat zo verder doen.