Goedemorgen allemaal Gisteren een drukke dag gehad, vandaar dat ik hier weinig ben geweest. Anniek, ben erg benieuwd wat je er volgende week van vindt! Succes alvast. Charlie007 heb de vezelcrackers nog niet gemaakt. Dus kan er niet over meepraten. Tot nu toe maak ik altijd de rookkaascrackers. Die zijn prima te doen vind ik. Bedankt voorje tip van de Stevia. Moet zeggen dat ik ze bij de GY niet nodig heb. Dus voorlopig blijft het in de kast staan. Dagmenu voor vandaag: O GY met lijnzaad en een ei. T ligt eraan of ik trek heb L 2 haringen en een beetje salade T weet ik niet A worteltjes 1 aardappel, vlees en fruit Fijne dag allemaal!
we zakken een beetje weg... Ik ga morgen beginnen. Heb er enorm veel zin in! Hoop dat het dee keer écht lukt! Ik wil van die kilo's en cm's af... ik wil er zon 30 kwijt! En dan ben ik nog steeds niet mager... Eigenlijk moet ik er 35 afvallen dán pas heb ik officieel een goed gewicht.
Anniek heel veel succes! En het gaat je vast lukken! Hier weinig nieuws. Gaat prima. Nog niet weer gewogen morgen maar weer eens doen. Tot nu toe gegeten: O GY met lijnzaad en rookkaas cracker met ossenworst M net een uitsmijter met kaas en salami op. Sla is op. Dus dit was het eerst. À. Straks nog kijken in de winkel.
dankje... die lijnzaadcrackers zijn die lekker? ik tot nu toe: o; 2atkins cjrackers 1 met cervelaat en 1 met la vache ciri tussendoor niks middag mmmm witte kool met radijs en nootjes met vinagarette wat gerookte zalm erbij. een ei en 2 rookkaas crackers. ik moet zeggen dat ik nog meer kon op zou kunnen eten. mijn lijf geeft niet meer geweldig stop aan. dadlijk moet ik werken dus heb ik echt tussendoortjes nodig en misschien wel twee. ik neem bifiworst mee maar moet bog iets meenemen want nders red ik het niet... vanavond eten we gehaktballen met gemengde groentee en aardappelpure. ik hou niet so van puree dus met met 1 eetlepel klaar. als toetje wordt het yoghurt met fruit goed zo????
Ik maak voor mezelf altijd de zomersecrackers uit kookboek 2, maar neem dan de noten die ik in huis heb. 20 gr tarwezemelen 20 gr zonnebloempitten 5 gr eiwitpoeder (ik gebruik sojameel) 1 eetlepel psylliumvezels (potje darmreiniger van het kruidvat) wat fijngehakte noten (paranoten, hazelnoten, walnoten etc..) 100 ml kokend water alles door elkaar mengen en dan op een bakpapiertje 2 porties vanmaken, beetje platdrukken en dan in de magnetron. Je moet zelf even uit proberen wat bij jou werkt. Ik doen 4,5 min en dan nog een keer 2,5 min op de achterkant. Ze moeten helemaal hard zijn en droog. Ik heb vaak na 1 al genoeg
Klinkt goed Anniek! Je lichaam heeft echt even een klein weekje nodig om van dat trek/hongergevoel af te komen. Opeens merk je dat je met veel minder eten en lichtere gerechten toch genoeg gaat hebben. Is super en je voelt je nooit meer te vol of opgeblazen je gaat gewoon anders verbranden en energie verbruiken. Ik heb nu zelf de vezelcrackers (tarwezemelen en roggemeel) gemaakt uit kookboek 1. Ging eindelijk goed zonder verbranden. Heb er foliepapier overheen gedaan halverwege de baktijd. Een zo'n cracker en je hebt al snel genoeg. Lijnzaad krijg ik op een of andere manier kriebel van dus die crackers heb ik nog niet gemaakt. Heel lekker vind ik lijnzaad niet. Ben wel van plan de pizzabodem van amandelmeel eens te proberen. Heb vanavond salade met gerookte kip op, heel lekker met sperzieboontjes en tomaatjes. en 2 rookkaascrackers met zalm en dille. Wel zout die kaascrackers!! even wennen maar wel lekker pittig. Jou crackerrecept klinkt ook goed Christiea, bedankt!
