Gok Dieet, wie oh wie?

Discussion in 'De lounge' started by marieke3, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik eet sinds kort ook zoals Saskia, ik doe het een beetje zelf.

Het idee is gewoon om minder brood te eten en meer dingen zoals omelet of roerei met warme groenten (eerst twee tomaten in stukjes bakken en dan het ei erbij in de pan) voor de lunch, of een salade met peulvruchten, sperzieboontjes of een stuk tonijn er op.

Voor het ontbijt eet is een normale hoeveelheid biogarde met een paar scheppen lijnzaad (vezelrijk) en een kiwi of ander zuur fruit. Geen suiker of honing of zo. Koffie en melk laat ik even staan.

Tussendoor een groene appel of een handje amandelen (ongebrand dus van de 'bakproducten en meel' afdeling). Lunch dus zoals hierboven. IN de middag een halve komkommer en een cracker met roomboter.

's avonds normaal eten maar minder pasta etc. Ik kook ook veel met quinoa, dat is een eiwitrijk graan met heel veel bouwstoffen en vitamines. Super food noemen ze het. Het smaakt heel lekker zeker in salades met rucola, beetje geitenkaas en tomaatjes, lekker veel olijfolie.

Je kan het ook omdraaien als je minder tijd hebt. 's ochtends twee crackers, tussendoor handje amandelen, kop thee en een appel en dan voor de lunch je bak yoghurt met fruit. Als je maar niet de hele dag en elke dag hetzelfde eet. Ik at namelijk zo de hele dag boterhammen met pindakaas, omdat het makkelijk en snel is...

Ik ben nog geen week bezig en voel me al stukken beter. Meer stabiele suikerspiegel, niet continue dat honger gevoel.

's avonds mag ik van mezelf een klein stukje pure chocola (70% of meer). Ach je went er wel aan en liever zo en gezond dan al die suikers en die eeuwige trek...

Succes, Charlie

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@zoe: ik kan ook niet helemaal zonder.. Maar donker brood is beter dan wit. Volkoren pasta is beter dan gewone pasta etc..
    En vanochtend gewoon ontbeten met een krentenbol.
    Maar over het geheel genomen krijg ik wel veel minder snelle koolhydraten binnen uiteindelijk.
    En ik let dus ook op dextrose in m'n kipfilet etc.. Dat scheelt ook.

Maar net met manlief lekker pizza gegeten met cola light erbij
    En zit nu dus flink in te kakken op de bank :)

Dat houdt je wel gemotiveerd om erop te letten. E het moet wel leuk blijven dus een keertje moet gewoon kunnen maar heb er ook steeds minder behoefte aan omdat ik weet dat ik een enorme dip krijg na het eten. Een dip die ik voorheen ELKE avond had en liever kwijt dan rijk ben :)
    Betere motivatie bestaat er niet hoor :)
    Gister om 11 uur nog een serie opgezet op de tv terwijl ik anderhalve maand geleden om 9 uur daar al echt niet meer aan moest denken :)

@charlie007 oh dat wil ik ook nog eens proberen ja... Schijnt erg lekker te zijn :)
    En inderdaad... Dat continu trek hebben viel me eerst niet zo op... Maar achteraf gezien snoep ik de helft minder
    Nouja.. Wel meer wat meeste snoep/snaai zit vol suiker en koolhydraten :)
    Eerste paar dagen heb ik nog wel gezocht in de kast maar meer dan een plakje kaas was gewoon geen optie :)

En ik koop weleens chocolade met palmsuiker. Ik hou van wit/melk en op die manier stuitert m'n bloedsuiker niet en heb ik toch een stukje chocolade :)

3. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Ik probeer het GOK dieet omdat ik heel veel last van mijn darmen heb. Ik kan soms niet eens rechtop lopen van de pijn en lijk dan wel 6 mnd zwanger. Over 6 wk wordt ik een halve dag opgenomen voor een colonoscopie en de vrouw die mij hielp in de apotheek vertelde mij over het TOG dieet. Hier kun je heel veel baat bij hebben als je een spastiche darm hebt. Ik hoop dat ik op deze manier die colonoscopie kan voorkomen :) Ook heb ik pijn in mijn hele lijf (fibromyalgie) en dat schijnt ook te kunnen verbeteren door dit dieet.
    Mooi pluspunt is dat je er ook nog goed vanaf kunt vallen maar dat was niet mijn eerste insteek.

