Gok Dieet, wie oh wie?

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke3, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wie is er bezig met het Grip op Koolhydraten dieet van Yvonne Lemmers? Ik wil er graag mee beginnen, heb het eerste boek aangeschaft en helemaal doorgelezen maar ik loop toch een beetje op een dood spoor.
    Hoe zijn jullie begonnen en kunnen jullie me een idee geven van een dagmenu?
    Welke crackers zijn het beste, ik heb nu vitalu crackers gekocht van Lu, deze hadden de minste Koolhydraten.
    Morgen wil ik gaan beginnen met crackers en tussende middag eieren en voor de avond wil ik proberen een quiche uit het boek te maken (die met spekjes lijkt me erg lekker) maar verder vind ik de recepten nog wat onduidelijk.. of ik zit gewoon erg vast in mijn aardappels, groente en vlees ritueel hoor... Ik begrijp dat ik de aardappels gewoon moet laten vallen en het groente en vlees nog wel mag eten.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie het doen.

2. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Is dit niet exact hetzelfde als Atkins?

3. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Oh dat weet ik niet.. ik heb nog nooit aan een dieet gedaan. Deze zou goed zijn voor mijn darmproblemen en mijn gebrek aan energie. Bijkomstig voordeel is dat je er van af zou vallen, 10 kg lichter zou erg fijn zijn.

4. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Koolhydraten zijn de grootste bron van energie, ze zitten in groente, fruit, brood, granen en snickers (dat laatste was een grapje ;).

Atkins staat voor koolhydraatarm/vrij. Geen brood, geen aardappels, geen granen of broodvervangende producten, geen suikers, geen chips, snoep koek.

Wel: eieren, vlees en koolhydraatarme groenten. Fruit niet, bron van koolhydraten.

Wel: Vet uit alle natuurlijke bronnen (vlees/olie/noten)

Ik viel er in 2 dagen 1.6 kilo mee af, maar voelde mij er helemaal niet goed bij!

Terug naar de basis: groente, fruit vlees en beperkte koolhydraten (crakcers ipv brood, aardappels ipv rijst e.d.)

Schiet ik nu nog geen donder mee op want inmiddels is mijn eetpatroon weer als likmnvestje (shoarma, gyros, pizza en wijn)! Maar dat komt door te weinig tijd op het moment!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier dus al een tijdje grotendeels koolhydraatarm
    Zonder dieet dus.

Maar geen witbrood, geen suiker in de koffie.. Etc

Helemaal koolhydraatvrij is me iets te heftig.. Dus ik eet Bijv wel volkoren brood, volkoren pasta en ook rijst.
    Heel af en toe aardappels... Maarja ik eet natuurlijk niet alleen en het moet voor de rest van het gezin ook leuk blijven.

Geen suiker in koffie of thee, en zeker geen koekjes bij de thee
    Geen chips, alcohol (er is wijn zonder toegevoegde suiker overigens.. Die drink ik wel af en toe)

En dus ondanks dat ik af en toe best wat binnen krijg voel ik me echt 10x fitter dan voordat ik begon.
    Overigens gebruik ik ook geen zoetstoffen... Puur afkicken van zoet dus.
    Maar van meeste zoetstoffen krijg je hetzelfde effect als van suiker dus tja..
    (palmsuiker en stevia hebben geen/nauwelijks invloed op je bloedsuikerspiegel... Dus ook geen wippend energiepeil)

En in plaats van om half 9 zitten knikkebollen vermaak ik me ineens prima 's avonds.

Maar merk wel dat het een soort van zwak punt blijft.
    Eet ik op een verjaardag een slagroomgebakje ben ik niet alleen de rest van de dag misselijk... Maar loop ik 2 dagen om me heen te kijken wat ik nu weer zal snoepen. Echt dramatisch :)
    Wel heel goed om het vol te houden overigens :)

Kijk anders even op mijneetexperiment.nl
    Daar staan ook veel voorbeelden van wat je beter wel/niet kunt eten.
    Enige is dat dat niet koolhydraatvrij is maar snelle-koolhydratenvrij.

6. Saskia78

@suzetje: gewoon volkoren brood scheelt ook... Geen snelle koolhydraten en het vult een stuk beter dan crackers.
    Als ik met crackers ontbijt dan verga ik om half 10 van de honger.
    Nu redt ik het tot 10 uur en eet ik gewoon wat fruit. Waarna ik dan wel vroeg lunch... Maarja ik ontbijt ook vroeg dus dat klopt wel met elkaar.

7. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik heb allebei de boeken van GOK. Heb ze nog niet helemaal doorgelezen en ga er over een paar weekjes mee starten (dan zijn mijn produkten van powerslim op).
    Je moet elke dag een koolhydratenuurtje hebben. Die moet je echt inlassen. Dan mag je een beperkte hoeveelheid (weet niet precies hoeveel staat in boek) koolhydraten eten, dit dan wel in de juiste verhouding met eiwit. Het is een gezonde levenswijze. Ik laat nu al een tijdje zoveel als mogelijk koolhydraten achterwege en voel me stukken beter (maag/darmen, en gewicht).
    Succes xxx

8. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Het tweede boek wil ik ook nog aanschaffen, ik vind dat er in het eerste boek weinig recepten staan.
    Gelukkig mag je inderdaad een koolhydraten uurtje, ik ben echt verslaaft aan brood en aardappels dus kan ik 1 van de twee toch nog eten :)
    Lekker dat je je nu veel fitter voelt Saskia, daar ben ik dus ook echt naar op zoek. Suiker in mijn thee deed ik sowieso al niet, ik heb dat nooit lekker gevonden dus daar hoef ik gelukkig niet vanaf te kicken maar ik ben wel een echte zoetekouw, snoep en pindakaas en hagelslag:D
    Ik ga de site die je doorgeeft even bekijken. Wel fijn om je goede ervaring te lezen.
    Hahaha suzetje, die snickers zorgen inderdaad voor een energie boost :D Jammer dat je nu niet zoveel afvalt. Ik lees overal dat je je de eerste week niet goed kan voelen en dat daarna de energie terug kan komen en buikklachten kunnen verdwijnen. Oeh je eetpatroon van nu is wel errug lekker :) Ik heb net zo'n eetpatroon achter de rug. Manlief moest koken doordat ik met mijn arm in het gips zat... die 6 weken heb ik dus ook 6 kg erbij door al dat lekkere eten oeps... (manlief haalde dus liever of kookte alleen maar pasta's)
    Nikkie ik hoop dat bij mij die maag en darmen ook weer goed komen. Over 6 weken moet ik voor een colonoscopie naar het ziekenhuis en ik hoop eigenlijk dat voor die tijd mijn darmklachten voorbij zijn...

Ik heb nu 2 eieren op, helaas ben ik allergies voor veel fruitsoorten dus daar moet ik even een oplossing voor zien te vinden, banaan is volgens mij erg dikmakend dus om dat nou iedere dag te eten?

9. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

ik het het gokdieet gedaan en ik ging als een trein!
    maar ondanks dat ik voedingsupplementen nam gingen mijn tanden los zitten en viel me haar onwijs uit met het gevolg dat mijn haar bovenop mijn hoofd nu mega dun is :(

ik doe dit dieet nooit meer... ik ben 1 van de weinigen wie er denk ik zo heftig op reageerde maar ik doe het niet meer hihi

maar jij heeeel erg veel suc6 en zet hem op!

10. Saskia78

@gaby: maar als je enkel de koolhydraten laat staan mis je in principe toch niet echt voedingstoffen dacht ik?

maar kan me voorstellen dat je het dan niet nog een keer gaat doen ja :)

@marieke: tja je moet eerst afkicken.. :)
    maar ik at toch al weinig extra toegevoegde suikers en nooit wit brood.. dus ik vond het reuzemee vallen. Niet extra-moe, geen hoofdpijn, geen trillende handjes...
    toch voelde ik me daarna WEL beter.. ondanks dat ik niet echt last had va het afkicken.

Overigens.. hageslag wordt lastig.. maar de pindakaas van de jumbo is suikervrij :)
    vergeet ook niet je vleeswaren te checken.. dat zit vaak ook vol suiker :)

11. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik ben er zelf ook mee bezig, en vele in mijn omgeving met mij. En hier werkt het als een trein.
    Je moet inderdaad even je aardappels ed loslaten.
    Het voordeel van GOK ten opzichte van Atkins is dat je inderdaad 1 KH uurtje per dag "mag" hebben. Ik doe dit de ene dag wel en de andere dag niet, net zoals het uitkomt.
    En dan is het de ene dag een lekker broodje bij de lunch, de andere dag aardappels of pasta savonds en bijv op zondag lekker uitgebreid ontbijten.

Ik ontbijt meestal met yoghurt met een noten mix, of iets van eieren of een cracker. Er staan hele lekkere crackers in het 2de kookboek die je zelf kunt maken en die mag je dan 2 in een KH beperkte maaltijd, dus buiten je uurtje om en die vullen echt goed.
    Smiddags eet ik of iets van een salade, een quiche of soms een broodje.
    Savonds heerlijke wokmaaltijden alleen dan zonder pasta, rijst of aardappel, of lekkere overschotels.
    Ik merk echt dat ik veel minder snel honger heb.

