Hi We gaan bijna bijvoeden. Nu ben ik erg benieuwd wat jullie voor groente en fruit geven.. - Maak je er zelf een hapje van, en hoe dan (Babycook?) - Of geef je het a la Rapley - Of koop je potjes, zo ja, welk merk en waarom...? Ik ben er nog niet uit namelijk wat nu beter / handiger is. Alvast bedankt!
ik doe alle 3! Rapley doe ik tussendoor, vind ik wel heel eng, maar ik vind het goed dat ze jong zelf leert eten. Ook het voedsel leert kennen zoals het is. De fruithap maak ik eigenlijk altijd zelf, gewoon in het bakje van de staafmixer of in de blender. Wel alles met nutriton erdoor... Avondhap vindt ze niet altijd lekker als ik het zelf maak, vooral niet met aardappel. Ze eet het wel, maar met veel geknoei en duurt heel lang. Potjes heeft ze zo op. Een potje olvarit is puur, niks aan toegevoegd en er zijn zelfs bio potjes. Avondmaaltijd ga ik denk ik 50/50 doen, zelf maken en potjes. Een fruit potje lijkt me handig voor onderweg, maar mevrouwtje smult van fruit, dus dan lekker vers
Hier gewoon potjes en kuipjes (fruit is er ook in kuipjes) Ik ben een gemaksmens, waarom zou ik moeilijk doen als ik een heerlijke mix zo kan kopen voor dr. En ze geniet er zichtbaar van. Gaanderweg zal ik dr wel dingen laten proeven Rapley methode, maar nu nog ff lekker niet!
ik maakte altijd alles zelf, behalve als we lang weggingen. Dus gewoon fruit in de staafmixer en rijstebloem erdoor.
ik geef van alles door elkaar. de ene keer potjes (4 tot 6 maanden alleen potjes) en naderhand ben ik zo heel in het handje banaan etc gaan geven. appeltje even in de magnetron en ook deze kunnen ze dan zo eten. Avondeten liet ik in het begin alleen maar spinazie en geprakte dingen eten en sinds een maand of 8 ook stukken aardappels en schepje erwtjes of worteltjes erbij. meestal is het gewoon een potje en dan van het merk olvarit (omdat deze de meeste keus heeft en ben met 7 maanden de potjes van 8 maanden gaan geven) en de bekende a la carte ook van olvarit
Ik ben met 6 maanden begonnen a la Rapley. Mijn zoon heeft nooit iets gepureerd gehad of uit een potje. Dat heeft mij altijd tegen gestaan,maar dat is natuurlijk ieders persoonlijke idee.
ik heb altijd alles zelf gemaakt. is veel goedkoper.en sinds er een keer glas is gevonden in bepaalde olvarit? potjes.ben ik daar een beetje huiverig voor geworden.(ook al is de kans op herhaling misschien klein) maar potjes zijn natuurlijk wel makkelijker.
Hier ben ik begonnen met potjes, maar nu maak ik ook verse groente en fruit. De potjes doe ik nu alleen nog in de vakantie.
Hier hetzelfde, en het gaat geweldig! MamaMirella zie http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... babys.html Beetje stellig af en toe maar wel duidelijk.
mirella rapley = in stukken geven dus niet prakken of in keukenmachine stoppen gewoon in kleine stukjes snijden en zelf laten pakken en eten maar ik maak zelf meestal vers , gewoon wat groente en fruit enzo met staafmixer fijn maken , potjes heb ik ook voor het geval geen zin heb ik eten maken ,
Hier potjes of zelfgemaakt. Onderweg is een potje makkelijker, maar heb wel het idee dat het fruit allemaal wat op elkaar lijkt en daarom ook wel vers.
Hier doe ik zelf koken en prakken en een stukje Rapley. Fruit in kleine stukje en soms wat geprakt. Eva kiest zelf voor Rapley, ze wil het zelf doen. Met de lepel wil ze het ook wel zelf doen soms, maar dan belandt het eten overal behalve in haar mond . Ik vind het heel bijzonder om te zien hoe ze zelf een stronk brocoli in haar mond doet, en soms als ze het bijna laat vallen, zich corrigeert. Het geeft wel heeeeeeeel veel rotzooi hier , maar dat heb ik er graag voor over. Potjes begin ik niet aan, ik heb hier wat gekregen potjes staan, maar overal zitten toevoegingen in. Ik vind de potjes Olvarit ook niet puur, niet die ik heb tenminste. Ik heb hier wortel staan en daar zit rijst bij en bij de banaan zit appelsap en rijstebloem.... heb ook wat van Nestle staan (fijnproevertjes) en daar zit ook zout bij en room... Daarbij is zelf maken net zo makkelijk vind ik (we eten zelf ook verse groente) en ook een stuk minder duur.
Ok, Klinkt best ! Ik had laatst potjes van Friso en daar zitten al stukjes in ! En het rook heerlijk, spaghetti bolognese en Tagliatelle met Groenten ! Maar goed, ik heb hem dus eens een rijstewafeltje gegeven en toen stikte hij zowat in een stukje, idem dito met een startkoekje.... Een broodkorst gaat redelijk goed, maar zodra er een stukje brood in zijn keeltje komt, gaat hij meteen kokhalzen ! Dus hoe zou ik dan hele plakjes of stukjes moeten geven ? En wat is dan veilig.. ? En krijgen ze dan genoeg binnen, want het is voornamelijk 'spelen' wat hij ermee doet ! -X-
Voorlopig is het nog echt bijvoeding, Eva krijgt ook niet zoveel binnen, behalve fruit dan als ze er zin in heeft (eet zo een halve banaan of een kwart meloen, maar ze wil niet altijd). Groente krijgt ze een paar kleine hapjes van binnen. Baby's hebben een kokhalsreflex, dus eigenlijk is het juist goed als hij het doet (maar leuk lijkt het me niet, Eva heeft alleen af en toe een beetje gekucht). Ik zou als je wat Rapley wil doen beginnen met zacht fruit (banaan, peer, meloen) en zachtgekookte groenten. Brood en rijstwafel is nogal kokhalsgevoelig denk ik .
Ja... Is ook zo ! Zou het eens proberen, hihi... In plaats van 's middags een broodkorstje of koekje een stukje fruit -X-
Het was hier een enorme knoeiboel tot een maand of 11, toen begreep hij langzaamaan als hij niet meer wilde of genoeg had ,hij het aan mama moest geven. Nu met 14 maanden, belandt er nagenoeg niets meer op de grond Alles geeft hij aan, zo grappig om te zien.
Vooral doen waar je jezelf goed bij voelt. Wij zijn begonnen met 6 mnd met stukken aanbieden en tegenwoordig doen we de ene keer een prakje en de andere keer stukken. Ligt er net aan wat we eten (warm eten). Fruit doe ik bijna altijd in stukken. Voor onderweg neem ik nog wel eens een potje mee als warme maaltijd. Ze eet het allemaal prima, ik vind de potjes qua smaak wat flauw vergeleken met vers, maar voor af en toe, vind ik ze erg handig. Stukjes geeft wat rommel, maar ook veel plezier hier. Ze vindt het erg leuk om het zelf te doen en het is ook best handig als ze niet gevoerd hoeft te worden als je tegelijkertijd zelf ook zit te eten...