Zijn dit nu weeën?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Drieka, Feb 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Aangezien dit mijn eerste zwangerschap is heb ik werkelijk geen idee.

Ik heb begrepen dat harde buiken niet pijnlijk zijn en wat ik de laatste dagen heb is wel erg pijnlijk :(

Sinds zaterdag heb ik met regelmaat ineens gigantische krampen, dat beneemt me gewoon echt de adem, houdt zoiets een halve minuut aan en heb dan ook gigantische druk van onderen.
    Gisterenavond gewoon tijdens het eten en net ook terwijl ik gewoon op de bank een kopje thee zit te drinken.

Het is echt een akelig en pijnlijk gevoel. Ik heb het niet super vaak maar komt echt ineens opzetten en zakt ook weer helemaal weg.

Ook merk ik dat ik de laatste week steeds meer naar de wc moet voor ontlasting, het is ook een stuk weker en heb dan ook echt darmkrampen.
    Iets wat ik zeker niet gewend ben want normaal ben ik altijd geobstipeerd door het gebruik van morfine.

Wat is dat precies, zijn dat gewone weeën of misschien indalingsweeën?
    Ik weet dat verleden week maandag toen ik 32 weken was de gynaecoloog zag dat de kleine aan het indalen was maar had er toen zeker geen klachten van, komende maandag krijgen we weer een echo dus ben benieuwd.

2. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    misschien wel indalingsweeen dan?
    Echte weeen komen normaal gezien regelmatig met vaste tussentijden. Zo heb ik die van mij toch herkend. Gaat de pijn weg als je in een warm bad gaat zitten? Want dat is ook een test om te weten of het echte weeen zijn. Bij mij bleven de menstruatie-achtige krampen toen regelmatig om de 5-6 minuten komen dus wist ik dat het begonnen was.

3. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Denk idd indalings weeen of voorweeen.

Die kunnen ook flink zeer doen en kunnen ook heel regelmatig komen.
    Ik heb ze helaas al bijna 4 weken en soms komen ze rustig een paar uur achter elkaar om de 4 minuten maar zetten niet door grrr
    Na een paar uur of een warme douche neemt het dan weer af

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zaterdag had ik door persoonlijke reden behoorlijk wat stress en had er toen echt 3 uurtjes lang met regelmaat last van, heb toen een warme douche genomen en toen nam het wel af ja.

Dan zullen het wel voorweeën of indalingsweeën zijn.
    Maar ik ben nog geen 34 weken dus is dat niet wat vroeg dan?

Ik merk wel dat de kleine man actief genoeg is dus maak me niet direct zorgen maar het is echt wel pijnlijk :(

5. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik zou even contact opnemen met je vk of gyn.
    Veel sterkte!

6. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Klinkt als indalingsweeen/ voorweeen, even met een kruik of onder een warme douche en dan is het wat meer te handelen. Bij mijn vorige zwangerschap 6 weken last van gehad echt slopend en vermoeiend. Maar zeker niet zo heftig zoals echte weeën. Bij mij hebben ze overigens wel voor 2cm ontsluiting gezorgd dus ze kunnen wel degelijk iets doen.

7. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    1,754
    116
    63
    Klinkt echt als indalingsweeën of voorweeën.
    Vooral indalingsweeën vond ik best pijnlijk. En kwamen ook met enig regelmaat. Voorweeën zijn wat onregelmatiger.
    Als je idd een lekkere douche neemt en het neemt af dan zijn het dat.
    Weeën komen regelmatig en nemen ook toe qua sterkte.
    En echte weeën heb je ook echt wel door. Dan weet je echt wel dat het begonnen is. :)

Oh en 34 weken is daar echt niet te vroeg voor.
    Mijn eerste daalde al met 32 weken in. Zegt niks over wanneer hij/zij daadwerkelijk komt.

8. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

Oct 9, 2014
    1,213
    1
    0
    Drenthe
    Het zijn inderdaad indalings of voorweeën. Echte weeën herhalen zich om de aantal minuten hebben een duidelijke opbouw, en afloop (als golven) Als ze eenmaal echt beginnen stijgt je oxcytocine aanmaak in je bloed en is er geen weg meer terug. Ze volgen elkaar steeds sneller op tot de baby er is.