Erg fijn om jullie ervaringen te lezen en tips. Hier kan ik wat mee.
    Ik ben zo flauw als wat deze twee dagen maar het lukt me erg goed om van de suiker af te blijven. Alleen dat ontbijt loop ik mee te klooien, mijn man is vandaag de yoghurt vergeten dus dat ga ik maandag halen. Ik denk dat dat beter start in de ochtend dan die 2 eieren.

Heerlijk ook dat jullie s'avonds niet meer zo zitten te knikkebollen. Ik hoop dat ik ook die kant op kan gaan. Ik ben zo futloos de laatste maanden.

4. Charlie007

TS, misschien kan je ook eens googelen op Candida en Pillie Willie. Je klachten zouden wel eens overeen kunnen komen. Omdat je het over Fibromyalgie hebt ook. Ik heb zelf 7 jaar lang een spastische darm gehad en last van Candida (spastische darm syndroom is gewoon een naam omdat ze niet weten wat je hebt, het betekend dat je darmflora uit balans is geraakt) , lichamelijke pijntjes, hoge spierspanning, opgeblazen gevoel, dikke buik, moe, slechte darmwerking waardoor slechte opname van voedingsstoffen etc etc.

Ik heb ooit via Pillie Willie een ontlastingsonderzoek laten doen en dan bekijken ze je darmflora, of die gezond is. Mijn PH van de darmen was niet goed door groot gebrek aan positieve bacteriën en overgroei aan candidaschimmels. 2 maandjes zonder suiker en koolhydraten en het ging stukken beter. Kwam onderandere door overmatig gebruik van anti-biotica tijdens mijn jeugd en werd verergerd door een voedselvergiftiging tijdens een vakantie in het buitenland.

Ik gebruik Threelac (sterke probiotica kijk op threelac.nl) bij deze voedingsaanpassing en het gaat stukken beter. Reguliere huisartsen geloven niet in dit hele verhaal, ik en vele anderen wel.

Succes, Charlie

5. Charlie007

@marieke, die choco met palmsuiker? kan je die gewoon bij de natuurvoedingwinkel krijgen? bepaald merk? Ik wist niet dat palmsuiker ook niets doet met de suikerspiegel. Wel slecht trouwens dat er stevia in de supermarkt te koop is waarvan het grotendeels rommel is en maar 3% stevia...

Ik vind het altijd heerlijk om in zo'n natuurwinkel te scharrelen, heb bakken in kokosolie ook ontdekt, lekker met roerbak! echt super spul. Heb verder ook altijd Oatdrink (haverdrank) doe ik s avonds een schepje cacao in en een beetje stevia, heb ik toch nog warme zoete chocolademelk...

Charlie

6. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Zo, ik heb net mijn ontbijtje op. Een bakje griekse yoghurt (zo'n emmertje van de Lidl) met 2 druppels stevia, een theelepel gebroken lijnzaad en een eetlepel zemelen. Dit staat niet in het boek dus ik hoop dat het mag:D Voor zover ik weet geen/weinig koolhydraten en zit ik onder de 5gr. Dus moet kunnen dan toch?
    Vandaag wordt wel een uitdaging.. Heb vanmiddag een verjaardag en daarna een bbq;) We gaan niet zo lang naar die verjaardag dus ik denk dat ik daar ga proberen om niks te nemen of alleen een blokje kaas/stukje worst als het er is en mijn koolhydratenuur te gebruiken bij de bbq. Vlees mag sowieso en dan lekker stokbroodje, salade en fruit erbij:)

7. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

Feb 23, 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maja slim plan.. Kaas en worst mag je gewoon hebben en valt het de mensen niet op dat jij op.dieet bent..

En hij de bbq je uurtje .. heel slim plan..

Zo die ik het ook

Heb nu net mijn ontbijten op .. lidl griekse yoghurt en een eitje

Straks bij de lunch 2 crackers dik belegd en eitje met spek
    En vanavond broccoli taart..

Tussendoortje eet ik eigenlijk alleen als mn man er is uit gewoonte omdat hij nog niet zonder kan...

Er is btw ook een groot forum hiervoor de Weegclub.. Staan heel veel tips
    En het forum van.de schrijfster is ook erg handig er zijn ook fora en websites vol kh arme recepten en tips voor goedvullende ontbijtjes

pb me maar als iemand meer linkjes wilt...

8. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    @charlie, Candida is het niet. Dat hebben ze vaginaal getest. Ik heb echt al zo onwijs veel testen achter de rug.. heel irri. Die colonoscopie wordt voorlopig de laatste en ik hoop zo dat daar wat uit komt zodat ik eindelijk het probleem kan aanpakken. maarja als de koolhydraatvrije/arme gerechten uitkomst gaan bieden hoef ik die ellende niet te ondergaan.