wanneer doen jullie je uurtje? Ik doe het eigenlijk altijd 's avonds tijdens het avondeten, tenzij we ergens naar toe gaan en bijv. taart krijgen dan verplaats ik het daar naar toe. Ik heb gister bij de C1000 de eigenmerk crackers gehaald, daar zit 5 gr khd per cracker in. Ik gebruik ze meestal als ik geen tijd heb gehad om zelf de crackers te maken. Enige nadeel van deze vind ik dat ik soms niet genoeg heb aan 2
Ik heb mijn koolhydraatuur tot nu toe alleen 's avonds gedaan. Afgelopen week ook geen taart gehad. Ik heb vandaag de Atkins crackers gehaald bij de AH. Ze waren prima te eten. Heb nog geen crackers zelf gemaakt, maar dat wil ik maandag eens gaan proberen! Vandaag weer op de weegschaal gestaan, aar niets afgevallen in kilo's. Omvang verneem ik wel dat ik afval. Kan mijn spijkerbroek weer heerlijk aan. Is zelfs wat wijder om de bovenbenen! Hopelijk de komende week weer wat in kilo's! Ik ga nu snel opruimen en aan het werk!
Meiden! Hoe gaat het hier? Was even niet geweest. Zoontje werd vorige week opeens ziek en kreeg 3 x een koortstuip dus waren we 2 dagen in het ziekenhuis. Uiteraard ging mijn Gokken toen even niet door en heb ik toen we bijgekomen waren van de schrik ook even wat lekkere dingetjes gegeten. Maar goed, ik hoef dan ook niet echt af te vallen of zo. Toch vind ik het makkelijk om me hier aan te houden en na een beetje snoepen er weer terug naar toe te gaan. Voel me gewoon beter als ik me niet zo volprop de hele dag. Ik bak nu in de magnetron ook rookkaas crackers. Wel lekker met zalm er op en wat mayo. Maar dochterlief vind het stinken , is ook wel een beetje een zweetlucht in huis maar goed! Moet ook weer normale vezelcrackers bakken. Hoe gaat het met jullie afvallen? Nog ontdekkingen gedaan van wat lekker is en niet?
hallo dames mag ik me hier bij aansluiten? Ik heb net een topic geopend in de lounge hier over haha, had even beter moeten zoeken of er al zo'n topic was. Ik heb het basisboek binnen en ik wil morgen gaan beginnen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie het doen met tussendoortjes? Want die heb ik de eerste week(en) zeker wel nodig. Wat nemen jullie mee als tussendoortje of als lunch naar je werk/school? Ik moet er nog een weg in vinden en heb nog niet alles doorgelezen. Ben heel erg benieuwd! Ik weeg nu 72 gk en ik ben 1.60.. iets te zwaar dus! Ik wil voor eind juni minimaal 57 kg wegen en dat moet me gaan lukken! Waar kan ik (behalve het receptenboek bestellen) koolhydraat armen recepten vinden? Liefs.