Succes!!!

12. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Jeetje Gaby, dat klinkt heftig... Hopelijk komt je haar snel weer terug.

We hebben hier helaas geen Jumbo Saskia, hopelijk wordt de c1000 snel omgetoverd :) Vleeswaren zitten inderdaad bomvol suikers, ik lette daar al veel op doordat mijn oudste adhd heeft. Smeerworst is helemaal erg.

Mag je ook yohurt s'morgens Annemiek? Dat klinkt goed, ik heb 2 eieren op en ik heb nu al gruwelijke honger. Yoghurt vult toch meer.
    Die krackers in het kookboek had ik ook zien staan, sommige klinken erg lekker dus daar wil ik volgende week wat van proberen te maken. Ik ben geen keukenprinses dus ik ben heel benieuwd.

13. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Je moet je yoghurt wel afwegen... de griekse yoghurt van de Lidl zitten de minste KH in, dus daar mag je het meeste van ;) Je mag 5 gram KH in een niet KH uurtje maaltijd ;)

14. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Je moet leren anders te eten.
    Ik heb in het begin met Atkins behoorlijk wat moeite gehad om eraan te wennen, maar je went er vrij snel aan moet ik eerlijk zeggen.

Mocht je recepten zoeken google dan even op atkins forum of een kilo per week. wil niet zeggen dat je atkins moet doen, maar hetgeen jij lekker vind, maar je kan daar misschien wel lekkere recepten vinden ?!?

15. Saskia78

@marieke: quiche is toch met bladerdeeg? :)

oh en wat betreft ontbijt.. vriendin van mij doet ook een koolhydraatvrij dieet en die ontbijt altijd met een stevige omelet.
    dus ei en evt groenten of vis...
    en salades met iets van ei/vlees erin als lunch eet ze ook vaak.

laatst wel gelachen.. we gingen samen lunchen..
    ik bestel een broodje.. en zij "1 omelet met tomaat maar dan zonder boterhammen erbij graag".
    nahja geen probleem dus :)
    en we zaten allebei flink vol daarna.

16. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Je hebt heerlijke quiches zonder bladerdeeg;)

17. Saskia78

nou vertel!

daar wordt marieke vast ook heel blij van :)

18. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ja inderdaad, een quiche zonder bladerdeeg:D Staat in het Gok boekje, met eieren, groente en spekjes. Ik heb van mijn leven nog nooit een guiche gemaakt dus wist niet eens dat de normale met bladerdeeg waren hahaha.

Een omelet voor ontbijt had ik ook gezien ja.. maar dat doe ik maar in het weekend want dan ben ik al een tijdje wakker voordat ik iets eet. Om 7 uur s'morgens hoef ik echt geen omelet hahaha.

Bedankt voor de sites tips, ik ga ze uitpluizen :)

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ga er ook mee beginnen. Heb al een poosje het idee dat ik niet goed tegen koolhydraten kan, dus maar een poging wagen om te GOKken;)

Waar ik een beetje tegenaan loop is dat ik niet goed weet wat je allemaal mag bij met name het ontbijt.. Ik functioneer echt niet op 2 gekookte eieren. Liever eet ik een bak yoghurt maar dat elke dag..?
    Iemand tips?

20. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Maar als het nou zo moeilijk is om die koolhydraten los te laten, waarom zou je er dan aan beginnen?? Dan is het toch ook heel moeilijk om vol te houden, en iets wat je niet mag wil je juist heel graag??
    Ik vind het echt heel erg knap dat jullie dit kunnen, ik zou niet zonder mijn aardappeltjes en bammetjes op zijn tijd kunnen.

Ik heb de afgelopen 7 weken Weight Watchers gedaan, en bijna 8 kilo afgevallen. En ik mocht koolhydraten eten, af en toe een klein stukje chocola, af en toe een wijntje en heerlijk mijn aardappels, als ik maar binnen mijn "points"bleef.

Dus als je GOK zat bent, kijk dan is naar Weight Watchers, ik ben nog nooit zo makkelijk afgevallen en ik heb het gevoel dat mijn eetpratroon aangepast is en ik door heb hoe ik nou op gewicht kan blijven.

(trouwens geen kritiek hoor, ik vind het echt heel knap als je het dieet kan volhouden...)

Heel veel succes!!

Deel Deze Pagina