Oh jouw ontijdje klinkt lekker Maja :) Hier vanmorgen 2 crackers met kaas en tussendoor een blokje kaas. Zometeen wordt het KFC (dus daar maak ik dan maar mijn koolhydraten uurtje van) maar het weeige gevoel blijft helaas. Hoe is jouw dag gegaan?

Die Liddl yoghurt ga ik van de week ook maar eens halen :D

Oh ML komt aan met het eten :) Fijne avond nog allemaal!

9. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

Feb 23, 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je je weeïg voelt als in te weinig voedsel dan moet je meer eten.
    Er zijn apps en websites voor... Minimaal 1200 kcal anders gaat je lijf de spaarstand in.. Kijk of je extra eitje of spek of een salade voor de lunch kan nemen.. Heel gokproof maar meer calorieën..
    van de lidl griekse yoghurt mag je iets meer omdat er minder kh inzitten...

Ik zit gemiddeld op 1400

Mijn dag liep anders.. Het eitje heb ik laten staan dat werd blokje kaas
    Lunch werd roerei met spek en geitenkaas 5 stukjes
    Tussendoor stukje pure choco en wacht nu op manlief voor het avondeten..broccolitaart.. Met als toetje kiwi en sinaasappel...en toch maar 1430 kcal

10. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    zodra ik weer klaar ben om te dieën ga ik hier ook eens info over opzoeken
    ben wel weer begonnen met koolhydraatarm brood omdar ik merk dat mijn darmen daar beter op reageren en tegenwoordig kun je dit in veel winkels kopen gelukkig (c1000/deen)

paar jaar terug ben ik met atkins 15kilo afgevallen maar toen we besloten om voor een kindje te proberen ben ik gestopt omdat ik het dieet niet wou doen als ik zwanger raakte en ben ik ook weer aangekomen, gelukkig van de zwangerschap zelf weinig kilo's overgehouden, zodra ik klaar ben met borstvoeding ga ik er weer vol tegen aan!!

ik let er nu trouwens verder ook wel een beetje op, eet altijd meer groente en vlees dan aardappel enz

11. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Oh die apps ga ik downloaden als mijn telefoon weer gemaakt is. Ik heb nog nooit aan een dieet gedaan dus ik heb daar weinig kaas van gegeten. Vanmorgen dus maar even gesmokkeld en 2 boterhammen gegeten want ik moet straks een stuk rijden met de auto, dan moet ik natuurlijk wel helder zijn. Ik ben het weekend ruim 2 kg kwijt geraakt maar mijn darmen zijn helaas nog meer van slag als normaal. Ik hoop dat het gewoon een weekje acclimatiseren is. Gelukkig heeft mijn oudste deze week haar eerste week zomervakantie dus hoeven we niet iedere dag te racen.

Sinasappels ga ik vandaag halen, samen met banaan is dat 1 van de weinige fruitsoorten waar ik niet allergisch voor ben en misschien dat ik even terug rij via de Liddl en die yoghurt haal, lijkt me prettiger beginnen op een ochtend.

Krijg je geen zin in meer Hallowglade, als je dat stukje chocolade eet?

Lekker dat je zoveel afgevallen was met Atkins Miffi, vond je het meevallen?

Ik ga zo lekkere verse groentesoep maken voor vanavond en laat het brood dit keer staan. Weinig Koolhydraten en een lekkere vullende soep. Voor ML en de kids wel brood erbij. Tussen de middag wordt het een cracker met kaas. Ik vind die vitalu crackers van Lu erg lekker moet ik zeggen, en er zitten weinig Koolhydraten in zag ik op het pak.

12. Saskia78

Hmm zijn er ook Nederlandse calorieënapps dan?
    Ik kon vooral Amerikaanse vinden en daar staat hoop NLs eten niet tussen.

@charlie007: mja ekoplaza heeft het in ieder geval.. Zal eens googlen voor de naam. Ik pak het meestal zonder te kijken uit het schap vrees ik :)

13. Saskia78

14. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Mijn darmen moeten ook wel wat wennen heb ik het idee. Beetje rommeldebommel in de buik. Mar ik merk wel dat ik echt nu al minder honger heb.
    Mijn plan van gister, de bbq ging niet door. Mijn broer was ziek dus we hebben daar niet gegeten. We hebben dus maar een pizza gegeten;) Die viel helemaal niet lekker, heb 3/4e pizza gegeten maar ik was zo vol, niet leuk meer. Heb er de hele avond last van gehad. Op de verjaardag heb ik me keurig gehouden en alleen wat kaas en worst gehad:) Is echt nieuw voor me, dat ik van zoetigheid kan afblijven.
    En nu net weer een lekker bakje griekse yogurt met lijnzaad en zemelen.