Hoi, welkom bij de club. Heb het idee dat we niet heel actief zijn hoor maar misschien komt het weer goed nu. Je mag van alles tussendoor van haar groene lijst. Bijvoorbeeld een gekookt ei, een handje nootjes, een vezelcracker (haar recept, heel vullend) met mager vleeswaar, 5 schijfjes komkommer met smeerbare geitenkaas. rookvlees gevuld met kruidenkaas....dit is allemaal onwijs lekker en makkelijk te maken. Iets wat je zelf niet zo snel aan zou denken dus ook leuk. Niet bang zijn voor vetten. Als je een keer niet tot nauwelijks koolhydraten eet krijg je op een gegeven moment geen trek meer tussendoor. Als je het goed doet, en naar mijn ervaring is dit na een dag of 3 al. Je moet gewoon brood weg gaan denken uit je eetpatroon. Het komt ook niet voor in het Gokken dus dat scheelt. Heb je veel trek in het begin eet dan veel eieren. 2 eieren voor het ontbijt en dan heb je inderdaad geen trek tot de lunch. Of yoghurt voor het ontbijt en dan een roerei voor de lunch met spinazie, lekker veel zout en peper, desnoods wat champignons. Is prima te doen. Je moet vooral niet denken: oh maar dit is zo weinig, je moet na het eten even 20 minuten wachten, een pot thee maken en opeens merk je dat dat roerei van 2 eieren toch heel erg vult en je geen trek meer hebt. Maar je moet het na het eten wel even de tijd geven voor je het verzadigde gevoel krijgt, althans zo ervaar ik het. Ik eet 's ochtends griekse yoghurt met wat lijnzaad en een paar druppels stevia, tussendoor koffie met slagroom ipv melk soms wat nootjes of een cracker met dik gesmeerd roomboter. Voor de lunch een salade met gerookte kip, of twee vezelcrackers met gerookte zalm o.i.d. Tussendoor een hele pot thee (avondmelange is lekker zoet) en misschien nog iets van nootjes, een stuk kaas of zo. 's avonds koolhydratenuurtje maar vaak ook niet. Vaak gewoon thaise roerbak van de appie met een woksaus waar niet te veel suiker in zit. In het begin denk je :NEE hoe kan dit? zo weinig koolhydraten en zo maar je went er aan, je hebt het allemaal niet meer zo nodig en gaat anders verbranden. Je krijgt het warm terwijl je minder maar gezonder eet. Ik zou wel haar 1ste kookboek kopen, mensen hebben die ook op mp staan trouwens. Daar staan de recepten ook in van crackers. Ik doe sinds kort ook rookkaascrackers met zalm er op, is echt lekker als tussendoortje. Op je werk zou ik rauwkost en nootjes meenemen of een cracker. Desnoods een pot pindakaas in je buro oid. Succes er mee, even doorzetten de eerste week maar het is goed te doen en ook lekker. Gewoon eens anders eten. Ik neem ook wel pure chocola (70%). Dat vind je dan gewoon lekker op een gegeven moment en al zoet genoeg. Groetjes, Charlie
Hoi hoi, Ik ben sinds twee weken bezig met opletten op de koolhydraten. 's Ochtends eet ik nu vaak magere yoghurt met een handje studentenhaver erdoor. Maar ik lees hier veel over volle producten. Ook fruit zou tussendoor niet goed zijn? Ik dacht eerlijk gezegd dat ik het wel even zou doen, geen brood, pasta, rijst en aardappelen eten. Maar fruit is dus ook niet goed, lees ik nu. En light producten eigenlijk ook niet. Misschien moet ik toch ook maar eens het boek aanschaffen. Ik val nu wel af, maar soms maar een pond per week. Vind dat een beetje tegenvallen. Of wil ik gewoon te snel?
Mag ik me ook aansluiten. Ben sinds 1 jan samen met mijn man begonnen. Ik ben nu 6 kilo kwijt. Heb hier het eerste boek en het eerste receptenboek. Ik haal ook recepten via smulweb. Ik ontbijt met kwark met zemelen. Tussendoor ei, cracker, augurk met ham, handje nootjes. Doordeweeks eet ik tussende middag mijn uurtje en savonds koolhydraatarm. Zodat mijn man op het werk gewoon kan lunchen. Ik mis hier alleen nog de energie die je ervan moet krijgen. Maar dat komt ook door gebroken nachten en allemaal niet helemaal fit in huis.