Ook indalingsweeën en voorweeën kunnen pijn doen en zijn soms beangstigend. Het beste wat je kunt doen is ontspannen, vaak trekken ze dan weer weg. Als het aan blijft houden kunnen ze bij genoeg kracht de boel langzaam verweken en uiteindelijk voor wat ontsluiting zorgen. Omdat artsen/verloskundigen hiermee voorzichtig zijn zullen ze dit niet snel controleren.

Veel meer kun je nu niet doen.
    Wanneer je er bloedverlies bij hebt of het regelmatiger wordt, of bij ontspanning niet weg gaat, trek dan even aan de bel.

Vaak is dit ook een signaal van het lichaam, het advies is sowieso dan om het wat rustiger aan te gaan doen, en wat mee te rusten en ontspannen.
    Sterkte!

9. ester77

ester77 Actief lid

Sep 6, 2009
    127
    0
    0
    Ik zou even de gyn raadplegen. Bij mijn eerste had ik zogenaamde voorweeen , maar na 3 dagen kwam ik met 7cm ontsluiting in het zh. Ik verging niet van de pijn maar moest wel wat weg puffen op het einde. Better safe then sorry ...

10. duqi

duqi Bekend lid

Sep 7, 2011
    508
    1
    0
    mijn dochters
    noorden
    Ik heb het ook sinds vorige week.dat ik krijg echt pijnlijke hardebuiken met menstruatie krampen dat ze komem en gaan om de minute.en ik moet meer gaan plassen dan normaal.als ik opsta moet ik mn buik lettrelijk naar boven duwen om te kunen lopen.maar vandaag zie ik dat mijn buik is gezakt. Kan het voor weeen zijn en zo vroeg? Kan mijn buik zo vroeg zakken?:(

11. taartje

taartje Bekend lid

May 6, 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ik denk idd ook voorweeen en/of indalingsweeen, en dat kan allebei al prima op deze termijn hoor,
    Ik zou het in ieder geval wel even voor de zekerheid aangeven bij de gyn of verloskundige,
    Ik had dit ook wel vanaf de termijn waar jij nu op zit, en elke keer dacht ik.....oh jee het gaat toch nu niet al beginnen?
    Maar toen ik 'echte' weeen kreeg herkende ik meteen...ok dit is dus het echte werk!
    Suc 6 nog even met je laatste loodjes!

Liefs taart

12. februarimama

februarimama Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    1,532
    864
    113
    Bij mij begon het ook met 33 weken, nu nog steeds last van met 38 weken. Ik ga er vanuit dat het bij mij voorweeen zijn. Het voelt ook meer als menstruatie pijn en een beetje druk sinds hij is ingedaald.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Maandag moet ik weer bij de gynaecoloog zijn en zal het dan zeker aangeven. Sowieso wil ik meer duidelijkheid omtrent het inleiden en alles want met die giga enkels/ voeten en dat Carpaal Tunnelsyndroom in beide polsen van het vocht is het ook echt vrijwel niet meer te doen.
    Krijg dan toch nog een echo dus kan hij precies zien hoe groot onze spruit is en verwacht dat hij nog steeds voor ligt op groei zoals hij dat de hele zwangerschap al heeft gedaan.

Het voelt ook als menstruatiekrampen en mijn buik is sowieso aan het zakken want heb sinds 1 week ook minder last van maagzuur godzijdank ;)

Een warme douche helpt wel degelijk, ik vind het pijnlijk maar het is wel te handelen en de echte weeën lijken me toch een stuk pijnlijker.

Het zullen dan wel indalingsweeën zijn, vandaag ook 1 keer gehad dus het is niet zo dat het de hele dag door komt.
    Zaterdag door de stress is het begonnen, daarna geen stress meer gehad maar dus wel nog 3 tot 4 keren sinds zaterdag last van gehad.

Share This Page