Wat kan ik nu verwachten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door miich, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Hallo,

Mijn vriend en ik zijn al ruim een jaar bezig om zwanger te raken. Helaas nog nooit raak geweest. Sinds een paar maanden lopen we samen in het ziekenhuis voor onderzoeken.

Mijn vriend zijn zaad is al meerdere keren onderzocht. 1ste keer was fouteboel en weinig levend zaad. De 2de keer was het helemaal goed. Nu hebben ze het nog een keer getest en daar krijgen we volgende week de uitslag van.

Bij mij is in de tussentijd al meerdere keren bloed geprikt echo`s gemaakt en hebben ze een samenlevingstest gedaan. Dit was verder helemaal prima. Sinds een maand ook aan het tempraturen.

Tot op heden nog geen zwangerschap. Ik vraag me af wat ze verder nog kunnen doen? Of wij zwanger kunnen raken dat spookt nu veel door mijn hoofd.

Wat zijn jullie ervaringen met ziekenhuis behandelingen en wat kunnen ze nog voor ons betekenen?

2. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg nog een hsc onderzoek, daarna moesten we het nog een half jaar zelf proberen. Vervolgens iui en ivf gehad.

3. Miran78

Miran78 Actief lid

4 apr 2011
    181
    0
    0
    NULL
    Eerbeek
    Wij hebben ook nog het doorspuiten van de eileiders gehad, daarna iui en ivf/icsi

4. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Fijn om te horen dat er daarna toch mogelijkheden zijn. Ik dacht echt het houdt hierbij op.

Heel erg bedankt!

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.050
    454
    83
    Vrouw
    Voor ons eerste kind inderdaad beetje zelfde verhaal. Jaar bezig geweest, toen naar dokter, toen door naar ziekenhuis. Allerlei onderzoeken, inclusief zaadtesten, samenlevingstest en het doorspuiten van de eileiders: niks kunnen vinden. Werden weer naar huis gestuurd om het nog maar eens een half jaar te proberen. Ben toen bij haptonoom terecht gekomen en werd alsnog spontaan zwanger. Dochter is nu vier.
    Nu voor nummer twee helaas ander verhaal: vier jaar bezig zonder resultaat, toen naar dokter, direct naar ziekenhuis en daar direct IVF traject in (vanwege mijn leeftijd, ben 40). Onderzoeken niet herhaald want dat vonden ze zonde van de tijd. Helaas nu net de derde ivf achter de rug... zie mijn banner...

6. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Ik moest alleen tempen en ze heeft echo's gemaakt, mijn vriend zijn zaad was slecht.. dus was gelijk een duidelijk reden waarom het zwanger worden niet lukte.
    Hij heeft 2 testen moeten doen. En toen zijn wij gelijk gestart met icsi. Ik ben deze week begonnen met de 3e poging. eerdere 2 in Ned. Deze doen we in Dusseldorf.
    Dus je hebt nog kansen hoor meid!

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.050
    454
    83
    Vrouw
    ja, zoals Linbabylin zegt: het ligt heel erg aan de uitslagen van de onderzoeken welk traject je daarna ingaat. Als er echt een reden is, zullen ze eerder ook met verdere mogelijkheden komen. Als dit niet zo is dan kan het zomaar zijn dat je het nog even moet proberen. Ik weet niet hoe oud je bent? Dat weegt ook vaak mee.
    Zaad kan ook slecht zijn door een griep of koorts van drie maanden terug. Dat werkt echt heel lang door!

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.050
    454
    83
    Vrouw
    @linbabylin: mag ik vragen waarom je nu in Dusseldorf je derder icsi doet? (ik ben aan het nadenken over een vierde ivf poging vandaar...)

9. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Ik weet dat griep en koorts mee kunnen tellen. Mijn partner is niet ziek geweest de laatste paar maanden.

Tussen de eerste 2 testen zat een week. De artsen stonden zelf te kijken, dat hij van heel slecht naar goed ging. Wij heel blij uiteraard.

Ik ben zelf 22. Ik ga maandag even afwachten ik ben zeer benieuwd naar de volgende stappen. Vroeg me alleen af wat ze allemaal nog konden doen. Ben niet heel bekend in dit wereldje.

10. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    @ poema... Die keus was al gemaakt eigenlijk... als onze 2e niet zou lukken. ze mogen daar meer dan hier in ned. ze kijken ook verder naar de vrouw. mijn amh waarde was getest.. Die was iets lager dan normaal. waardoor wij waaeschijnlijk ook minder bevruchtigen hadden.
    En ze noemen dr S. een wonder dokter haha en heeeeel veeel positieve verhalen gehoord.
    als je wil kan ik je altijd nog een berichtje sturen hoe het daar een beetje in zijn werk gaat

11. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Oh ja btw..ik ben 26... Dus het is niet om mijn leefdtijd dat we aan icsi zijn begonnen. puur omdat andere behandelingen geen kans hebben

Deel Deze Pagina