@charlie007 dankje voor je berichtje. Mijn probleem is dat ik veel dingen niet lust.. ik hou bijv. niet van geitenkaas, niet van zalm en niet van het meeste vleeswaar. Ik ben héél moeilijk. Wel vind ik kip lekker op bijvoorbeeld een cracker, kan dit ook? gewoon de goedkope plakjes kip. Wat is stevia? Ik denk dat het voor mij ook handig is als ik 's ochtends aan de griekse yoghurt ga met wat lijnzaad (dit kan je beide in de supermarkt halen?) En dan tussen door een hand nootjes en als lunch een salade of crackers en voor de afwisseling misschien een keer een of twee eieren. Dat is wel mee te nemen naar school. Ik ben héél benieuwd. Ik heb net 3 beschuitjes op met roomboter en hagelslag Ik ben ongesteld dus ik vind het nu heel lastig! Ik ga zo nog even gauw een smoothie maken binnen het uur, dan hoop ik dat ik voorlopig geen trek heb. En anders later op de middag maar een ei. Ik ga binnenkort het receptenboek ook maar eens bestellen, idd even op marktplaats kijken.. dankjewel!
Hoi, GewoonLinda, als je gaat Gokken dan mag je 1 x per dag koolhydratenuurtje waarin je dingen mag die je lekker vind en ook je fruit. je kan het dus tijdens de avondmaaltijd doen, aard. groenten, vlees (maar niet te veel, zelfde verhouding aard. groent, vlees) en dan een stukje fruit en desnoods als toetje je stukje pure choco. Zo heb je 1 x per dag toch een vol gevoel moment en het idee dat je ook wat lekkers mag, een toetje kan ook, maar dan laat je je chocola weer even, anders wordt het te veel. Maar al die koolhydraten dan binnen 1 uur! De andere maaltijden eet je salades met eiwitten, dus vis (gebakken tonijn ook heel lekker, vers van de visboer), of gerookte kipfiletstukjes. of je maakt voor de lunch een omelet met groenten. Vezelcrackers van haar eigen recept valt ook onder koolhydraatarm. Je mag dus ook ontbijten met 2 vezelcrackers met mager beleg en roomboter oid. Qua vetten mag je ruim denken, sausjes maken met slagroom, je mag mayo, en roomboter ipv margerine. Als je minder koolhydraten eet mag je meer vetten en eiwitten, dat heb je nodig om beter te gaan verbranden. Baby, ik heb ook slechte momenten hoor, gister een crematie, daarna meteen lopen snaaien en iets te veel gegeten. Vandaag pik ik het gewoon weer op. Kip of ham op een vezelcracker is prima. Ook dik roomboter eronder, de vetten vullen je op. Je kan er dan ook wat waterkers en een tomaatje bovenop doen, gezond denken en niet de vetten vergeten. Stevia is een suikervervanger, kan je bij de biowinkel halen (die bij de supermarkt is niet puur, zit andere suiker doorheen). Komt in druppelvorm en doet niets met je suikerspiegel zoals zoetjes dat doen, van zoetjes en suiker krijg je trek, stevia doet dat niet. het is heeel zoet dus weinig gebruiken. Paar druppeltjes door de kwark met zemelen, heb je toch een beetje zoet, smaakt een beetje als zoethout. Ja lijnzaad bij de supermarkt, bij de speciale diëten dingen afdeling hier van Zonnatura. Liset, wat goed 6 kilo!! knap hee, moet je veel??Knap dat je man meedoet, die van mij is zo druk met zijn werk, ik krijg hem niet zo ver maar hij is veel te zwaar...:x... ik woog steeds een kilo of 4 boven pre zwangerschap gewicht. Nu is het er af. Maar ik eet iets te veel pure choco. Vanaf volgende week ga ik het proberen te laten... Hier sinds de kerst ook weinig energie. Komt ook door de donkere dagen en iedereen is ziek. Dan is het ook zwaar. Neem je een goede multi? of extra ijzer van Floradix, dat pept ook altijd op. Sporten jullie? Ik normaal wel 2 x per week. Maar nu ziek geweest. Ik maak maandag een nwe start. Vanochtend 1 1/2 ei op en een kop koffie, zo nog wat glazen water. Straks een salade met mozarella en veel olijfolie. Weten jullie eigenlijk of tomaat wel ok is?? moet het boek er nog maar eens bijpakken. Fijne dag, Charlie
Charlie, tomaat mag je maar een klein beetje van, volgens mij 40 gram. Dus ik hou hem maar op de oranje lijst. Ik wil nog 3 kilo kwijt, dan zit ik onder de 70. En dan ben ik lichter dan voor de zwangerschappen. Mijn man is nu 5 kilo kwijt en zou voor het mooie nog wel 20 kilo minder mogen. Ik sport niet, pak wel zoveel mogelijk de fiets naar school en heb een hoepel die ik geregeld probeer te pakken. Hier ontbeten met kwark met zemelen, tussendoor een maanzaad amandelmeel cracker. Straks eet ik brood mee met de kids en fruit na. Ik doe geen chocolade na dat smaakt meestal naar meer. Doe in mijn uurtje dan wel soms een cracker met pure hagelslag. Weet iemand trouwens hoe je de stevia moet bewaren?
