Onenigheid is een beetje groot woord, maar werd daarnet toen ik mijn dochter ophaalde aangesproken door de overblijfjuf (op dinsdag blijft dochter altijd over), de overblijfjuf is een moeder van een andere klas. Het viel haar op, zo zei ze, dat mijn dochter geen brood bij had vandaag. Nou dat klopte. Ze zei mij dat ze bij de overblijf toch graag zien dat de kinderen als lunch brood meenamen, want "brood is gezond" Voor jullie nu denken dat ik mijn dochter met saucijzenbroodjes en lollies naar school heb laten gaan...haar lunch bestond uit een gekookt eitje en een pastasalade met komkommer, lenteui, gele paprika en zongedroogde tomaatjes Dus ik heb specifiek nog gevraagd of het erom ging dat mijn dochter "iets" anders bij had dan de andere kinderen en dat ze misschien voor meer gelijkheid wilden gaan (dan was ik het er overigens nog niet mee eens geweest) maar zij vertelde dat dat geen enkel probleem was omdat er in het brood ook verschillen zitten: het ene kind bruin, het andere wit brood, sommigen met jam en sommigen met chocopasta. Dat snappen kinderen wel zei ze . Het ging erom dat brood gewoon gezond is Ik heb gezegd dat ik het heel vreemd vind dat zij bij wijze van spreken aan witte boterhammen met chocopasta de voorkeur geeft ipv van een gezonde salade met verse ingredienten. Ze zei dat mijn punt duidelijk was en het zou opnemen met de groepsleerkracht. Ben heel benieuwd want ik ben echt niet van plan om om deze reden mijn kind verplicht brood mee te geven.
Ik denk dat de juf zich moet verdiepen in wat echt gezond voedsel is Ik zou echt geen brood meegeven omdat deze dame vind dat brood gezonder is dan een pastasalade
Absurt Ik geef jou gelijk TS. Ze bemoeit zich met dingen die haar niet aan gaan. En zegt ook nog eens dingen die niet kloppen.
Ik zou dat zeker niet gaan veranderen. Je geeft je dochter gewoon een gezonde lunch mee! Hier zal mijn dochter dat later ook af en toe mee krijgen hoor, heerlijk juist een beetje afwisseling!
Hèhè moet er wel om lachen want ik zou ook zo hebben gereageerd. Nee hoor lekker je pastasalade meegeven. Toch geweldig dat je kind dat lekker vind (Had een foto gezien in het show je.. Topic
Het eerste wat ik denk is; ?!?!?!? Wat gaat haar dat aan dan? Er zijn toch geen regels aan het meegeven van een lunch? Mits het natuurlijk geen zakjes chips, snoep en dat soort dingen zijn. Ik heb toevallig de inhoud van je dochter haar lunchbox gezien in een andere topic, hartstikke gezond! Mijn dochter eet zelfs regelmatig warm eten tussen de middag.
hahaha wit brood met jam is beter dan een gezonde salade met groenten? Die spoort echt niet hoor! Als het om gelijkheid gaat, kon ik het me nog wel ergens indenken, maar inderdaad, waar bemoeit ze zich mee? Voor hetzelfde geld eten jullie tussen de middag warm (of in dit geval salades etc) en 's avonds brood, ook die gezinnen heb je. (hier bij de boeren wel tenminste)
Als het er nou nog om ging dat brood gezond is en mogelijk minder rommel geeft/minder knoeit. Maar de reden die zij opgeeft is wel bizar. Brood lusten de meeste kinderen nog wel, maar rauwkost vaak al minder, dus het lijkt mij juist een goed voorbeeld
Ik wist niet dat overblijfjuffen tegenwoordig voedingsdeskundigen zijn.... Laat dat mens zich lekker met haar eigen kind bemoeien, jeetje kan m'n buurvrouw wel zijn. Die trekt ook met d'r wenkbrauwen als ik een keer wat anders doe dat zij gedaan heeft.... Denk aan bijvoeden met 6 maanden, achterwaarts vervoeren, geen volwassen koekjes als ze net de 8 maanden aantikken.
Nouja zeg, ik geef je groot gelijk! Waar bemoeit ze zich mee, je mag toch zeker zelf wel bepalen wat je meegeeft. Zo'n vrouw zou mogen bespreken wat ze wil maar zou echt niet door zo'n juf laten bepalen wat ik aan lunch meegeef.
Idd wat een muts.. bij het begin van je verhaal verwachtte ik een lunch als saucijzenbrood met snoep en andere dingen. Maar pastasalade??!! Toch juist enorm fijn dat je kind dat graag eet en juist ook gezond! wat wil dat mens nu bereiken? Het gaat er toch om dat je kind luncht daar en niet dat alle kinderen daar verplicht hetzelfde moeten eten. wie weet worden andere kinderen geïnspireerd thuis naar ook zon pastasalade te vragen..oh nee! ze zullen maar eens wat anders zien..
Hihi moet er gewoon om gniffelen, wat een vreemde vrouw. Waar bemoeit ze zich mee? Ik zou me er dan ook totaal niet druk om maken. Ps. vertel eens meer over hoe je die pastasalade bereid hebt, want ik heb er trek van gekregen.