Verwijzing ICSI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Earth love, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Earth love

26 jan 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag over de verwijzing voor ICSI en vraag me af of iemand hier meer over weet.

In januari zijn we gestart met vruchtbaarheidsonderzoeken. Het sperma van mijn man is van slechte kwaliteit. De hoeveelheid wisselt, maar om een beeld te geven (na opwerken): de eerste keer was het 0,15 miljoen, toen 4,4 miljoen en de derde keer 0,4 miljoen. Toen hebben we besproken of we gelijk ICSI zouden doen of toch IUI proberen. Gekozen is voor IUI. 4 keer gedaan. De uitslagen van het sperma waren 7 miljoen, 1,9 miljoen, 1,2 miljoen en 0,15 miljoen. Niet zwanger. Ik wilde hierna graag overgaan op ICSI, maar de gynaecoloog wil me niet doorverwijzen, omdat ze wil dat ik nog twee maal IUI doe. Ik heb zelf niet echt vertrouwen meer in de IUI en aangezien ik volgende maand 34 word vind ik het tijd om nu door te pakken en de stap naar ICSI te zetten.
    Is het normaal dat het met deze uitslagen geweigerd wordt?? Weten jullie daar iets van? Hartelijk bedankt.

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind zeker gezien je leeftijd en de uitslagen dat je gelijk doorgestuurd moet worden!

Ze zeggen dat voor IUI de beste kansen liggen met een minimum van 2 tot 3 miljoen? Daar heb jij dus met de 4 IUI's 1 keer boven gezeten?
    Lijkt me duidelijke zaak dan..

Kun je niet vragen of ze alvast je willen doorsturen en ondertussen verder gaat met IUI?
    De wachttijd voor IVF/ICSI in het ziekenhuis waar ik heen ga is 2 maanden voor de intake en daarna 2 maanden voor het daadwerkelijk starten.

Intussentijd maak ik de tijd in mijn oude ziekenhuis nog vol zodat we elke kans pakken, hoe klein ook..

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik zou er niet mee akkoord gaan. Wij gaan onze 4e en tevens laatste iui in. Bij ons is alles in orde en mijn vriend zijn zaad is top, zie handtekening. En wij mogen na deze 4e keer doorgaan naar ivf!

4. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Ik zou ook niet akkoord gaan. Het is jouw lijf, je hebt echt het recht om op je strepen te gaan staan hoor. Hier hebben we met een score van 4 mln niet eens iui geprobeerd, gelijk door naar icsi.

5. Earth love

26 jan 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Ik had ook al echt het gevoel dat ik aan het lijntje word gehouden! Zou de huisarts misschien kunnen doorverwijzen als ik er bij de kliniek niet doorheen kom? Gisteren heb ik nog een gesprek gehad met de gynaecoloog, maar ze is zo stellig...

6. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik zou het doen zoals een van mijn voorgangers aangaf.

Ga het gesprek aan met de gyn. Vraag alvast om een verwijzing voor IVF/ICSI (geen idee wat in jullie situatie van toepassing is) en ga in de tussentijd door met IVF.

Tussen mijn verwijzing en de intake zat 7 weken. Intake is 24 november. Ik weet dat de fertiliteitspoli (waar ik heen ga) in december geen behandelingen op start, dus dan ben je al snel 2-3 maanden verder.

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Het ziekenhuis zit vast aan het quotum van aantal patienten voor ivf/ICSI wat de verzekeraar hen oplegt. Gevolg is patienten rekken net nutteloze IUI's. Vreselijk! Ik zou echt er op staan dat je ICSI krijgt en anders naar een prive kliniek gaan. Dat wordt ook vergoed na voorschieten...

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Wij (mijn man dan ;)) hebben vergelijkbaar zaad. Van 0,1 tot 18 milj... Wij zijn gelijk naar ivf gegaan (1e behandeling) en daarna op icsi. Ik was erg verdrietig dat dit gelijk dd stap was en geen iui, dit zijn toch extra kansen, hoe klein dan ook. Je hebt maar één goed zaadje nodig dan he.
    Ivf/icsi zijn er maar 3 (vergoed dan) en cryo's zijn er vaker niet dan wel, ondanks wat de verhalen hier op het forum doen geloven. Ivf/icsi is ook een poepie zwaarder (lichamelijk dan) dus als je dit bespaard kan blijven...

9. Earth love

26 jan 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij deze gyn kom ik er voor mijn gevoel echt niet door. Al ga ik op mijn kop staan. Ze zei dat ze pas mag doorverwijzen als we 6 IUI's hebben gedaan of als het zaad tijdens de IUI's tweemaal onder de 800.000 was. De tests die zijn gedaan voor aanvang van de IUI's tellen daarbij niet mee. Dat vroeg ik nog speciaal, want in totaal hebben we 3 keer onder dat aantal gezeten, maar tijdens de IUI's maar 1 keer. Ze zegt daar echt niet omheen te kunnen, maar dat vind ik best raar, omdat ik ook ervaringen van anderen hoor die wel zijn doorverwezen met 'betere' resultaten. Daarom dacht ik misschien aan de huisarts..?
    Behandeling in het buitenland overwegen we sterk, maar daarvoor is ook de verwijzing nodig las ik. Voor de verzekering.
    Al met al baal ik wel, want ik begin echt de tijdsdruk te voelen en dat vind ik erg lastig.

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    #10 Champetter, 25 okt 2015
    Laatst bewerkt: 25 okt 2015
    Ik heb me nooit laten verwijzen voor mijn behandeling in Dusseldorf. Gewoon een afspraak gemaakt daar. De arts daar staat ook met een big nummer geregistreerd in Nederland dus kan zelf de verwijzing en behandelplan opstellen voor de verzekeraar.

Ik kan ze, meer dan, van harte aanbevelen! Qua verzekering dekt PNO zorg deze manier van behandelen 100% behalve dan je reiskosten. Bekijk straks de voorwaarden voor 2016 even.

Mocht je dit toch eng vinden kan je huisarts ook een verwijzing schrijven.

Deel Deze Pagina