thx voor je reactie charlie. Idd een goed idee om dan ook een lekker tomaatje of wat waterkers op de cracker te doen. Welke crackers mochten we nou uit de supermarkt kopen? Ik heb het lijnzaad en de griekse yoghurt gevonden! gegeten als ontbijt, vond het niet echt vies dus ik ga hier zeker mee door. Ik vind het voor deze yoghurt niet echt nodig om hem zoeter te maken, ik vind het wel best zo Straks een omelet maken met de groentes die ik over heb van gister, tomaat komkommer en groene paprika, ook heb ik wat sla over dus die gaat er mooi overheen. Vanavond eten wij linzensoep met Turks brood.. dat word dus mijn koolhydratenuurtje. Ik heb op internet gelezen dat linzen super gezond zijn en dat je het ook in salades en zo kan verwerken, ik denk dat ik dat ook eens ga proberen. Sommige mensen eten linzensoep ook als ontbijt, mm.. misschien dat ik dat ook eens probeer! Alleen dan zonder brood. Ik ben heel benieuwd hoe snel ik af ga vallen...
Oh dan eet ik nu te veel tomaat, goed dat ik het weet. Ik dacht al zoiets met tomaat, en ook wortel geloof ik, is gewoon te zoet? Stevia zit bij mij gewoon in een flesje, hoe bedoel je dan qua bewaren? staat hier gewoon in de kast bij de suiker etc. Uit de winkel mag je Atkins crackers maar die zijn duur. Je kan ze echt heel makkelijk zelf bakken he?? moet je wel even naar de biowinkel voor de juiste zemelen enzo maar is het wel waard. Maar van de AH heb ik de crackers van Euroshopper, gewoon de goedkoopste dus en als je het label leest heeft het geen rommel er in en geen gist. Ze zijn alleen wel TE lekker dus ga ik vanavond weer mijn eigen crackers bakken. Is dat amandelmeel lekker Liset?? Heb dat ook nog liggen. Charlie
Baby ik heb hier van wasa de vezelcrackers. Daar mag je er 1 van per maaltijd. Die zijn niet zo duur. Verder maak ik ook wel crackers van lijnzaad. Charlie, ja wortel mag ook niet. Ik had een lijstje uitgeprint maar ondertussen aan mijn moeder meegegeven en die heeft nu ook het boek mee, dus moet hem nu toch maar eens opnieuw uitprinten. Ik vroeg me af of het stevia in de koelkast moest, maar jij bewaart het er dus buiten? De crackers waren lekker. Heb hier nu amandelmeel en sojameel liggen. Vind het alleen wel jammer dat je doorvoor echt naar de stad moet. Wij eten vanavond brocoliquiche en voor de kinderen kook ik er dan wel een aardappeltje bij.
Ik bewaar de stevia inderdaad in de kast, in de winkel staat hij ook niet koel, zo denk ik altijd maar. Dat met die quiches moet ik ook nog proberen, ik roerbak nu heel veel. Maar wat ik dan niet snap met haar quiche recepten, daar komt dan helemaal geen bodem van iets aan te pas zoals in haar basisboek, de prei, ui, champignons quiche....klopt dat? bakt dat dan wel lekker? of is dat dan meer als een omelet? C.