Ik heb ook nog nooit eerder een dieet gedaan. Wel toen ik puber was en allergisch was voor van alles. Maar daarna nooit meer.
    Zit er dus ook niet in en ik heb al helemaal geen verstand van calorien:) Heb dus ook geen flauw idee hoeveel ik binnenkrijg op een dag.

Fruit: ook voor veel soorten allergisch. Noten trouwens ook. Niet handig met dit dieet.

Crackers: Die VitaLu crackers, hoeveel koolhydraten zitten daar in per stuk? Ik begreep van GOkdieet dat je onder de 5gr per stuk moet zitten, is dat bij deze zo? Ik heb mega dure crackers bij de natuurwinkel gekocht.. Prima te eten trouwens. Gister als lunch 2 gebakken eieren gegeten en 2 crackers. Eentje met roomkaas en eentje met roomboter en rookvlees. Ik had geen tussendoortje gehad dus heb iets meer gegeten bij de lunch.

Ik zie in het boek dat je eigenlijk alleen maar water en thee enzo mag drinken. Maar hoe zit dat met melk en karnemelk? Iemand een idee?

Hollowglade, jouw menu ziet er lekker uit. Helemaal dat stukje chocola:D

Marieke3, vervelend dat je zoveel last heb van je buik. Ik herken het wel. Al van jongs af aan veel klachten. Allergieen, buikklachten etc. Heb je ook hooikoorts en astma enzo? Hier dat laatste trouwens veel minder afgelopen jaren. Heb toen ik begin 20 was een maagvliesontsteking gehad, had een bacterie die dat veroorzaakt. En daarna eigenlijk nog meer last gekregen van mijn buik dan vroeger en een spastische darm aan over gehouden. Ik ben inmiddels zo ver dat ik er echt van overtuigd ben dat voeding heel veel doet met je lijf. Ik merk dus heel erg dat ik ontzettend moe en duf wordt van suikers en koolhydraten. Dan is het eigenlijk ook logisch dat je ingewanden dat ook niet tof vinden..

15. Charlie007

Bedankt Saskia voor de tip van de choco :D. Ik zie dat het uit Engeland komt dus daar maar eens even inslaan volgende week ook al hebben ze het hier ook!

Maja en Marieke, jullie darmklachten klinken veel als wat ik heb gehad, zeker wat jij omschrijft Maja, spastische darm naar aanleiding van een maagvliesontsteking. Precies wat ik had na een vakantie in Turkije 10 jaar geleden.

En Marieke, als je overgroei aan candida hebt dan heeft dat niet alleen met de vagina te maken hoor dus daar testen heeft dan geen zin. Overgroei aan candida (iedereen heeft de candida schimmel in het lichaam in normale mate) in de darmen kan onder andere zorgen voor een vaginale schimmelinfectie doordat de schimmels overhand krijgen over de positieve bacteriën daar. Jij zegt ook dat je altijd veel trek hebt in brood en aardappels, dat is geen echte trek, dat is de candida gist die zich voed op de koolhydraten die daar inzitten. De meer je die producten dus eet, de meer je er van wilt en de erger je klachten worden. Dit dieet zal je dus goed doen maar met alleen dieet kom je er helaas niet.

Marieke waar gaan ze naar kijken met een coloscopie? of je darmen dan wel goed werken? naar dat je al zo veel onderzoeken hebt gehad.

Maya, volgens mij mag karnemelk en biogarde met mate altijd. Maar ik weet niet wat de regels zijn van haar boek? Alle zure producten met lactobacillen en bifidus en zo zijn op zich goed voor je darmen.

Succes meiden! ben benieuwd hoe het gaat over een tijdje.

C.

16. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    #36 surf, Jul 23, 2012
    Last edited: Jul 23, 2012
    hier sinds 2,5 week aan het Gok-ken...
    en het bevalt super!
    ik ben in die tijd nu 3 kg kwijt. het is geen dieet, maar een eetwijze en snel afvallen moet je ook iet verwachten. ongeveer 500-1000 gram per week geloof ik.
    ik wil ook niet te snel afvallen omdat ik borstvoeding geef...
    wij hebben de 3 boekjes.
    mn vriend doet ook mee (om mij te stimuleren hihi) en zorgt voor een voorraad crackers (die in het boekje staan)
    ik eet over het algemeen dit op een dag:

7.30 (ontbijt)
    2-3 crackers met roomboter en goed beleg
    2 glazen water
    12.30 (lunch)
    koolhydraatuur
    3 gewone boterhammen (2 met hartig beleg, bijvoorbeeld kaas met komkommer, kaas en ham, zelfgemaakte tonijn- of krabsalade etc, 1 met zoetbeleg zoals vlokken, hagelslag, schuddebuikjes etc)
    1 glas melk
    1 glas water
    1 bak fruit (meestal 3 stuks: kiwi, banaan, aardbeien, druiven etc) met volle kwark
    18.30 (diner)
    koolhydraatarm (uit de boekjes)
    of zelfverzonnen zoals gisteren (veldsla, alfalfa, warmgerookte zalm, rivierkreeftjes, geitenkaas, komkommer, paprika, noten met lijnzaadcrackertjes met brie) heerlijk!
    20.30 (toetje ;))
    bakje (max 100 gram) volle kwark met een eetlepel notenmuesli (zelfgemaakt)

in het begin at ik zowel in de ochtend als in de middag een tussendoortje, maar ik heb nu die behoefte niet meer.
    heb je die behoefte wel, gewoon doen! luister naar je buikgevoel staat er in het boekje. maar dan wel een koolhydraatarm tussendoortje!
    en veel water drinken!

17. Charlie007

Klinkt goed Surf, ik ga dat boek ook eens bekijken!

C.

18. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

Feb 23, 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    De android app die ik heb heet calorieteller kan je ook mee scannen..

Mijn menus zijn idd gokproof maar ik eet nog te weinig calorieën..
    Maar 1000 krijg ik erin en 1200 is minimaal...

Dus dat is wennen.. Ik MOET dus tussendoortjes om aan de calorieën te komen...

De choco neem ik bewust in de avond ter vervanging van de kroketten.. en juist zodat ik in de ochtend trek heb.. Anders eet ik weer te weinig..
    Mijn levensstijl was zooo fout alleen avondeten als ik al at en in de avond de frituur aan.. En dan denk je das veel calorieën nee dan zat ik ook onder de 1000 daardoor.is mijn lijf in.spaarstand is dus te merken.aan mijn 30 kilo teveel......

19. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet sinds 3 maanden beperkt koolhydraten. Gene brood meer, weinig pasta of rijst, oftwel: 1 keer in de 6 a 7 dagen. Alleen van de ongzeote muesli kom ik 's ochtends niet geod af merk ik. Grokse yoghurt bevat minder koolhydraten dan bijv. kwark? ga ik van de week eens naar kijken. Ik eet dat met mijn uesli. 's Middags eet ik een gevulde salade met geitenkaas bijv. of avocado, tonijn etc. en met cashewnoten. Of een omelet. Ik eet wel gewoon 2 stuks fruit per dag. Dat is volgens dat GOK dieet dus not done? Nouja, verder snoep ik niet meer, heel soms een stukje chocola maar dan suikervrij. Ik heb de link van hierboven even opgeslagen, ga ik die eens bestellen.

Welke crackers gebruiken jullie? ik eet vnl. zo omdat ik A. wil afvallen en B. ik ook een vreselijk spastische darm heb en sinds ik zo eet de klachten met nu al 80% minimaal zijn verminderd. En ik eet wel arm, niet heloemaal vrij. Eet ik eens ene pizza dan heb ik geheid diarree erna (nu 2 keer gedaan in 3.5 maand, een halve) en dat komt niet door de vetten merk ik nu. Brood gegarandeert ook diarree.
    Als ik zo eet dus bijna niet. Ik ben ook 14 kilo kwijt, en ik sport erbij en heb veel meer energie.

Ik lees mee, kan wat extra tips nog wel gebruiken. Misschien bestel ik het boke ook wel, kan wel wat inspiratie gebruiken voor het avondeten.

20. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

Feb 23, 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Belle het boek kopen is slim...

Het dieet is kh beperkt.. Fruit moet zelfs maar bij je kh maaltijd..

Zelfs mijn zoon doet mee maar dan soort fase 2 zo veel mogelijk goede kh dus hij mag wel onbeperkt fruit en groente en griekse yoghurt eieren enz enz
    Maar brood ed dus heel beperkt en meer groentes dan aardappel.. Dat soort dingen
    Hij moet nog wel groeien natuurlijk maar wel gezond...

Share This Page